Når babyen ikke har snudd seg

tingeling1

Forumet er livet
Jeg trodde ikke det var noen hast, siden jeg bare er 30+5 i dag. Men var hos jordmor, og hun virket bekymret for at babyen ikke hadde lagt seg med hodet ned enda... Min baby ligger i seteleie. Hun sa at hvis hun fortsatt ligger sånn i uke 36 må legen hjelpe til å snu henne.... Er det noen som vet hvordan det foregår??? Må legen inn og snu, eller skjer det utenpå magen...?

Tror dei jaffal i første omgang prøver å snu babyen ved å trykke utenpå magen.....[8|]

Dette er ikke så uvanlig ved 30 uker. Mest sannsynlig er det at babyen snur av seg selv før 36. uke. Legen vil evt. snu henne ved å trykke på utsiden av magen. Lykke til. Det ordner seg!

Det samme skjedde med meg men legen var ikke bekymret i uke 30 for da har de så god plass at de kan boltre seg fritt. Jeg fikk time på sykehuset i uke 37 siden minsten lå med rompa ned-det hadde han gjort i 5 uker da. Da jeg kom på ul så var det hodet som lå ned så det kan forandre seg uten at du merker noe. Jeg sier bare slapp av og ta tiden til hjelp. Det er langt fra krise enda og mange snur seg rett før de skal ut. Håper dette hjalp litt [:)]

Babyen min ligger fortsatt i seteleie og jeg er 34 uker i morgen... Jormor var ikke bekymret, de gjør uansett ikke noe før i uke 36. Men de fleste snur seg før uke30-32.. Det er varierende fra sykehus til sykehus om de driver med ytre vending som det heter når en forsøker å snu barna ved å trykke på magen, jeg har lest at de ikke driver så mye med det på de største sykehusene (universitetssykehusene). Har lest litt om det på norsk gynekologisk forening/legeforeningen. Lykke til, og ikke gi opp håpet om at babyen fortsatt kan snu seg..[:)]

Back
Topp