Når begynne med gravid klær?

Mia_mini

Elsker forumet
Jeg har en olabukse som er meget høy i livet, og den har vært super å gå i frem til i dag :sorry:

Når byttet dere fra vanlig klær og til gravidklær permanent?
Har ikke mage enda, så det føles litt tidlig å bytte allerede.
(Er i uke 17)
 
Slet meg til uke 11, men da hadde jeg ikke sjangs til å bruke vanlige klær lenger, har brukt gravidbukser siden da. Å nå begynner noen gensere å bli litt korte over magen også :wacky: uke 17 nå, 2. svangerskapet, magen kom mye tidligere denne gangen enn første.
 
Tenker det ikke finnes en grense, men at det er noe som er fint å begynne med når kroppen sier i fra. Noen begynner allerede i uke 6 har jeg lest.

Jeg har ikke fått mage og kommer meg fremdeles inn i mine jeans (bruker bare highwaist), men jeg syns ikke de er behagelige. Så derfor unngår jeg å bruke de nå.

Da jeg har streng kleskode på jobb til vanlig og ikke kan gå med skjørt og kjoler bruker jeg derfor det nå, hver dag! (Er i perm med svangerskapspenger). Syns det er mye mer behagelig, og det blir veldig deilig med strikkekjoler nå som høsten kommer. Jeg har hørt mye bra om gravidbuksene fra HM og kommer nok til å kjøpe etterhvert ☺️
 
Var vel i uke 13, første svangerskap var det kanskje i uke 25 :p
 
Forrige svangerskap brukte jeg gravidbukser fra hm. Det var så varmt og klamt og trangt. Jeg blir så utrolig varm og svett når jeg er gravid. Nå har jeg kjøpt en bambusleggings fra Milker og har nesten bodd i den i to uker. Den er så utrolig deilig å ha på, ingenting som strammer og en sval følelse fra stoffet (som puster godt). Men hørt mange elsker buksene til hm.
 
Jeg tror jeg begynte rundt uke 5-6 takler ikke i det hele tatt om noe strammet. Nå passer ingenting av vanlige klær jeg har , var ganske slank før jeg ble gravid :laughing001
 
Husker ikke, men det er noen uker siden. Gjør det du føler for :)
 
Gylden regel for svangerskapsrelaterte spm: det er du som er gravid ergo er det DU som bestemmer :D

jeg begynte rundt uke 12 med første og rundt uke 8 med nr 2, er nå i uke 17 og ingenting annet passer så hele garderoben min er svangerskapsklær :) har 3 bukser fra hm og fornøyd med de...i mangel av andre tilgjengelige alternativer (fysiske butikker). Jeg må dog si at jeg reagerte svært så høylytt i hm butikken da jeg så de førte en «super skinny jeans» i mammaklær :mad:
 
Jeg bruker gravidbukser :)Screenshot_20200904_154542_com.snapchat.android.jpg
 
Forrige svangerskap begynte jeg vel ikke før uke 20-ett eller annet. Hadde ganske løse bukser før den tid, og ble aldri superstor rundt magen.
 
Man bytter når man har behov eller ønske for det, enkelt og greit.

Forrige gang begynte de vanlige buksene mine å stramme ubehagelig på magen når jeg satt rundt uke 18. Da byttet jeg til gravidbukser. Gravidtopper fikk jeg aldri bruk for, det gikk helt fint å bruke de vanlige, elastiske toppene jeg hadde - og de var like fine etter graviditeten også.

Denne gangen har magen kommet tidligere, og jeg ga opp vanlige bukser rundt uke 14. Gravidbuksene er fremdeles for store, og bare sægger. Jeg bruker skjørt med myk, elastisk linning, og helt vanlige strømpebukser, og det fungerer helt fint.

Så mitt råd er å bruke det du har som er behagelig, fremfor å kjøpe masse gravidklær du gjerne ikke får bruk for. Om du liker gå med skjørt, er det mange skjørt som går helt fint å bruke som gravid også, som er like fine etter graviditeten også.
 
Forrige svangerskap brukte jeg gravidbukser fra hm. Det var så varmt og klamt og trangt. Jeg blir så utrolig varm og svett når jeg er gravid. Nå har jeg kjøpt en bambusleggings fra Milker og har nesten bodd i den i to uker. Den er så utrolig deilig å ha på, ingenting som strammer og en sval følelse fra stoffet (som puster godt). Men hørt mange elsker buksene til hm.

Er de gjennomsiktige eller kan man bruke dem som "bukse"?
 
Er de gjennomsiktige eller kan man bruke dem som "bukse"?
Ikke gjennomsiktig (eller, det synes sikkert om man har hvit truse under) , men ville ikke brukt dem som bukse. Lang skjorte/genser eller kjole over. Hjemme derimot bruker jeg den som bukse.
 
Gylden regel for svangerskapsrelaterte spm: det er du som er gravid ergo er det DU som bestemmer :D

jeg begynte rundt uke 12 med første og rundt uke 8 med nr 2, er nå i uke 17 og ingenting annet passer så hele garderoben min er svangerskapsklær :) har 3 bukser fra hm og fornøyd med de...i mangel av andre tilgjengelige alternativer (fysiske butikker). Jeg må dog si at jeg reagerte svært så høylytt i hm butikken da jeg så de førte en «super skinny jeans» i mammaklær :mad:

Elsker super skinny jeansene til HM de er så behagelige å ha på og nærmest mine vanlige bukser ❤️
 
Sniker fra januargjengen.

Jeg er i 22+5, og begynte med gravidbukser forrige uke. Arvet en hel haug på Finn, som jeg trodde ville passe da jeg fikk de. Min utfordring er at jeg fremdeles ligger noen kilo under startvekt, så de er litt store/siger litt. Bestilte meg en sånn superskinny i mørkt olastoff fra HM som jeg er veldig spent på. Tok sjansen på en L, håper den passer!

Er litt overvektig fra før, men har gått ned endel kilo etter at jeg ble gravid (ikke med vilje, har bare gått veldig mye og hatt mye mindre appetitt enn normalt), så det synes ikke så godt ennå på meg i forhold til mange andre. Ligger 3.5 kg under startvekt, og har i følge legen i realiteten gått ned en del mer, ettersom endel kilo nå er graviditetsrelatert. Ringene mine er løse, og overarmene er 2.5cm mindre i omkrets enn ved svangerskapsstart... Har kjøpt, og begynt å bruke, noen sånne enkle gravidtopper, de synes jeg er helt nydelige. Og ganske likt sånn jeg pleier å gå kledd. Har hjemmekontor fremdeles, så hjemme går jeg mye rundt i gravidtopp og ullbukser- nydelig å ikke ha noe som strammer!
 
Med første gikk jeg med vanlige klær til uke 28, også byttet jeg ut med gravid tights og gravid joggings. Brukte de vanlige genserene og toppene mine frem til fødsel :)
 
Kjøpte i uke 17, en av de beste avgjørelsene jeg har gjort i graviditeten, så utrolig deilig med gravidklær!! :couchpotato::couchpotato:
 
Gikk over til gravidbukse i uke 12 med første og 11 nå. Men da hadde jeg gått med strikk i buksene mine siden uke 7 :playful: slank før begge graviditeter - og blir gradvis hval utover graviditetene :joyful: og låg over kurven på mage hele sist gang, og den har kommet enda raskere denne gangen. Mye fostervann sist, for helt gjennomsnittlig baby og han snudde seg 2 uker før termin(ankomst) :playful: men ja, blir så fascinert sv at noen kan gå med samme klær og jeg ser ut som om jeg har svelget en stor melon :yuck: 21+3
 
Har måttet kjøpe meg noen få plagg, blir vel mer etterhvert.. Har kjøpt "jeans", joggebukse og noen overdeler på hm.. Har også noen joggebukser fra før som jeg kan bruke + strikkekjoler/jerseykjoler med gravidstrømpebukse under :happy: Den joggebuksen fra hm er såå deilig, tror jeg må få kjøpt meg en til etterhvert i en annen farge :hungry: Har også kjøpt meg gravidtruser på Lindex, det skal jeg hvertfall ha flere av for de er skikkelig god å gå med :smug:
 
Begynte med gravidbukser denne uken (19+0-20+0), men det kommer jo helt an på hvilke klær man har fra før. Hadde en del stretchy kjoler og skjørt fra sist nå, så begynte nok litt senere nå enn sist!
 
Back
Topp