Når barn sover lenge

småtrollene

Elsker forumet
Vår gutt på 17 mndr sover som regel til 06-08 en plass, men de siste dagene har han sovet til over 09. Å da blir det tull med blunden på dagtid, den blir utsatt med to timer, og da blir selvfølgelig natta senere.
Hva gjør dere som har barn som sover lenge på dagen?? Vil jo ikke ha en unge som sitter opp til 21-22 om kvelden

Hvis det ikke påvirker døgnrytmen så hadde jeg ikke gjort noe, her starter dagen senest 9.30- da er det vekking[8D] (normalt syv tiden)

når det går utover rytmen kan man fort komme i en vond sirkel der døgnet blir snudd- så da ville jeg vekket ungen i 7-8 tiden [:)]

Her avler søvn- søvn tror jeg...

Igår stod hun opp 06.
Sov blund fra rundt 11.00 - 2,5 timer.
La seg 19.30.

Stod opp idag 09.30.
Blund 13 til 14.
La seg 19.00

Karina våkner mellom 9 og 10. Sover en time ca kl 13 - 13.30. Legger seg for natten mellom 18 og 19. Funker veldig bra det.

Når kl sover han på dagtid da?

Da hadde jeg kuttet dagduppen om det var mulig

her klarer ikke snuppa å være lenger oppe enn ca 18.15 uansett om hun feks sover til klokka 17..
hun sover som regel alt fra 18.15-05.30 og 09.00,så her også varierer det..men legginga blir denm samme uansett,men nå ar hun alltid vært en som har likt å sove fra hun var 1,5 mnd gammel,selvom en dupp kan vare i bare 30 min eller 3 timer..

hun er forresten 14 mnd

Jenta mi er B- menneske og her fungerer ikke det der med at søvn avler søvn..
Hun sover gjerne til 08- 0830. De har ikke fått henne til å sove i bhg før kanskje 13- OM hun sover. Sover ca 40 min der. Da kan hun lett holde det gående til 2130 hjemme. Det er for tidlig for oss å kutte ut dagduppen. Da våkner hun etter 1 time fra vi har lagt henne (slår ikke feil..) og holder det gående til 22-23.

Løsningen hos oss ble at vi vekker henne senest 0700. Da får de henne til å sove til rett tid i barnehagen (ca 1100) Hun sover 40-60 minutt der. vi legger henne i 19-20 tida hjemme.

Viss gutten min våkner i sjutiden, så blir det en liten dupp i tolv tiden :)
Men sover han til ni-ti, så prøver vi å ikke ha dupp :p Men ser jeg at han er stuupetrøtt og sutrete, så får han sove kun en liten halvtime!

Back
Topp