Når babyen reagerer på maten du spiser

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Lillemor har litt vondt i magen, så jeg prøver nå å unngå og spise diverse ting for å se om det hjelper.
Men hvor lang tid tar det før vi vil merke noen forbedring? Og hvor lenge "henger maten igjen" i melka? Altså, hvor lenge etter en tallerken is bør jeg vente førhun får morsmelk igjen? Er det som med alkohol, eller vil det påvirke melken over lengre tid?

Savner melkeprodukter jeg

tror mye matvarer ikke trenger mange dagene... men melk sitter visst i lenger. Vi var innlagt på sykehus for to uker siden da jeg ble bedt om å kutte ut melk, og da ba legen meg kutte ut i to uker.

melkeprodukter tar gjerne dager før du merker forbedring, holder på med samme prosjektet selv :( 

gutten min hadde melkeallergi (er nesten kvitt det nå) så det å unngå melkeprodukter er jeg vant med.. er du sjokolade syk så finnes det gode sjokolader uten melk, kaker og sauser +++ kan du fint spise men bruk havremelk isteden for vanlig melk, og husk å sjekke at produktet er uten melk også ;) 

det finnes også matfløte uten melk og kaffe fløte uten melk!  er uendelige muligheter selv med et melkefritt kosthold! 

er det noe du lurer på så bare spørr, for jeg vet hvor slitsomt det er i begynnelsen når man startet et nytt kosthold :)

jeg skal ta neste uke der jeg skal prøve å ikke spise noe med melk...eller sukker..bare for å se om prinsen blir roligere på kveldene...

Dårlig internet så jeg får ikke vært her så ofte

Tusen takk for svar

Hun virker faktisk litt bedre i magen, uten at jeg kuttet ut melk 100%
Kuttet ut eple, sjokolade, kulsyre, jordbær og ren melk og is. Kan det hende at bare det at jeg ikke spiser is eller andre produkter som er stappfulle av melk/fløte har hjulpet?
Eller kanskje har jeg bare vært hysterisk førstegangsmor? Hun er jo nå 1 måned gammel, og tarmene begynner vel nå å bli modne, synes jeg leste noe om magesmerte pga umodne tarmer.

Vi har allergi mot laktose og gluten i familien, derfor er jeg litt veldig obs på alle tegn til magevondt hos lillemor

Back
Topp