Når avtar sjangsen for SA?

kula1882

Betatt av forumet
Er det noen her som vet i hvilken uke sjangsen for SA avtar? Syns å ha lest om dette tidligere men husker ikke hvor.

Jeg kan svare deg utfra hva min overlege på sykehuset har fortalt meg, har man sett hjertet slå i uke 9 så er d 95% at fosteret overlever, så er den mest avgjørende uken uke 11 da plommesekken som forsyner barnet med blod forsvinner, og morkaken tar over, så etter uke 11 er d 98% sjanse for at babyen ser denne verden vi lever i.

Håper dette ga deg noe svar på ting, og gratulerer så mye med spireliten i magen <3 måtte svangerskapet ditt gå knirkefritt :)

Babymaskin skrev:
Jeg kan svare deg utfra hva min overlege på sykehuset har fortalt meg, har man sett hjertet slå i uke 9 så er d 95% at fosteret overlever, så er den mest avgjørende uken uke 11 da plommesekken som forsyner barnet med blod forsvinner, og morkaken tar over, så etter uke 11 er d 98% sjanse for at babyen ser denne verden vi lever i.

Håper dette ga deg noe svar på ting, og gratulerer så mye med spireliten i magen <3 måtte svangerskapet ditt gå knirkefritt :)

Det var et veldig bra svar!

Takk for bra svar

Så bra

Jeg så mye på denne da jeg gikk gravid med guttungen:

"Sjansen for at det går bra øker uke for uke og er:

5-8 uke 78,9% mulighet for at det skal gå bra 
9-12 uke 88,5% mulighet for at det skal gå bra 
13-16 uke 94,4% mulighet for at det skal gå bra 
17-20 uke 98,0% mulighet for at det skal gå bra 
21-24 uke 99,1% mulighet for at det skal gå bra 
25-28 uke 99,8% mulighet for at det skal gå bra 

Har man sett hjertelyd i uke 8 er det 95% sjanse for at det går bra"

Det med hjertelyd i uke 8 sa han jeg tok ul hos da, også til meg :)

Babymaskin skrev:

Bra svar:) Var på ul i dag, hun så plommesekken, og morkaka. Hvordan skal jeg tolke det da? :P Vet jo ikke hvem som forsynte barnet med blod..

Morkaken tar over funksjonen når Plommesekken forsvinner, den skrymper bare inn. SÅ du skal tolke ul din idag som kjempe flott, da er d nok ikke mange dagene/uken fr morkaken tar over :D

Da jeg var forrige uke på UL (uke 8), fikk jeg beskjed om at det kun var 3% sjanse for abort etter den UL'en. Hun så at veksten var slik den skulle, at hjertet slo som det skulle, at fosteret lå i livmoren og at plommesekken var blitt liten. Mulig det er litt ulike svar på det alt etter hvor man er, men alt i alt har vi altså gode sjanser <3 Tvi tvi <3 

Jeg var jo på ul i går å så hjerte slå, men er redd det skal gå galt altså. Ordentlig usikker :/ Er i uke 8.

lolly87 skrev:
Jeg var jo på ul i går å så hjerte slå, men er redd det skal gå galt altså. Ordentlig usikker :/ Er i uke 8.

Samme her, Var på ul sist fredag og alt var normalt og hjertet slo. Begynte å blø 3 dager siden........ Tror det har gått galt..... Er i uke 8

Back
Topp