Når begynne å slanke seg etter fødsel?

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Som overskriften sier når kan man begynne å slanke seg etter fødsel? Gikk på xxl medical før jeg fant ut at jeg ble gravid og lurte på når jeg kan begynne på dette igjen etter fødselen?
 
Man skal vel ikke slanke seg så lenge man ammer hvertfall, da kan det gå slagstoffer over i melka
 
Syns ikkje du ska børja slanka deg visst du var tenkt å amma.
 
Vent til du er ferdig med å amme med kosttilskudd og den slags. Men med en gang du føler deg i god nok form er det bare å begynne å bevege seg og trene. Amming er dessuten den beste formen for "slanking" etter fødsel - ingenting fjerner fett fra livet og ned som amming :)
 
Man skal vel ikke slanke seg så lenge man ammer hvertfall, da kan det gå slagstoffer over i melka
Syns ikkje du ska børja slanka deg visst du var tenkt å amma.
Vent til du er ferdig med å amme med kosttilskudd og den slags. Men med en gang du føler deg i god nok form er det bare å begynne å bevege seg og trene. Amming er dessuten den beste formen for "slanking" etter fødsel - ingenting fjerner fett fra livet og ned som amming :)

Takk for gode råd :)
 
Vent til du er ferdig med å amme med kosttilskudd og den slags. Men med en gang du føler deg i god nok form er det bare å begynne å bevege seg og trene. Amming er dessuten den beste formen for "slanking" etter fødsel - ingenting fjerner fett fra livet og ned som amming :)
Det gjelder ikke alle. Har sett mange som har fullammet som er like overvektige.
 
Etter fødsel anbefaler jeg deg heller om å bygge opp muskler litt, spesielt bekkenbunn. :) Spør lege/fysioterapaut om øvelser.
 
Amming funker ikke som slanking her, så helt sant det du sier, funker ikke for alle. ;)
Har også sett andre som raser ned i vekt og blir undervektige ;) Kommer nok an på hvordan du er i utgangspunktet tror jeg da, uten å si noe sikkert.
 
Har også sett andre som raser ned i vekt og blir undervektige ;) Kommer nok an på hvordan du er i utgangspunktet tror jeg da, uten å si noe sikkert.

Har ikke noe behov for å bli undervektig igjenn. Var det for 12-14 år siden. Men kunne godt ha tenkt meg å godt ned til normal vekt. Veide 96 da jeg ble gravid. Kan jeg komme ned i 80 i løpet av et år etter fødsel er jeg kjempe fordøyd. Men alle kg mista er gode kg ;)
 
Det kan da ikke være skadelig å slanke seg når en ammer? Slanking trenger ikke være lite mat og mange rare kostilskudd. Jeg kommer til å slanke meg fra første dag etter fødsel ved å spise sundt og ofte, samt bevege meg og være aktiv :) Det gjør jeg nå når jeg er gravid også :)
 
Jeg begynte med å legge om kostholdet rett etter fødsel og begynte gradvis med mer og mer trening fra noen uker senere :)
 
Jeg gikk en del ned i vekt under svangerskapet. Hadde 20kg ned til matchvekt før sv.skapet, nå -10dager etter fødsel - har jeg i underkant av 10kg. Jeg spiser sunt og prøver å holde meg unna godsaker i ukedagene. Etterhvert blir det mer fysisk aktivitet. Så er innstilt på vektnedgang allerede nå, men stresser ikke. Vet bare at 200g sjokolade hver dag fører til vektøkning under amming (kanskje jeg er blitt klok av skade?:p)
 
Back
Topp