Når barna er syke - hvor ofte sjekke om natta?

x1xTrista

Elsker forumet
 
Hvor ofte sjekker dere / ser dere til barna om natta når de er syke?
 
Helene har feber og var veldig slapp i kveld.
Jeg føler liksom for å sjekke til ho, og ta på ho for å sjekke hvor varm ho er "hele tida". Men ho sover jo så lett, og våkner enda lettere.
 
 
 
kommer jo ann på alder. Ser bare bildet og hun ser jo litt stor ut. Sist snuppa var syk, sjekket jeg henne i ny og ne fra til jeg la meg.( ca 11-12) Så lot jeg henne sove til hun våknet uten å sjekke. Da målte jeg feberen og den sank alltid utover kvelden, hadde den steget hadde jeg nok sjekket henne i løpet av natten også
 
Tenker litt på det samme sjøl, da min gutt og har feber og er slapp i kveld.. Eller har vært, han er lagt nå da.. Men han våkner oftere selv, og han ligger i senga attmed vår.. (Vi holder på å pusse opp rommet hans for tiden.. ) Så jeg tror jeg vil våkne når han våkner.. Sover mye lettere..
Hadde han vert på eget rom, hadde jeg vel hatt kl på en gang eller to i natt for å sjekke om han er varmere i løpet av natta..
 
Her sjekkes det på natten dersom hun har feber.
 
Ser allmenntilstanden litt an og bestemmer ut fra den hvor mange ganger jeg skal sjekke. Da er det på med lyseg og av med litt klær for å sjekke for prikker som ikke forsvinner (petekkier).
 
( Er litt engstelig for det, fordi jeg hadde smittsom hjernehinnebetennelse selv (meningokokk), og vet hvor fort det utviklet seg med meg).
 
Mamma er helsesøster, de anbefaler å sjekke barna på natten iallefall opp til skolealder, helst lenger. Opp til skolealder anbefaler de og å legge barnet i enten reiseseng eller på madrass på foreldrenes rom. Da vil en lettere få med seg hvis noe spesiellt oppstår
 
hvis min sønn har feber når jeg legger han, så sjekker jeg hver time til jeg skal legge meg.
også sover jeg ganske lett når han er syk. så da er jeg oppe inni mellom og sjekker.
ligger på eget rom.
er han veldig dårlig form så kan det være han ligger inne på rommet vårt enten i sengen vår elle vi har tatt inn sengen hans
 
Jeg sjekker alltid Mina før jeg legger meg for kvelden.. Jeg sover på samme rom som henne da vi kun har 1 soverom.
 
Back
Topp