Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hmm, godt spørsmål! Dette har jeg ikke tenkt på, men den risikoen får han føle på selv Regner med at jeg får noen forvarsler som sist. Vi bor heldigvis ikke så langt unna sykehuset så vi kan ta taxi hvis det skulle starte helt utav det blå og han har tatt seg en øl
Det er jo helt opp til den enkelte OM det i det hele tatt er noe man skal kutte. Jeg har ikke noe problem med om mannen tar seg en øl. Han drikker aldri mer enn én, og det eneste "problemet" da er at vi må ta taxi til sykehuset. Og det ser jeg ikke på som et stort problem, da vi bor 15-20 min fra sykehuset og det gjerne blir billigere og lettere å ta taxi enn å styre med bil og parkering ved sykehuset.
Tenker det er forskjell på det å drikke en øl en kveld enn det det er å drikke flere øl på en kveld, eller å drikke en øl hver kveld. Men generelt sett så synes jeg at partner kan holde seg til alkoholfritt fra de siste tre ukene før termin i alle fall. Gravide må jo holde seg til alkoholfritt i ni måneder før fødselen. Er ikke sikkert det er noe særlig med tegn før fødselen er i gang heller, kan ikke vite det på forhånd om det plutselig blir styrtfødsel, og da vil man gjerne ha en partner som ikke er påvirket av eller lukter alkohol
Takk for innspill, tror jeg ber om at det er inntak på null fra denne uke som er tre uker før termin. Ikke at alkohol konsumet er noe problem altså, men et glass er jo nok til å ikke kjøre. Bor rett ved sykehuset, likevel- med korona kan det jo tenkes at han må vente med å komme inn. Og vi har barn fra før som mulig må kjøres til overnatting hos venner. Han selv hadde nok ikke tenkt særlig på det før han sto i situasjonen..
Jeg er i uke 39 nå, og vi ble enige om at han skulle gå over til alkoholfri øl for ca én uke siden. Vi må kjøre et stykke til sykehuset (ca 1,5 time) - så vi gidder ikke ta noen sjanser hvis vi plutselig må hive oss rundt. Er førstegangs begge to, og jeg liker å være godt forberedt (eller så forberedt som man kan bli)
Fra ca 1 mnd før termin er det slutt på alkohol her. Både jeg og mannen ønsker at han til enhver tid er "kjørbar" dersom vi skulle ha behov for å dra inn til sykehuset før eller under fødsel Vi bor 20min kjøring unna sykehuset. Han foreslo han dette selv, og jeg er helt enig i beslutningen
Er vel opp til hvert enkelt par Jeg har ikke, og kommer ikke til å sette noen grense for min samboer. Om han vil ta seg en øl til maten eller kvelden så gjør han det. Vi bor sentralt med 10 min kjøring fra Kvinneklinikken og kan godt ta en taxi. Blir billigere det enn å parkere der i flere dager, mindre styrete også forsåvidt. Ellers er min pappa nærmeste nabo og han kan også kjøre oss hvis han er hjemme.
Er selvsagt forskjell på å gå ut å drikke seg snydens og det å ta seg et par enheter hjemme. Førstnevnte håper jeg da alle menn skjønner de ikke bør gjøre når termin er rundt hjørnet.
Her har både han og pappaen min (som skal passe toåringen under fødselen) fått forbud siden uke 36. Hadde ikke vært like streng på det om vi hadde bodd sånn at vi kunne tatt taxi til sykehuset, men med minst 2,5 time kjørevei er jegg ikke komfortabel med tanken på at han har tatt seg en øl og ikke kan kjøre. Om pappa tar seg en øl, og vi brått må dra, så blir hans kjørevei på 20 minutter til minst det dobbelte. Så da blir det sånn hos oss, og ingen av dem klager på det
Her er det ingen i huset som drikker i utgangspunktet, så det er ikkenoe problem. Men han hadde lovet å ta lappen til jeg skulle føde. Nå er det bare 1 måned igjen, så dette ser dårlig ut. Er bare 5 min med bil til sykehus, så klarer kanskje kjøreturen selv... ellers blir det taxi!
Det har jeg faktisk ikke tenkt på denne gangen! Er i uke 38 nå med nr tre var selv og kjøpte øl til mannen min mens han la ungene. Men han drikker en eller to øl, det tenker jeg er helt uproblematisk. drikker seg aldri full og heller ikke så ofte at han drikker. Sykehuset tar det fem minutter å kjøre til. Satser på at jeg får forvarsel i god tid før vi må på sykehuset. Min mor som skal være barnevakt har tre timer med kjøring for å komme seg hit, så det er nok viktigere at hun holder seg unna alkohol nå
QUOTE="Druesaft, post: 26706981, member: 88226"]Det har jeg faktisk ikke tenkt på denne gangen! Er i uke 38 nå med nr tre var selv og kjøpte øl til mannen min mens han la ungene. Men han drikker en eller to øl, det tenker jeg er helt uproblematisk. drikker seg aldri full og heller ikke så ofte at han drikker. Sykehuset tar det fem minutter å kjøre til. Satser på at jeg får forvarsel i god tid før vi må på sykehuset. Min mor som skal være barnevakt har tre timer med kjøring for å komme seg hit, så det er nok viktigere at hun holder seg unna alkohol nå[/QUOTE]
Er også uke 38 med nr tre ikke sikkert jeg har tenkt på det jeg heller, men mer korona situasjonen som kanskje kompliserer hele greia.. har ikke noen plan hvor barna skal da det har vært høyt smittetrykk i kommunen etter jul, og i kommunen der min familie bor. Avhengig av tid på døgnet ting skjer og alt. Ordner seg, men tenker det er lurt å ha kjørbar mann
Jeg tenker dette er individuelt og noe som avhenger av flere faktorer. Her gikk samboer over til alkoholfritt samme dag som vi fikk beskjed om at svangerskapet regnes som et risikosvangerskap, med risiko for blant annet for tidlig fødsel. Med storebror ble vi enige om kun alkoholfritt 2-3 uker før termin. Nå har det aldri vært snakk om å drikke seg full i denne sammenhengen for vår del, men å ta seg en øl til maten eller som kos en lørdagskveld.
Har ikke tenkt så mye over det. Men her drikkes det sjeldent. Og ikke noe mer enn 1-2 øl på kvelden når det er helg. Tenker det går fint, kan jo alltids ta en taxi til sykehuset om det skulle bli akutt