Når avslører dere svangerskapet?

Turbotrolla

Elsker forumet
Mailykke 2018
Septemberbarna 2019
Dette blir min nr 4 og samboers nr 3,som tidligere skrevet ikke riktig planlagt vi tenker å prøve og vente til etter UL i oktober.
Men jeg er spent på om vi klarer det,har tidlig fått mage med di andre tre,får kanskje gå til innkjøp av store klær ;)
 
Så lenge som mulig :) Skal prøve å vente til ihvertfall okt/november og forhåpentligvis så lenge som desember.
 
Dennegangen får nok kun de nærmeste vite det.. etter litt... 
Det var en del venner og hele familien som hadde fått vite det sist da jeg mista i uke 10 og det var kjipt...
Så venter nok lenger med å fortelle det til flere denne gangen...
Men det er vel en litt gradvis prosess.. noen nå og noen da...
 
Blir nok til og fortelle nærmeste familie det om noen uker, syns det er greit at de veit hvis det skulle gå galt også... Men offentliggjør det ikke før etter UL eller når jeg ikke klarer og holde det skjult lenger.=)
 
så lenge som mulig! besteforedrene får vite det i uke 12. resten vet jeg ikke
 
Tenker også det samme, å vente lengst mulig
Tenker vi forteller det i september, lr når magen blir avslørende!
 
Kommer til å offentlig gjøre på face etter uke 12... Har allerede fått mage og synes det er like greit å fortelle alle på en gang :P
 
tenkte å vente til ca uke 12, altså i midten av august :) foreldrene våre får vite det nå til helgen, og noen venner vet det allerede. 
 
Jeg fikk min første positive test i går, og vi har allerede fortalt det til 3 sett med kommende beteforeldre, 2 venninner, og 3 brødre av mannen :p 
Vi opplevde å miste i uke 12 sist, så det ble veldig kortvarig lykke for de som fikk vite det sist, blant annet pappan til mannen som fikk vite det kun dagen før. Så derfor ville vi dele det med en gang nå, fordi vi kommer til å fortelle det om det går galt denne gangen og, liksom. Så kan de likesågreit få glede seg litt over det før det eventuelt skjer (er livredd for det, men prøver å tenke positivt :-) )

Men offentligheten, typ facebook, får vente til jeg har vært på en eller annen UL :p
 
Tenker å fortelle familien det om et par-tre uker, og noen av de nærmeste vennene. Ellers kommer jeg til å vente så lenge som mulig, skal begynne i ny jobb snart og syns det er flaut å være gravid. Håper magen ikke avslører meg med en gang, vurderer nesten å kjøpe hold-in-singlet :P Kom litt brått på denne graviditeten, så trenger litt tid på å fordøye det selv :)
 
Jeg har bestilt en slik: jeg skal bli storebror!-tskjorte, så når vi får den skal han ha den på seg når vi inviterer foreldrene mine til middag, det regner jeg med blir sånn ca rundt uke 10-12. Jeg vurderer ul uke 12, så kan hende det blir etter det.... :) og så fortelle det til resten av familie etter det, og venner og slikt. Jobben får å vente litt. :) Offentligheten blir litt sånn tar det som kommer, ryktene sprer seg så fort.... Med forrige sa vi det til besteforeldrene tidlig, og en av de la de la det selvfølgelig på fb med engang, så da fikk vi ikke den gleden med å si det til noen selv, alle så det jo der.... Skuffa!!!! Ja.... Så denne gangen må vi si ifra at det ikke skal legges ut.
 
Enn så lenge jeg ikke er dårlig vil vi vente litt med å si det. Kommer nok til å fortelle det til foreldre om ikke så alt for lenge, men vi får se hvordan formen utarter seg.
Jeg går heldigvis på ferie om en uke og når jeg kommer tilbake på jobb, har jeg akkurat komt til uke 12, så da slipper jeg å holde noe hemmelig på jobb og redd for å røpe meg - har jo sååå lyst til å fortelle. Sjefen min vet det, men syntes det var greit å gi beskjed i og med at det er flere ting jeg må holde meg unna på jobb når en er gravid (rtg, cellegiftpasienter osv).
Gleder meg i hel til å fortelle  endelig ble det vår tur igjen.
 


Lillian84 skrev:
Jeg har bestilt en slik: jeg skal bli storebror!-tskjorte, så når vi får den skal han ha den på seg når vi inviterer foreldrene mine til middag, det regner jeg med blir sånn ca rundt uke 10-12. Jeg vurderer ul uke 12, så kan hende det blir etter det.... :) og så fortelle det til resten av familie etter det, og venner og slikt. Jobben får å vente litt. :) Offentligheten blir litt sånn tar det som kommer, ryktene sprer seg så fort.... Med forrige sa vi det til besteforeldrene tidlig, og en av de la de la det selvfølgelig på fb med engang, så da fikk vi ikke den gleden med å si det til noen selv, alle så det jo der.... Skuffa!!!! Ja.... Så denne gangen må vi si ifra at det ikke skal legges ut.

Hvor har du bestilt det? Tenkte å gjøre det samme. Tenkte jeg skulle se etter noe når vi reiser til syden nå eller så tenkte jeg å titte litt på nettet når vi kommer hjem :P


 
Hvis tidlig ul viser et dunkene hjerte så forteller vi nok det til de nærmeste rett etter det. Siden jeg kaster opp sånn, er det vanskelig å holde det hemmelig :)
 
Å, jeg har såååå lyst til å fortelle det til familien. Men vi har bestemt oss til å vente siden vi har hatt litt dårlig erfaringer tidligere med at det ikke går veien. Jeg løper med søsteren min to ganger i uken og jeg begynner å gå tom for unnskyldninger for hvorfor jeg ikke kan pushe meg like hardt som vanlig, så kan hende jeg må si det til henne snart. Så vanskelig å ikke si noe, men jeg vet de gleder seg så veldig til å bli besteforeldre så dersom vi forteller og det ikke går, kommer de til å bli mer knust enn oss, så tør liksom ikke helt heller før det er mer sikkert..
 
Venter til etter uke 12 å legge det ute på facebook, ellers så har vi fortalt det til nærmeste venner og familie:-D
 
to late :D har fortalt det til min side av familien og mine venninner allerede... Sambo er litt mer tilbakeholden, men jeg trenger virkelig at noen vet om det :) venter litt med jobben da...
 
Besteforeldre og de nærmeste vet det allerede:) venter til etter uke 12 å gjøre det offentlig.
 
Kommer nok til å fortelle besteforeldrene det før uke tolv, litt usikker enda.
Men synes denne var fin:

Det tar trekvart år
Det er noe kjærester får

Livet forandres når det kommer
Noen måneder før neste sommer

Dere blir en generasjon eldre
Også kalt besteforeldre 

Noen liker å bruke tutt
Blir det en jente eller en gutt?
 
Jeg har sagt det til noen venninner og til et par sjefer på jobb.. Er en del kvalm i starten så er greit å være ærlig :)

Besteforeldrene har uttrykt at vi bør vente med å få flere barn så de venter jeg lengst mulig med å si noe til :)
 
Back
Topp