Når bør neste komme??

*GuroMoren*

Forelsket i forumet
Hmmm... jeg tenker hardt på neste, men er usikker på om han/hun bør komme nå. Med tanke på alderen min, boforholdene mine og det økonomiske.[:(]
Men jeg vil ikke at det skal være så lenge mellom barna mine. jeg vil at de skal ha mulighet til å leke sammen, kose seg sammen og at de har hverandre. [:)]

jeg har selv erfaring med det når det gjelder brødrene mine. den eldste lille broren min er 18, mens han andre er 12. har ikke så godt kontakt med hans sånn som min eldre bror.

Men tilbake til det med å ha barn nå. har ikke eget sted å bo, vi leier leilighet, jeg går på skole og har ikke noe inntekt. samboeren min har ikke så mye heller.

er det noen "max" grense for hvor mange år man burde ha i mellom de???[&:]
 
etter sånn jeg ser din situasjon,ville jeg ventet..iallefall til du er ferdig med skole,fått deg jobb slik at du har en inntekt...

det tjener du selv på...
selv har jeg 2 døtre der er det 6,5 år i mellom,selv ville det kanskje vært greit med  litt mindre sprett,men man må tenke på økonomien oxo,dere skal klare og leve selv om det kommer inn ett nytt medlem...
 
Her er det 2 år og 7 mnd mellom barna. Per dags dato angere jeg ikke i det hele tatt[:)]
Planen våres var ca 3-4 år mellom.
Mannen min har ei søster som er tre år eldre, jeg har ei søster som er fire år yngre.
Ønsket selv ikke mer enn 4 år mellom barna, for at de skal kunne ha mest mulig glede av hverandre
 
om dere leier så gjør jo ikke det noe,men er vel verre med økonmien. Litt greit å vite at man har penger til klær og mat.
 
Det er nesten nøyakrig 2 år mellom jentene her. Om mellom nr2 og kommende nr 3 vil der være 1,5 mellom. Ville ventet litt med nr 3,men...var ikke helt planlagt[8|] Men vi er super glade forde[:)]
 
Jeg kunne tenke meg 2-3 årsaldersforskjell, men akkurat nå passer det dårlig med et barn til.
Skal fullføre utdannelse, forhåpentligvis få kjøpt oss noe eget om noen år, og bedre økonomi.
Vil helst ha en jobb å gå til, før vi evt får nestemann, så har vi flere rettigheter, blitt litt eldre, og har en bedre situasjon i det hele tatt.
Men nå er jeg ikke sikker på om min samboer ønsker flere barn, først og fremst med tanke på økonomi. Og vi skal jo være to om det, så kanskje det bare blir med det ene gullet vårt.
Det får tiden vise. [;)]
 
Vi koser oss iallfall med prinsessa vår, og er glad vi kan gi henne masse oppmerksomhet.
Det kreves nok mer å ha to, så kan være lurt å vente til man vet at man har nok av tid og krefter.
Men vi er jo alle forskjellige, og jeg nekter ikke for at det hadde vært koselig med en til. [:)]
 
 
 
Her er det 22mnd imellom de[:)]
 
jeg takker alle for innleggene deres... det satte meg litt i tanke rommet.
å det er jo sant som noen never her at det ikke behøver å være sååå dyrt å få nr 2.
vi har enormt masse klær å utstyr fra odin (nr 1) så neste kan evt få det...
har også blitt ferdig med skolen nå, å tenkt til å jobbe fra juni. vi har også fått vite at vi muligens skal overta ett hus til sommeren også :)
er sååå baby syk nå at jeg blir gal....[:D] hehe
 
Vi venter nr 2 i midten av oktober. Selv tenker jeg at neste bør komme når man føler det passer sånn selv. Hvor stor aldersforskjellen blir mellom barna får nå så være- det skal føles riktig og passe (med det mener jeg at man føler at forholdene ligger til rette for å sette et nytt barn til verden både med tanke på plass, økonomi, overskudd, at man har det bra sammen med partneren osv....og slikt vet man jo stort sett best selv):)  
 
prøver på nr 5 vi[:D]har vell ikke akkurat vært så gjennomtenkt planlagt å tilrettelagt hele veien...har gått skole, ikke hatt fast jobb...mannen min har det da....men må si vi har det bra for det!det har da ordnet seg....noen er opptatt av det matrielle og andre har verdier med livet, det har jeg[:D]lider ingen nød og ungene har og får det de trenger.... jeg er lykkelig[:)]
 
syns 3 år er nok
 
etter 2-3 år,, når det passer best å har peng til det
 
ORIGINAL: ~Xc1t3~

allerede fått en ny[:)][:D]


samme her. det første året koster jo ikke mye spørr du meg. nå har man jo alt utstyr å slikt fra før så det trenger man ikke kjøpe igjen.. er jo først når man begynner i bhg å slikt det begynner å koste. men selvfølgelig man burde ha alt i orden før man tenker på en til. greit at det økonomiske er i orden. blir 2 og halvt år mellom mine. helt passe. [:)] håper de får mye glede av hverandre etterhvert. for nå er elstemann ikke akkuratt veldig interisert.. vil ikke dele mamman sin .. men det går nok over etterhvert [;)]
 
har prøvd 6år, 2.5 år 1.5 år og 40uker mellom barna...
synes absolutt 1.5 år mellom de var dt mest idielle
 
For min egen del blir det trolig ikke noen neste, iallfall ikke på mange år enda.
Det har med utdanning, økonomi og boforhold å gjøre.
Pluss at vi ønsker å følge utviklingen til det barnet vi har nå, og ikke gå glipp av alle de nye ordene og kunnskapen hun får, pga at all oppmerksomheten går til en nyfødt.
 
Nå er vi fortsatt unge, og ikke noe stress med å få en til, så vi slapper av og nyter prinsessen vår.
 
Håper du finner ut av det, men det er vel egentlig aldri noe tidspunkt som passer, så det beste er kanskje å bli enige om det beste for dere som allerede er en familie, og ta det litt som det kommer.
 
Lykke til! [:)]
 
Her blir det 3 år mellom ungene våre og det syns jeg er en fin alder[:)][:)] Jeg tror ikke jeg ville hatt de mye tettere enn d...[8|] Er usikker[:D]
 
Back
Topp