Når begynne å vaske klærne og hvilket vaskemiddel ?

Hehe, må jo le litt av alt man lurer på. ;) Var helt lik med første selv! Jeg brukte neutral sitt flytende, har skyllemiddel også. Anbefaler ikke med parfyme til nyfødte. Tok de en runde i tørketrommelen, da ble de så myke og gode. :) er jo bare å vaske når du har tid. :)

Last edited:
Jeg tenker jeg begynner å vaske etter nyttår. Bare fordi at jeg vil se om vi får kommoden vi har ønsket oss til jul først ;)
Bruker Blenda Sensetive både vaskepulver og tøymykner, og så henger jeg opp til tørk.

Hehe, må jo le litt av alt man lurer på. ;) Var helt lik med første selv! Jeg brukte neutral sitt flytende, har skyllemiddel også. Anbefaler ikke med parfyme til nyfødte. Tok de en runde i tørketrommelen, da ble de så myke og gode. :) er jo bare å vaske når du har tid. :)
Hehe, kjenner meg også igjen ;)

Vi bruker Neutral vaskepulver og enten Neutral sin tøymykner eller Blenda Sensitive. Vi har ikke tørketrommel, så alt henges opp til tørk.

Regner med at jeg setter i gang i januar.

Var vel etter nyttår jeg også tenkte. For elles ligger det jo i litt over to mnd før det blir brukt. ( a er det jo ikke nyvasket lenger) Men det klør litt i fingrene etter å kose meg med de pitte små skjønne klærne : ))

Var vel etter nyttår jeg også tenkte. For elles ligger det jo i litt over to mnd før det blir brukt. ( a er det jo ikke nyvasket lenger) Men det klør litt i fingrene etter å kose meg med de pitte små skjønne klærne : ))
Jaaa, det er veldig koselig å vaske de første miniklærne! Husker også følelsen jeg hadde da jeg hengte opp de første til tørk. Herlig!
En annen ting jeg tenkte på: i begynnelsen vasket jeg babyklærne fir seg selv. Men det ble ganske upraktisk etterhvert. Tror ikke det gjør noe om man vasker de sammen med de store.

Bruker blenda og et annen type tøymykner. Kan hende jeg kjøper inn Blenda tøymykner. Hiver så å si alt babytøy i tørketrommelen.

Uten parfyme og kommer til å begynne vaske klær å dyner å sånt etter jul altså i januar :) har akkurat vært å hentet ned dyner og div klær/leker ned fra loftet, så skal gå gjennom å se hva vi trenger og hva vi har :p

Her er alt av babytøy sendt til min mor for vask, tørk og bretting... Hu stoler ikke på at jeg klarer å vaske de søte små klærne uten å ldelegge de. Passer meg ypperlig :p

Vasker vel når jeg går it i permisjon-eller like før. Bruker vanlig vaskemiddel (blenda) og tøymykner og henger opp til tørk (har ikke tørketrommel).

Jeg vasker med parfymefritt vaskepulver og tøymykner og henger det opp for å skåne klærne mest mulig:)

Ingen tøymykner her. Det jeg vasker på 60 går i trommelen, det jeg vasker på 30-40 henger jeg opp.
Begynner å vaske fire uker før termin håper jeg, kjenner jeg meg selv rett så blir det vel til at jeg vasker en maskin dagen før jeg går i fødsel, som sist. :p

Her er alt av babytøy sendt til min mor for vask, tørk og bretting... Hu stoler ikke på at jeg klarer å vaske de søte små klærne uten å ldelegge de. Passer meg ypperlig :p
La henne tro det resten av livet ditt ;-)

Her går det i et eller annet vaskemiddel uten parfyme, vasker når permisjonen er i gang og har alt som kan i tørketrommelen etterpå :-) da blir det godt å mykt!

Vi bruker kun neutralt her i huset, pga atopikere. Men hennes klær får seg vel ei runde i vaska over nyttår. Alt som kan i tørketrommelen, går i den :)

Hihi, herlig!! Husker jeg lurte pp det samme selv da jeg gikk med første :-P Nå har jeg ikke kjøpt inn klær ennå engang ^_^

Omg!!!! Så digg!!!! :D Bare å la ho tro det!!!

La henne tro det resten av livet ditt ;-)

Her går det i et eller annet vaskemiddel uten parfyme, vasker når permisjonen er i gang og har alt som kan i tørketrommelen etterpå :-) da blir det godt å mykt!

Ja det skal jeg nok.... Hun mener at eneste måten å vaske ull osv på er i en god gammeldags vaskekum, så her blir strikkatøy og ull vasket for hånd :p

Ja det skal jeg nok.... Hun mener at eneste måten å vaske ull osv på er i en god gammeldags vaskekum, så her blir strikkatøy og ull vasket for hånd :p
Haha digg! Jeg tror jeg må spille uviten for å få til samme ordning med svigermor! :P

Bruker blenda :) og neutral tøymykner. Tåler ikke annet selv, så her blir alt tøy vaska parfymefritt ;)
Ellers så fikk vi tørketrommel nå i høst, så ja, den skal brukes ;)

Back
Topp