Når barnet begynner å sparke

• Trådstarter Trådstarter The Flying Scotsman
  • Opprettet Opprettet
T

The Flying Scotsman

Guest
Er det ubehagelig, venner du deg til det noen gang ? Gjør det vondt ? Er det smertefullt ? Blir du kvalm når barnet sparker ?

Når barnet begynner å sparke er det den mest fantastiske følelsen på jord. Men til å begynne med skjønner du ikke hva det er! For meg gjorde det aldri vondt...men du kan jo bli litt lei hvis det er full fest og du vil sove f.eks. Men jeg gleder meg absolutt til å kjenne spark alt blir mye mer virkelig med engang da....

jeg hadde et fryktelig tøft svangerskap sist, men gledet meg til å bli gravid igjen for å få kjenne spark og bevegelser i magen igjen :-) det var så fantastisk herlig <3
kan jo være litt ubehagelig og til og med vondt når de blir ganske store og finner ribbena og sparker på og sånn da hehe

Det er verdens beste følelse :9 men kan bli litt slitsomt når det er full fest om kvelden eller når det kjennes ut som ungen ligger og sparker i blæra og skaller i ribbeina samtidig :)

det er veldig forskjellig fra når man kjenner sparkene første gang, men andregangs gravide kjenner de ofte igjen litt før for man husker det igjen. I begynnelsen kjenner det ut som små luftbobler el.
Det kan gjøre vondt, spesielt mot slutten når babyen kanskje sparker opp i ribbebena og har begynt å bli ganske sterk. men det er verdens beste følelse :) gled deg

Det er en helt ubeskrivelig fantastisk følelse<3 Sist jeg var gravid kjente jeg det ikke før sent og ganske svakt fordi jeg hadde morkaken fremme mot magen så den dempet nok litt. Det gjorde aldri vondt hvertfall :) Gleder meg så til å kjenne spark igjen<3

jeg kjente de første bevegelsene samme dag som jeg var på OUL uke 19 :-) men vet det er mange som kjenner det en god stund før det og noen senere, dette er nok veldig individuelt :-)

Tror ikke du trenger vente på spark før uke 20, men mange kjenner de før. Men Trenger ikke være noe galt selv om det tar litt tid! Og kan ligge morkake i veien feks.. Jeg kjente i uke 16 første gang, uke 14 andre gang :) verdens beste følelse! I begynnelsen er det så mykt at du må konsentrere deg/ligge stille for å kjenne, så blir det sterkere, magen hopper etterhvert :) mot slutten kan det være ubehagelig opp i ribbeina/ned i blæra ;) men det er så verdt det, den første kontakten med babyen :) dytte i babyen så dytter den igjen <3

Back
Topp