Når avføringsmiddel ikke fungerer?!

Agnete

Forumet er livet
Jeg går på smertestillende som er tøff med magen, jeg har nå snart vært igjennom en stor boks med pulver som skal hjelpe. Det hjelper ikke. Så hva kan man gjøre når det som kjøpes på apotek ikke fungerer? Finnes det noe annet?
Og er det noe reseptfritt som fungerer bedre enn andre? :)

Mye vann, svisker og havregrynsgrøt. Og rømmegrøt. Om det er hard mage/forstoppelse det er snakk om.

Mye vann, svisker og havregrynsgrøt. Om det er hard mage/forstoppelse det er snakk om.
Bruker morfin hver dag så de vanlige gode rådene fungerer ikke. Jeg må nok ha noe litt tøffere enn dette.
Har brukt dulcosoft nå i en uke uten virkning. Har mye smerter og kommer heller ikke på do.
Takk for tips, jeg gjør dette i tillegg

Jeg går på smertestillende som er tøff med magen, jeg har nå snart vært igjennom en stor boks med pulver som skal hjelpe. Det hjelper ikke. Så hva kan man gjøre når det som kjøpes på apotek ikke fungerer? Finnes det noe annet?
Og er det noe reseptfritt som fungerer bedre enn andre? :)
Hva slags pulver har du prøvd? Visiblin?
Prøvd laxoberaldråper? :)

Mye vann, svisker og havregrynsgrøt.
Bruker morfin hver dag så de vanlige gode rådene fungerer ikke. Jeg må nok ha noe litt tøffere enn dette.
Har brukt dulcosoft nå i en uke uten virkning. Har mye smerter og kommer heller ikke på do.
Takk for tips, jeg gjør dette i tillegg
Hør med legen og si det veldig tydelig at du trenger noe sterkere. Noen leger har "dårlig hørsel", så må mases på for at man får hjelp.

Hør med legen og si det veldig tydelig at du trenger noe sterkere. Noen leger har "dårlig hørsel", så må mases på for at man får hjelp.
Tok dette opp med legen for en ukesiden, han anbefalte de reseptfrie. Finnes det noe på resept også. Da skal jeg høre med han.

Dulocsoft pulver som jeg blander i smoothie for siden jeg går på smertestillende hver dag så trenger jeg da forebyggende. Kan disse brukes forebyggende? :)
Var du allerede forstoppet da du begynte å bruke det pulveret?
Jeg vet flere jeg går til som går fast på f.eks visiblin som forebyggende, evnt laktulose. Dråpene ville jeg evnt prøvd for å løse opp nå når det er litt stopp, for så å begynne på f.eks visiblin:)
Men går ann som hun andre nevner å mase litt mer på legen for å høre hva h*n vil anbefale deg ifht å forebygge :) du har f.eks movicol som kommer på resept, flere bruker det fast en gang om dagen :)

Jeg tar Movicol i perioder. Kaster nesten opp av det, men det virker. Dessverre må jeg ta det jevnlig for at det ikke skal stoppe opp igjen og det orker jeg ikke. Føler mye vann, fiber, bevegelse, osv, ikke funker.

Var du allerede forstoppet da du begynte å bruke det pulveret?
Jeg vet flere jeg går til som går fast på f.eks visiblin som forebyggende, evnt laktulose. Dråpene ville jeg evnt prøvd for å løse opp nå når det er litt stopp, for så å begynne på f.eks visiblin:)
Men går ann som hun andre nevner å mase litt mer på legen for å høre hva h*n vil anbefale deg ifht å forebygge :) du har f.eks movicol som kommer på resept, flere bruker det fast en gang om dagen :)
Da skal jeg dra på apoteket å kjøpe dette å prøve det først. Jeg var nok det hadde da allerede brukt smertestillende en uke.
Den movicolen man får kjøpt reseptfri er ikke den samme som på resept?

Jeg tar Movicol i perioder. Kaster nesten opp av det, men det virker. Dessverre må jeg ta det jevnlig for at det ikke skal stoppe opp igjen og det orker jeg ikke. Føler mye vann, fiber, bevegelse, osv, ikke funker.
Nei dette fungerer ikke nå hos meg heller, jeg har ibs og putte på smertestillende er vel kanskje ikke det beste. Men kjøper du den movicolen på resept eller uten? Så det stod i hylla sist. Jeg sliter også med å få i meg dette, skulle helst hatt tabletter :p men blande i smoothie fungerer greit :)

Nei dette fungerer ikke nå hos meg heller, jeg har ibs og putte på smertestillende er vel kanskje ikke det beste. Men kjøper du den movicolen på resept eller uten? Så det stod i hylla sist. Jeg sliter også med å få i meg dette, skulle helst hatt tabletter :p men blande i smoothie fungerer greit :)

Morfinmage er bare å glemme å rikke på med mindre du får noe sterkere hos fastlegen. Ræva slutter å høre etter hos mange som tar det, og mange blir forstoppet til de slutter på morfinen og en stund etter. Så ville nok ha prøvd fastlegen igjen...

Morfinmage er bare å glemme å rikke på med mindre du får noe sterkere hos fastlegen. Ræva slutter å høre etter hos mange som tar det, og mange blir forstoppet til de slutter på morfinen og en stund etter. Så ville nok ha prøvd fastlegen igjen...
Haha.. godt sagt :p
Kanskje jeg må ta det opp med legen igjen da. Slitsomt å få dette opp på smertene .

Få løst godt opp, gjerne med klyx eller lignende, og så starte opp med movicol. Men snakk med lege, mulig det er billigere med resept på movicol enn uten. Dersom du ikke får løst opp med klyx kan du prøve phosphoral, det smaker høgg, og brukes som tarmtømming ved coloscopi og lignende.

Men enig, du trenger hjelp fra legen, og om han ikke vil høre slår du han i hodet med felleskatalogen :p

Få løst godt opp, gjerne med klyx eller lignende, og så starte opp med movicol. Men snakk med lege, mulig det er billigere med resept på movicol enn uten. Dersom du ikke får løst opp med klyx kan du prøve phosphoral, det smaker høgg, og brukes som tarmtømming ved coloscopi og lignende.

Men enig, du trenger hjelp fra legen, og om han ikke vil høre slår du han i hodet med felleskatalogen :p
Kunne tenkt meg å klart meg uten han, føler jeg mer eller mindre bor på kontoret hans om dagen :p
Men har ikke vondt akkurat enda så tenker jeg skal prøve tipsene deres virker ikke det så må jeg kontakte legen før helgen.

Da skal jeg dra på apoteket å kjøpe dette å prøve det først. Jeg var nok det hadde da allerede brukt smertestillende en uke.
Den movicolen man får kjøpt reseptfri er ikke den samme som på resept?
Skrev nok litt rotete. Laxoberaldråper er reseptfritt, movicol er på resept. Nevnte bare movicol hvis du bestemmer deg for å snakke med lege igjen :) visiblin (pulver) er også reseptfritt :)

Jeg kjøper uten resept. Prøver den med sjokoladesmak nå. Omg:depressed: Har ikke tenkt på å blande det sammen med noe da.

Jobber på kirurgisk avd hvor vi bruker svært mye morfinpreparater. Vi bruker å blande ett halvt glass med Biola, type 50-60 ml dupfalac og en stor skvis med laxoberal dråper, og rører rundt. Det setter nesten alltid fart på en skikkelig forstoppa mage.
Hvis det ikke fungerer, må det oljeklyx og bruk av rektumsonde for å løse det opp.

jeg sliter med stressmage, og spiser mye chia. Lager enten chiapudding, eller blander i en flaske med vann sammen med sitron og drikker det.

Back
Topp