Når barnet i senga?

ett sted mellom 19.30-20.00...kommer litt ann å hvor mye hun spiser til kvelds og om det er dusjing...
 
Kl 8, helst. Det kan nok variere litt. Han bruker å ligge lenge våken, jeg skjønner ikke hvordan han klarer å bare ligge iro i senge uten å sovne. Jeg hadde sovna for lengst....
 
19 +, men bruker evigheter på å sovne[:@] Ligger ikke stille i senga heller[:@][:@][:@]
 
her e det legge tid 19.30
 
ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

ett sted mellom 19.30-20.00...kommer litt ann å hvor mye hun spiser til kvelds og om det er dusjing...

og han begynner å bli flink til å dra ut tida....[8D]
 
Kl 20.00 e hennes leggetid
 
leste en plass at en gjennomsnitts 5 åring trenger 11 t søvn...?

her legges han mellom 19.30 å 21. var mer strukturert når jeg jobba å skulle tidlig av gårde hver dag. her drøyes det i helgene, å i ukedagene prøver jeg å få han iseng til 20.00. han pleier å leke i senga før han sovner.
 
Hun legger seg rundt åtte alle dager, men leser en stund. spesielt nå etter det ble lyst sovner hun skjelden før ni.
 
Skulle ønske jeg kunne si at ho legger seg 20.00 hver kveld, men det har lett for å skli ut nå som jeg går hjemme og ikke må opp tidlig.
Jobber hardt her hjemme for å komme tilbake i rutine før lillemann i magen kommer, men det sklir vel ut igjen så fort det det blir lysere og varmere ute.[8D]
 
legger seg 20.30 men ligger lenge våken..av og til romsterer han litt i legoen men sovner til slutt.
fikk han i seng kl 20.00 før men det sklei ut når jeg blei gravid og sykt dårlige.
syns det er vanskeligt å få rutinen tilbakers ijen[&:]
 
Hun får se på barnetv fra 18.00-18.30. Spiser da kveldsmat samtidig. Da går vi på badet kl 18.30. Ferdig med stell og lesing rundt 19.. Så ligger hun våken litt, elelr ofte sovner hun fort.

Får se SuperQuizz noen dager hvis hun husker at hun da skal legge seg greit etterpå. Ikke hver kveld hun får lov, hun trenger søvnen. Men om hun får lov, så er hun da i seng en halvtime senere enn vanlig.

På tirsdag (tror jeg) så er det Utfordringen etter SuperQuizz, og det får hun lov til å se på. Så da blir det i seng mellom 19.30 og 20.00.
Men da er hun innmari trøtt, og tuller ofte mer med legging og det å klare å sovne..

Så 1.alternativ er egetnlig best! :)

Leste at barn på den alderen trenger søvn mellom 11 og 13 timer.

I helger så får hun ofte lov til å bli lenger oppe. :)
 
han legger seg senest 19.30 hver dag, helg som ukedag.
VI står opp ganske tidlig, vi har en lita snuppe som våkner i halv sju-sju tiden... og rundt der våkner han og.

jeg vil heller at han skal legge seg tidlig og våkne av seg selv tidlig enn å måtte vekke han.... [:D]
 
Leggetid i 19.30-tida. Av og til bruker han litt tid på å sovne, men holder seg i ro i senga heldigvis [:)] Vet ikke hvor mye søvn de trenger i denne alderen, men får han sove fritt om morgenen, så våkner han normalt etter ca 12 timer.
 
Back
Topp