Når barna ser tv...

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
..hvor langt unna liker de å sitte da? 

Felix vil ikke sitte i stol foran tv'n, han påstår at ingen av stolene er gode å sitte i. I stedet setter han seg og balanserer på armlenet av sofaen, i andre enden av rommet. Litt i kjedsomhet tok jeg og målte nå, og det er 5,5 meter. Vi har en liten 32" tv... Er dette et normalt innfall av en 3-åring, eller bør jeg få sjekket om han er langsynt. Har ikke lagt merke til noen andre synsproblemer.
 
Noen ganger blir han stående rett foran, og den henger litt opp på veggen, så nakkestillingen blir ikke akkurat god da. 
Han liker best å sitte i sofaen med oss (tipper det blir ca 2,5  fra tv-en), eller på en stol som er bittelitt nærmere. 
 
Det er litt forskjellig, noen ganger i sofaen, andre ganger stående rett foran tv-en eller liggende på teppet foran tv-en, aldri langt unna i hvert fall. 
 
her sitter de rett foran tv'en, i hver sin sacco sekk :) Viktig at de har lik vinkel til tv'en - ellers blir det bare krangling... :)
 
Rett foran høres mer normalt ut ja. Regner med at dette bare er en pussig ide, men det skader vel ikke om jeg får sjekket synet hans uansett. Stikker vi bare innom en optiker da? Jeg trenger ikke ta ham med til lege for synstest?

Googlet symptomer på langsynthet, og de stemmer overhode ikke med Felix. Ungene skulle være urolige, ikke konsentrere seg over tid, ikke like å holde på med småting, og ikke like å lese og skrive. Min lille konsentrere seg en evighet om små prikleting, og han elsker å lese. Eneste som gnager meg i tillegg til tv-vanene, er at mannen min og alle søskenene hans var veldig langsynte som barn. 
 


calo skrev:
her sitter de rett foran tv'en, i hver sin sacco sekk :) Viktig at de har lik vinkel til tv'en - ellers blir det bare krangling... :)


Hehehe, likt skal det være, det holder jeg også på å lære.
 
Her liker de veldig godt og sitte i sofaen, det er ca 3-4 meter unna tvn, har vel en 32" vi å.
 
Back
Topp