Når bør/skal vi ta kontakt med legen 1.gang?

Cino

Flørter med forumet
Sist jeg var gravid (gravid for første gang) tok jeg kontakt med legen ganske raskt.
Han beregnet vel terminen (som jeg visste selv) og kjente litt på magen... det var vel det...

Nå har jeg overhodet ikke noe behov for å dra til legen føler jeg.... Testene mine har vært svake enda, så tenker å ta en siste test om noen dager bare for å se at streken har blitt mye tydligere....  Er den det, er jeg sikker på at alt er i orden....

Når MÅ man liksom ta kontakt med legen? Kan man bare ta direkte kontakt med Jordmor, og ikke dra til legen?
 
Jeg har "bestilt" time til rundt uke 9. Jobber i barnehage, og føler at det er ganske viktig å få vite svaret på rubella-testen. Forrige gang var den negativ, og jeg tror de glemte å gi meg vaksinen på barsel..
Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ventet enda et par uker. Greit å gi legen litt tid til å få svar på blodprøver og få sendt avgårde henvisning til ultralyd og lignende.
 
helst mellom uke 8-12 er det legekotroll.
 
Må ta blodprøve hos lege rundt uke 12, etter det kan en velge å kun gå til jordmor om det ikke er noe medisinsk.
 
Back
Topp