Når bør mensen komme tilbake?

-B-

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Noen andre som enda ikke har fått tilbake mensen?
Mini er 9 mnd nå og jeg slutttet å amme for en måned siden. Har lyst på 2 relativt tette så blir litt bekymret når den ikke kommer tilbake. Noen som vet når man bør sjekke om det er noe galt?
 
E venninne fikk den tilbake etter 1,5 år, jeg fikk den fem dager etter at lisja var 8mnd..så tror det er veldig individuelt:)

Vil ha to tette her også, så starter prøving på nyåret❤️
 
Er nok veldig individuelt. Har en venninne som ikke fikk den tilbake før eldste var rundt 2 år mens en annen fikk den tilbake etter 2 måneder. Jeg fikk den da mini var 8 måneder
 
Har ikke fått den, sluttet å amme for 2 mnd siden. Sluttet på cerazette for 3 uker siden, venter og venteeer...
 
Dette lurer jeg også på. Snart 9 mnd her og ikke sett snurten av mensen enda. Fullammer, men har ikke begynt mednoe preve ikke prevensjon etter fødselen. Vil og ha to tette så nå vurderer vi å slutte å amme for å se om mensen kommer da.. Litt vemodig å slutte, men har jo holdt på lenge nå. :S
 
Med førstemann fikk jeg den tilbake en uke etter at renselsen var ferdig. Jeg fullammet.
(Passet fint, siden vi ville ha to tette. Ble gravid da hun var 8 mnd.)
Med andremann fikk jeg tilbake mensen etter 10 mnd. Ammer enda og skal ikke ha flere barn.
 
Jeg rakk ikke å få den tilbake før jeg var gravid igjen. Og det skjedde når lillegutt var ca 8 mnd. Så det er nok vanlig at det kan ta litt tid. :)

Gratulerer :)

Var det bare flaks eller visste du at du hadde eggløsning?
 
Fikk tilbake mensen etter 6 mnd både første og andre svangerskap. Og ble gravid igjen 8 mnd etter siste svangerskap nå. Jeg får kraftig eggløsningssmerter så merket i sommer at eggløsninga kom første gang og 2 uker etter kom mensen. Ammet fortsatt ganske mye. Tror det er veldig individuelt! Vet om mange det har tatt over 1 år å få tilbake mensen hos.
 
Gratulerer :)

Var det bare flaks eller visste du at du hadde eggløsning?
Takk :) det var egentlig mest flaks. Har aldri merket at jeg har hatt eggløsning før. Men jeg hadde følt på kroppen at mensen kanskje var på vei tilbake, men det trodde jeg i mange måneder før det skjedde også..
 
Takk :) det var egentlig mest flaks. Har aldri merket at jeg har hatt eggløsning før. Men jeg hadde følt på kroppen at mensen kanskje var på vei tilbake, men det trodde jeg i mange måneder før det skjedde også..

Gratulerer! Har du også termin i mai da? :)
 
  • Liker
Reactions: -B-
Tusen takk :) Var litt vel tidlig så fikk jeg sjokk! Men det kommer til å gå bra håper jeg :)
 
Back
Topp