Når babyen ligger med hodet ned

Mona32

Flørter med forumet
Dere som er så heldige å ha babyer som har lagt seg med hodet ned: kjenner dere hodet med hendene? Utenpå magen, mener jeg? Eller kommer hodet da så dypt at dette er vanskelig? Min har vært i seteleie i alle fall fram til de siste dagene, det har vært lett å kjenne. Men nå er hodet liksom borte! Kjenner det verken oppe ved ribbeina eller nede mot symfysen.. Tør ikke håpe for mye, men har jo et inderlig ønske om at hun har snudd seg..

Jeg kjenner hodet ja.

Hvis du klør ved trusekanten får du bevegelse fra baby da?
Mini her ser ut til å mislike at jeg klør der og jeg regner med lyden i øret hennes blir ekkel, så hun spreller litt hvis jeg klør der.

Nei, jeg kjenner ikke hodet. Jm slet i går med å bestemme leie pga hun fant det nesten ikke selv. Men jo, han ligger i hodeleie, veldig dypt, altså inn mot ryggen min. Derfor veldig vanskelig å kjenne :)

Jeg kjenner ikke hodet, men kjenner rompe og føtter oppe med ribbeina, så da er det ganske tydelig hvilken vei han ligger ;) Når han hikker så kjenner jeg hikkinga best i symfyseområdet, og det er jo der bryst/rygg vil ligge, hvor hikkinga kjennes best, så det er også et godt tegn. Har også hørt at hvis det kiler nede i bekkenet, så er det et tegn på at hodet er der nede, og at babyen suger på tommelen og skaper undertrykk som gir deg den følelsen :)

Hode er rimelig hard rund ting så kjenner du det ikke så er det kansje snudd, min er i sete enda...

Jeg kjenner hodet. Han ligger veldig langt nede og veldig langt framme :)

Jeg kjenner det ikke, men både jordmor og lege sa de kjente det veldig godt :p

Jeg kjenner ikke hode på itsiden med hendene. Men ser at det går mer ut enn før.. det jeg merker mest er stikkinger, nedpress og svikt i ben.. lillegutt presser vel på nerver i bekkenet. Hode er festet så får håpe en ikke går sånn så veldig lenge..

Kjenner det ikkje sjølv, litt usikker på kva eg skal kjenne etter. Tørr liksom ikkje "ta i" for å finne det. Men jordmor og legen kjenner det :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Ja.

Jeg klarer ikke å kjenne det, men både jordmor og legen kjenner det :D

Back
Topp