MalinAngelica

Flørter med forumet
Jeg har vært på kontroll i dag og blitt strippet. Hadde 1-2 Cm åpning og var moden. Kom hjem, sov i noen timer og nå har jeg hatt kynnere som varer i ca 40-60 sekunder hvert 2-4 min i ca 2,5 time.

Nå gikk slimproppen og jeg lurer på når man ringer inn til føden? Kynnerne er ikke så vonde at jeg ikke fungerer, men jeg har mensensmerter nederst på sidene i magen, Spesielt når jeg trykker der, og jeg har vondt i ryggen, men har på en måte hatt det lenge.

er 38+0 i dag.

Jeg føler ikke fødselen er på gang fordi jeg ville trodd at jeg skulle hatt det mer vondt nå? Har ikke hatt rier før så jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter. Har prøvd å ta et bad, men det bedret ingen ting.

Er dette bare normalt ?
 
Du kan jo ta en telefon til føden bare for å høre hva de sier? Det siste jeg hørte er at man skal ha ca 3 rier på 10 minutt, som har en varighet på ca 1 minutt hver.Det pleier å være en indikator på at man er i aktiv fødsel, og at man ofte opplever at riene forandrer karakter når man går inn i den aktive fødselen. Men det kan jo være en ekstra trygghet for deg å ha tatt en telefon til føden, forklart situasjonen? Så kan de hjelpe deg å ta en god vurdering? :)
 
Du kan jo ta en telefon til føden bare for å høre hva de sier? Det siste jeg hørte er at man skal ha ca 3 rier på 10 minutt, som har en varighet på ca 1 minutt hver.Det pleier å være en indikator på at man er i aktiv fødsel, og at man ofte opplever at riene forandrer karakter når man går inn i den aktive fødselen. Men det kan jo være en ekstra trygghet for deg å ha tatt en telefon til føden, forklart situasjonen? Så kan de hjelpe deg å ta en god vurdering? :)


Ja! Hater å være sånn masehøne som ringer også ber de meg komme inn og plutselig er det ikke noe. Hehe.

Men det har enda ikke gitt seg :/ jeg har ca 4kynnere på 1 min hver. Altså på 10 min. Jeg skal prøve å legge meg i kveld. Selvom det ikke blir så enkelt. Så hvis de øker i smerte så ringer jeg uansett inn. Bor 40 min unna sykehuset. :)
 
Jeg tror jeg ringte føden kanskje 4 ganger på samme dag :eek:. De vil helst at man ringer en å sitte å lure :) Dro også inn til sjekk, men ble sendt hjem. Tror jeg ringte kanskje en gang til etter det :p. Så fikk jeg vannavgang så da dro jeg bare inn pga mangel på rier og fikk smertestillende for å få sove. Da ble jeg lagt inn :)
 
En morgen hadde jeg vonde tak (det var mer rier enn kynnere) som varte i 40-60 sekunder med 6-8 minutters mellomrom. Jeg ringte inn bare for å spørre om det var vanlig "bivirking" å ha dagen etter stripping, eller om fødselen kanskje var igang, og da ba de meg å komme inn bare for å sjekke. Samme kveld var prinsessen vårres ute ❤️
Mest sannsynlig ville de ha inn meg pga at jeg har GBS og skulle ha antibiotika, men jeg hadde nok ringt bare får å sjekke om jeg var du :)
Ev kan du ta Paracet å prøve å sove, men forbered dere på å kjøre inn når det tar seg opp ;)
 
Gratulerer så masse♡
 
Gratulerer :)
 
Back
Topp