Når bør jeg gå til legen?

msp84

Flørter med forumet
Hei.

Trenger litt råd fra dere :)
Jeg er ca 5 uker nå.  Vi har planlagt en tur til Kreta 9.juni og jeg lurer på om når jeg burde gå til legen for første kontroll? Burde jeg gå før jeg drar til syden? Eller skal jeg vente til etter turen? Har hørt at legene foretrekker at du kommer litt senere i svangerskapet. Men tenker om det er litt spesielle ting legen vil opplyse om iforbindelse med utenlandsopphold osv. Og det hadde jo vært veldig fint å få bekreftelse på at det er liv inni der. Jeg vil være ca i uke 9 den uka jeg reiser til Kreta og har fått tidlig UL uka etterpå. 

What to do?

Ring legekontoret å hør om det er vits i å komme eller ikke. Det er vanlig å ha kontroll engang mellom uke 8-12 så det er jo innenfor det iallefall. Men ring å hør for å være sikker.

Jeg bare bestille time jeg;p greit å prate med legen selv om det ikke blir en kontroll:p jeg var der i uke 6, å da pratet vi bare, og jeg fikk stille spørsmål jeg lurte på osv.

Når det gjelder utenlandsreiser, så er det toksoplasma-parasitten en skal være på vakt for. =) Hold deg unna uvaskede grønnsaker&frukt, katter og iskrem(kuleis). =) I tillegg til det vanlige; rått, speket kjøtt, upasturisert osv. =)

Hvor på Kreta skal du? Jeg elsker Kreta. =) God tur!!

Lykkepjuska skrev:
Når det gjelder utenlandsreiser, så er det toksoplasma-parasitten en skal være på vakt for. =) Hold deg unna uvaskede grønnsaker&frukt, katter og iskrem(kuleis). =) I tillegg til det vanlige; rått, speket kjøtt, upasturisert osv. =)

Hvor på Kreta skal du? Jeg elsker Kreta. =) God tur!!

Det er vel også softis man skal passe seg spesielt for.

ja har googlet det, så jeg tror jeg har fått med meg det meste. Utfordringen er jo at på resturanter vet du jo ikke om det er ordentlig vasket eller ikke, så gresk salat kan jeg bare glemme... ja, både softis og kuleis skal vel unngås pga rå eggeplomme i ?

Er fremdeles usikker, men det er mulig jeg velger å vente. vil ha mest mulig ut av legetimen i form av undersøkelser og sånn. Er vel litt tidlig med uke 8 kanskje?

Lykkepjuska: Har aldri vært på Kreta før, så det blir spennende. Skal til Platanias :)

Verra skrev:
Jeg bare bestille time jeg;p greit å prate med legen selv om det ikke blir en kontroll:p jeg var der i uke 6, å da pratet vi bare, og jeg fikk stille spørsmål jeg lurte på osv.

Enig.

Back
Topp