Når bør eg

Tuppsi

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Når bør eg ta kontakt med legen. I går hadde eg 39 grader i feber, vondt i korsrygg, halebein og mellom skulderblada. Hosta og hadde utrolig vondt i hodet. I dag tok eg ein paracet om morgonen for å få ned feberen og smertene mellom skulderblada, det hjalp i eit par tima. Har etter kl 12 spydd to gongar og sidan eg nesten ikkje har ete på 2 veke er det stort sett magesyre som kommer opp. Temperaturen er på ny på veg opp, eg fryser og har fått vondt i ryggen igjen. Host host. :(

Synes du bør snakke med legen så fort som mulig jeg!

Tror jeg ville ringt legen bare for å sjekke om ikke annet.. Heller en tlf for mye enn for lite..

da var legen ringt, dei hadde ingenting før halv 3 i morgon. Men dersom det blei akutt verre i løpet av kvelden måtte eg ta kontakt med legevakta og om eg blei dårligare i natt måtte eg ringe i morgon tidlig. :-/ huff.

trodde legene tok det seriøst med en gang du har feber, grunnet skader det kan påføre barnet..
kjæresten min måtte bårre i melketenner hele tiden som liten, da moren hans gikk med feber og dette ble til at emaljen på tennene ikke var iorden.. :S

håper det bare var i hans tilfelle, for jeg får lett feber.. har faktiskt ikkje hatt det så lenge jeg har vært gravid- men ellers får jeg fort opp i 40 i feber pga betenelser som er i kroppen :S

god bedring til deg uansett :)

Når jeg hadde feber. så sa legen at jeg kunne ta litt parasett for å holde feberen nede. og at 2 dager med feber skulle gå fint hvis den ikke gikk bort etter 2 dager skulle jeg ta kontakt på ny.
Tok ikke mange paracetter fordi de virket ganske lenge ettersom jeg slappet av og lot kroppen jobbe :) brukte vel 6 stykk i løpet av 2 døgn. Den siste tok jeg kun for å få sove godt om natta. Våknet dagen etterpå og følte meg mye bedre.

Det skal da sies at jeg var utrolig tett i nesa som førte til tette ører. og vi skulle fly hjem, så var jo nødt å fly. å herregud kor vondt jeg hadde. Fy fader var sikker på at jeg skulle dø. Tårene trillet og jeg hadde lyst å skrike. heldigvis holdt sambo godt rundt meg og hjalp meg så godt han kunne. Føltes som om hode skulle sprenges :S

Men har man feber skal man alltid høre med lege hva de mener når man er gravid. =) best å være på sikre siden :)

Back
Topp