Når barn er syke

Suverina

Gift med forumet
Når barn er syke.
Hvor lenge drøyer dere det før dere ringer til lege?
Hvor syk er dem da?

Er usikker på om jeg burde ringe til lege eller ikke.... [8|]
Aleksander har 39-40 feber, vanskelig å måle, siden han er så urolig....
Men det er kun feber han har. Ikke tett, eller snørr...

Kommer helt an på hvordan syk. Men om hun er snottete og nyser eller hoster litt, så ringer jeg ikke. Men om feberen kommer opp i 40 grader, da er det på tide. Har ikke hendt ennå. her i huset er det sambo som egentlig ber meg om å ringe.

ORIGINAL: Mariannek

Er usikker på om jeg burde ringe til lege eller ikke.... [8|]
Aleksander har 39-40 feber, vanskelig å måle, siden han er så urolig....
Men det er kun feber han har. Ikke tett, eller snørr...

Tror jeg hadde ringt om det hadde vært meg. Bedre med en telefon for mye

Ville dere ha aventet med å ringe til lege om det bare var feber?
Men han har jo akkurat begynt i barnehage, så det er sikkert der han er smittet. Kan jo være litt av hvert der[8|]

Ja det kommer an på hvordan syk. Er allmenntilstanden veldig dårlig er terskelen lavere for å ringe.
Snuppa har vært syk denne uken og natt til tirsdag fikk hun falsk krupp ( min egen diagnose altså [:)] Sønnen min har hatt det før) men ringte ikke. Men hadde det ikke gitt seg på et par dager, eller hun hadde blitt værre hadde jeg nok oppsøkt lege.

Det vurderer jeg fra gang til gang. Ser an allmenntilstanden. Feber i seg selv ringer jeg selvsagt ikke legevakta for, med mindre den er alarmerende høy (men da er jo barnet allment påvirket uansett).

Nå har ikke Oliver vært fryktelig syk utenom litt feber og snørrete og hoste. Ringer vanligvis mamma først for å høre hva hun har å si (hun har jo tross alt hatt 4 barn)...men stiger feberen hans og han blir dårligere i den allmenne tilstanden så ringer du[;)]

ORIGINAL: ~mamma_sin_engel~

Nå har ikke Oliver vært fryktelig syk utenom litt feber og snørrete og hoste. Ringer vanligvis mamma først for å høre hva hun har å si (hun har jo tross alt hatt 4 barn)...men stiger feberen hans og han blir dårligere i den allmenne tilstanden så ringer du[;)]

samme som her[:D]

Back
Topp