Når bør man reagere på forandring i magen?

MiaDenPia

Elsker forumet
Har hatt to dager med mye bevegelse fra småtten (vanligvis varierer det fra dag til dag hvor mye jeg kjenner) idag morges synes jeg det var usedvanlig redusert, spiste som normalt , og sånn og etterpå slappet igrunn bare av på sofaen... så etter en times tid fra jeg hadde spist , tok jeg meg en saft is og det kom litt bevegelse... drakk to glass saft og fikk mer, men så synes jeg det har dabbet av igjen... (har vært og er på farten etter det så har nok ikke fått slappet av som jeg pleier )

Bør jeg bli bekymret eller er dette helt normalt

Har vanlig sv kontroll time hos lege i morgen tidlig

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Visst det er litt bevegelse så vil eg tru at det er greit men viss du er bekymra så skal du ta kontakt og la dei bestemme om dei vil sjekke deg. Også godt at dei har ansvaret...

Eg var ein gong innmom pga lite bevegelse og dei sa at visst man er bekymra så skal man ta kontakt...også er det ikkje bra for babyen når vi er stressa...

Ved endring av bevegelse skal man kontakte føden! Det er veldig viktig fikk jeg beskjed om. Så hvis du selv mener at det er mindre liv enn hva det pleier syntes jeg at du bør ta en tlf til føden å rådføre deg med de. For det skal ikke bli mindre liv mot slutten, det er en farlig og skummel myte

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Samme de sier her å, på føden... Har merket noe da, så er ikke så att det har vært stille heller... Men tar en telefon til de for sikkerhets skyld.. men har just vært å spist så venter bittelitt ... for de pleier be om det (dvs blitt fortalt att å vente en time å se, og har man ikke merka noe så ringer man)

Er bedre og ta kontakt med føden en gang for mye, enn en gang for lite :)

Men så lenge jeg hadde kjent bevegelse, ville jeg ikke vært bekymret! :) Her er ihvertfall mengden bevegelse ulikt fra dag til dag, men jeg kjenner det hver dag, så kan ikke si jeg er bekymret!

Men fått så variable beskjeder fra de på føden.. ene legen sa att så lenge jeg kjente liv var det bra... men ene sa annet... fort å bli forvirret..

Ringte over for sikkerhets skyld, forklarte åssen det var, altså att jeg har kjent bevegelse men mindre enn de to siste dager og att det ikke har tatt seg opp etter inntak av mat... spiste i kvart på to tiden eller noe .. har hatt litt hard mage innimellom og i helgen...

Jm snakka noe om at bevegelsen kan bli redusert når fødsel nærmer seg også, er i uke 38 nå... men ville att jeg skulle komme for en sjekk likevellig at det er mulig magen forbereder seg.... men har ikke kjent noe nedpress eller noe....

Godt du fikk komme ned for en sjekk selv om alt helt sikkert er fint. Det er veldig viktig på slutten hvis ting forandrer seg! Oppdater oss når du har vært der da:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Noen sier att så lenge du kjenner noe er det bra, andre sier att man bør reagere på forandring..
Hva jeg har hørt på føden... føler det er ikke lett altid å vite hva man skal gjøre når man får så variabel info...

Da har jeg tatt ctg, måtte ligge ekstra lenge pga småeb ikke beveget seg (selv om fin hjertelyd hele tiden) og fikk noe kald eplejuice...

Men da jeg skulle levere urinprøve(som jeg ikke fikk til) kjente jeg litt bevegelse:)

De tok ikke ul men alt var vist bra og livmoren øver seg vist fortsatt opp ingenting tyder på fødsel enda...

Men fikk beskjed og om att så lenge man kjenner liv så er alt ok (selv om det er mindre enn dagen før f.eks)

Synes det er litt rart de sier så mye forskjellig..

Kjente jeg derimot ingenting iløpet av de neste 12 timer skulle jeg ta kontakt

Oi der fikk jeg kynner igjen tror jeg, magen ble helt stram...

Vært plaga med sure oppstøt en stund, disse synes jeg har avtatt mer eller mindre nå,

Men mer kynnere istede...

Føler jeg har hatt masse kynnere nå etter føden...

(Ikke regelmessig eller vondt bare stram mage)

Når jeg har sittet litt og reiser meg for å gå.føles det litt ubehagelig mellom.bena, kan ikke helt beskrive hvordan det føles

Kan det være nedpress eller at baby fester seg? Evt hvordan føles dette?

Når jeg har nedpress føles det ut som om jeg har hodet mellom bena også er det ubehagelig å gå. Også stikker det litt i noen sekunder. Vanlig med mye kynneraktivitet nå på slutten:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Kan stemme litt med åssen det føles her å... bortsett fra stikkingen som jeg ikke synes å ha merket noe til enda...

Var på ordinær sv. kontroll i går og alt var fint med småen i magen:) kjente relativt godt med bevegelse også denne dagen:)

idag derimot har småen vært stille... kjente bevegelse i dag morges men ikke etter det, har inntatt frokost og 2 glass saft + en saft is...

Merkelig nok så er jeg verken bekymret eller stresset... men lurer bare på om slike stillheter er normalt..?

Prøvde å legge meg nedpå litt men så fikk jr besøk så rakk max 10 minutter med avslapping...

Nå har jeg fått lagt meg ned igjen da

Og fikk litt respons men vanskrlig å få slappet helt av med to tenåringer i hus som stadig vik vise meg teknologiens verden

Merkelig nok er jeg verken bekymret eller stresset

Men lurer bare på om slike stilleperioder kan være normalt

Her er det variabelt... hadde aktive dager lørdag og søndag, meget stille mandag, veldig aktiv i går... også idag meget stille

Men har nå kjent noe... men responderer ikke på saft og saft is, pleier vanligvis få masse respons på det... har spist godt, spist lunch nå nettopp men har fått beskjed på føden att det kan gå opptil en times tid etter inntak før det merkes i beveglser ..

Og har jo just spist...

Back
Topp