Når badet dere babyen første gang?

To uker etter fødsel. Fire uker gammel i går, og har bare badet to ganger enda. Han haaaaaater det!

Lillemor har ikke badet enda, hun er to uker i dag. På sykehuset vasket hun bare håret. Blir nok et bad en av de nærmeste dagene.

Hmm var vel bortimot to uker etter fødsel tror jeg. Var i alle fall hjemme her, på sykehuset ble han bare spylt under vasken da vi sleit med å få noe av beket av (av en barnepleier, vi feiga ut hehe). Og som Siadle sin så har han bare badet to ganger til nå, fire uker gammel. Han liker det da, så blir vel litt oftere fremover. :)

Badet 3 dager etter fødsel. Dusjer sammen med han ganske ofte. Han blir vanvittig svett i denne varmen. Han elsker å dusje. Slapper skikkelig av☺️

Hva er anbefalingene rundt bading egentlig? Jeg vil helst få de badet ganske raskt jeg da...

Hva er anbefalingene rundt bading egentlig? Jeg vil helst få de badet ganske raskt jeg da...
Ikke oftere enn 1 gang i uken. De skal ha mulighet til å danne fettlag og styrke huden. Men det er noen som bades hver dag og det går bra. Men mener helsesøster sier 1 gang i uken men ellers ved behov. Om de ønsker overalt osv.

Min haater å bade men det blir 1 gang i uken-ish.. Spørs hvor mye hun gulper..

Ikke oftere enn 1 gang i uken. De skal ha mulighet til å danne fettlag og styrke huden. Men det er noen som bades hver dag og det går bra. Men mener helsesøster sier 1 gang i uken men ellers ved behov. Om de ønsker overalt osv.

Min haater å bade men det blir 1 gang i uken-ish.. Spørs hvor mye hun gulper..

Ja det er greit nok, tenkte mest på etter fødsel? :) siden noen bader de like etter, mens noen venter noen uker før det første badet..

Hun bada samme natt som hun kom, men det var fordi hun var full av bek (hun bæsja i det hun kom ut - jeg var også full av bek ).

Ellers badet hun da hun var tre uker gammel. Det var første gang hjemme. Hun gulper endel, så vi vasker henne ganske mye i halsgropa mv., men vil gjerne bade henne så lite som mulig nå i starten.

Forresten, hva er egentlig anbefalingene ang. babyolje? Er det no no no? Hva med olivenolje?

Lillemor skulle egentlig bade på sykehuset, men hun var jo koblet opp med elektroder til kvelden før vi dro hjem, så det ble vanskelig. Og jeg gadd ikke å vente til en barnepleier hadde tid, ville heller hjem. ;-)

Var dem på føden som badet han først.
Når han var 7 dager gammel badet jeg han hjemme :) Da var 3 åringen, 1 åringen og Størsta mi med :p

Vi badet ikke på sykehuset denne gangen, gjorde det med førstemann for å få opplæring men nå er vi jo kjent med det fra før :-)

Ble usikker på hvor lenge jeg skal vente. Han er 3 dager nå. Men er jo ikke skitten! Blir kanskje et helgebad da [emoji4]

Hun bada samme natt som hun kom, men det var fordi hun var full av bek (hun bæsja i det hun kom ut - jeg var også full av bek ).

Ellers badet hun da hun var tre uker gammel. Det var første gang hjemme. Hun gulper endel, så vi vasker henne ganske mye i halsgropa mv., men vil gjerne bade henne så lite som mulig nå i starten.

Forresten, hva er egentlig anbefalingene ang. babyolje? Er det no no no? Hva med olivenolje?

Vi brukte noen dråper olje med førstemann. Men bader man de ofte tenker jeg at olje ikke er nødvendig hver gang..?

Litt olje med i vatnet går fint. Men det som e veldig bra for babyen er å ha morsmelk med i badevannet :)

Første gang var hun 8 dager og hun elsket det❤️ Tok et bad i går også.. hun nyter det så fælt at hun bæsjer i badevannet:hilarious: Så da bytter vi det bare og bader videre.

Ja det er greit nok, tenkte mest på etter fødsel? :) siden noen bader de like etter, mens noen venter noen uker før det første badet..

Vi ventet med bading til navlestumpen hadde falt av og navlen hadde grodd skikkelig. Det var etter tips fra forumet. Da luktet ikke navlestumpen så ille som med første jenta mi som ble badet av barnepleier på sykehuset.

Vi ventet med bading til navlestumpen hadde falt av og navlen hadde grodd skikkelig. Det var etter tips fra forumet. Da luktet ikke navlestumpen så ille som med første jenta mi som ble badet av barnepleier på sykehuset.

Det var jo igrunnen ett godt tips!

Når hadde den det? Husker ikke med førstemann, men tror ikke det tok mer enn en uke før den ramlet av..?

Førstemann ble badet dag 2 på sykehuset, men opplevde ikke at navlestumpen luktet.

Back
Topp