Når barna slår munnen/ tennene sine

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hva gjør dere da?

Ble ringt opp fra skolen idag fordi eldste hadde slått seg på dumphuska.
En fortann løs, men det var den fra før så det er greit.
Mye blod i munnen, sår i leppa og blå i tannkjøttet over den løse tanna.
Vi måtte komme og vurdere om de bare skulle skylle munnen eller om han måtte til behandling.
Tar jo litt tid å komme dit, så han var tilbake i klasse rommet når vi hentet han. Så jeg syns jo det var litt rart vi måtte komme med en gang.
Men, nok om det, hva bør vi gjøre? Dra til tannlegen for å sjekke at tanna under ikke har skade??

Har gått til tannlegen og fått det sjekka og registrert.

Ja. Ring tannlegen. De skal kontaktes så snart som mulig for at forsikringen skal gjelde. Min falt på sykkel og fikk 4 løse tenner i går. Hos oss hverken ringte de eller sjekket tenner...

Drar til tannlegen og får barnehage (skole) til å fylle ut forsikringspapirer.

Som de andre sier, ring tannlegen. Hvis det blir problemer med tennene i ettertid så blir det dekket av forsikringen. Kan plutselig dukke opp plager flere år etter :)

Hadde ringt tannlegen og hørt. Få skolen/barnehagen til å skrive skademelding.

Siden tanna var løs fra før kan det ha kommet til å skade tannen under, ikke sikkert men kan. Greit å få sjekket opp, just in case.

God bedring til skatten <3

Gå til tannlege å få skaden registrert å skriv skademelding med skolen! Dette er viktig! Jeg sliter med skader på tennene som skjedde på skolen. Å har vært et himla kaos å få dekka behandling jeg har trengt i voksen alder pga den skaden.

Min gutt ble dytta i vinduskarmen i bhg og mista en av fortennene. Da reise de i barnehagen rett til tannlegen og møtte pappaen der. Hun fra bhg ble med inn til tannlegen også. Fikk registrert alt der med tanke på forsikring og fikk en type aviksrapport fra barnehagen vi signerte på i ettertid. Opplevde at de tok saken på alvor.

Kort sagt burde vel også skolen veilede dere hva dere burde så man ikke får en heftig tannlegeregning senere for noe som kunne vært dekket av en forsikring.

Alltid greit å få sjekket det opp hvis det skulle bli problemer med de neste tennene

Back
Topp