Når bør småsøsken få vite om graviditeten?

Guttemamma

Flørter med forumet
Septembermødre <3
Har en liten en på fem år, har så lyst til å fortelle når jeg er 10-12 uker på vei. Samtidig tenker jeg det er leenge å vente til babyen kommer for en liten kar. Noen erfaringer fra andre på det her? :)

Sist gang fortalte vi eldstesøsknene det i uke 8 etter å ha sett hjertet slå.. Det blir evt etter å ha sett hjertet slå denne gangen her også. :) En jordmor sa til meg engang at det var bare å si det akkurat når de ville.. det var stas for barna å glede seg til noe:)

Lurer veldig på det selv, min er 4,5 år og ønsker seg så inderlig en lillesøster eller lillebror. Vil hun skal være den første til å få vite det, men usikker på når jeg skal si det.. skal jeg vente til uke 12, etter å ha sett/hørt hjertelyden.. syns det er vanskelig for vil ikke skuffe henne om jeg mister igjen:-/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Da tror jeg vi prøver etter ul da, så lenge alt står bra til. Både svigers og foreldrene mine kommer på besøk den helga, tenker det er stas om storebror får fortelle det til de :)

Mine er straks 8 og 5 1/2.. kommer til å fortelle de det etter uke 12 ♥

Tenkte å vente til jeg er 12 uker hvertfall. bare for å være litt mer sikker på at det går bra :)

Vi vill vente med og si det til dem. Di er 2,5 og 4,5 :) men har jo lyst å si det nå til dem :) men er så heldig at søstera mi skal og ha så da snakker vi heller mye om tante sin baby :p

Kanskje når vi har sett hjertet. Synes det er greit at de vet hvorfor jeg ligger så mye på sofaen og er uggen og gretten. Og så har de klart seg godt gjennom en MA før. Synes ikke det alltid er så lurt å skjule alt for barna, de skjønner mer enn man tror :) Tror storgutten min skjønner ugler i mosen allerede, ettersom at han kan lese og ser at jeg leser mye om graviditet. Han har sport allerede en gang, å lyging er ikke min sterkeste side hihi :p

Venter nok litt med å si det.. Men har så lyst til å si det nå...
Kommer nok til å si det når jeg har kommet til uke 10 eller 12. Da begynner det jo å bli litt mere tydelig.
Eldstemann vet at jeg ønsker meg en baby. Og han er klar til å bli storebror igjen. :)

Vi kommer til å vente til uke 10-12 :)

jente 2010 ♥♥
nr 2 kommer i september 2014 ♥♥

7åringen min vet det, pga han hørte jeg snakka om søskenvogn.. så da fortalte jeg han det, forrige gan fikk han vite det i uke 7 pgs jeg var så kvalm og sliten.
ho på 2år tenkte jeg skulle vente lengst mulig til magen synes godt, 4.mnd. eller noe sånt..

Vi forteller det når vi har passert 12 uker, 10 åringen til mannen ønsker seg veldig å få søsken så selv om vi vil fortelle det nå, så vil vi vente til vi er over de magiske 12 ukene :)

Vi ser det an ettersom hvordan formen og størrelsen er fremover. Tenker at det er lenge å vente for en gutt på 2,5 år. Trolig etter uke 12, ihverfall. Og kanskje allerhelst ikke før jeg er ca halvveis.

Eg har vært så dårlig siste dagane, så valgte å fortelle min datter på 13 år om det i går. I dag er eg ca akkurat 8 uker :) ho strålte av glede, men forklarte ho at det er tidlig enda. Gutten våres på 6 år er eg litt meir usikker på når vi sei noke. Første legetime no tirsd.

Vi venter nokk leeenge enda med å fortelle både storebror og andre siden han fikk vite det i uke 12 etter å hvært på ul en av gangene jeg var gravid. etter det mistet jeg å det ble veldig vanskelig for han å forstå (selfølgelig)
Så her blir det nokk offentlig når det er mer sikkert og det ikke er så lang vente tid igjen:-)

Kommer til å vente lenge.. hvertfall 12 uker... kanskje til ordinær ultralyd om mulig :)

Kommer til å vente lenge.. hvertfall 12 uker... kanskje til ordinær ultralyd om nulig :)

De skal få vite det i uke 12 ca. Kommer til å ta tidlig ultralyd i uke 7 og 12, så etter den i uke 12 skal de få vite det og se ul-bilde ❤️

Back
Topp