Når barnehagen ikke holder seg nøytral ved samlivsbrudd

Sinus84

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen som har erfaringer eller tanker de kan lufte her?
Greia er at min samboer og hans eks har et konfliktfylt samlivsbrudd hvor eksen jobber i samme barnehage som deres yngste barn (født 2016). Både jeg og samboeren min opplever at barnehagen ikke holder seg nøytral, men har tatt siden til eksen. Mange små og store hendelser hvor det virker for at hensikten er å ta oss på noe, eller sette oss i dårlig lys. Fokuset virker ikke for å være på hvordan alle parter bør samarbeide for barnets beste.

Vi føler at barnehagen ikke holder seg nøytral i saken og vi føler en usikkerhet knyttet til hvilken informasjon vi får kontra eksen.
Har noen vært borti lignende situasjon? Eller har du noen tanker om det uansett?
Samboer har sagt fra til styrer i bhg hvordan han opplever situasjonen, men ingen bedring.
 
Dette er en av grunnene til at man ikke skal jobbe i samme bhg som barna går i. Jeg fikk ikke lov til å være i samme bhg som barna mine. Men er vel ikke så mye å få gjort. Dere må nok kanskje kontakte de som eier bhg da de er helt anonyme ang dette. Er nok vanskelig å gå mot en kollega også. Vi har prøvd å klage på de som jobber i bhg og det var vanvittig vanskelig da de alle gikk i forsvar modus. Men det endte med at den ansatte ble gransket 2 ganger. Jobber der enda men ikke med mine barn. Mannen og svogeren sendte ett langt brev til styrer med spm som er vanskelige å gå i forsvar modus med. Svogeren min er pedagog i en annen bhg. Hadde det ikke hjulpet med å sende det til styrer så hadde det blitt sendt ett brev til sjefen for bhg i kommunen.
 
Er det noen som har erfaringer eller tanker de kan lufte her?
Greia er at min samboer og hans eks har et konfliktfylt samlivsbrudd hvor eksen jobber i samme barnehage som deres yngste barn (født 2016). Både jeg og samboeren min opplever at barnehagen ikke holder seg nøytral, men har tatt siden til eksen. Mange små og store hendelser hvor det virker for at hensikten er å ta oss på noe, eller sette oss i dårlig lys. Fokuset virker ikke for å være på hvordan alle parter bør samarbeide for barnets beste.

Vi føler at barnehagen ikke holder seg nøytral i saken og vi føler en usikkerhet knyttet til hvilken informasjon vi får kontra eksen.
Har noen vært borti lignende situasjon? Eller har du noen tanker om det uansett?
Samboer har sagt fra til styrer i bhg hvordan han opplever situasjonen, men ingen bedring.
Jeg ville sendt klage til kommunaldirektøren dersom det ikke ble bedre etter å ha tatt det opp med styrer.
 
Back
Topp