Bkno8220782
Andre møte med forumet
Jeg er fast ansatt i kommunen, og ble nødt til å gå ut i svangerskapspenger i midten av august. Søkte ikke om foreldrepenger før i begynnelsen av oktober da min jordmor var sykemeldt, og ingen andre fikk ordnet terminbekreftelsen. Hadde informert sjefen min om at jeg hadde søkt, og at de var nødt til å sende inn inntektsopplysninger og relevante opplysninger. Termin min er i midten av desember.
Siden den gangen har jeg ikke hørt noe mer fra arbeidsgiveren min. Jeg holder ikke til der jeg vanligvis jobber, da jeg er midlertidig flyttet en annen plass i permisjonstiden. Har derfor ikke muligheten til å selv stikke innom. Tok først kontakt med min nærmeste sjef, som egentlig har oversikt, men hun var sykemeldt. Prøvd å ringe min øverste sjef flere ganger, uten hell. Hun svarer heller ikke lenger på e-post, noe hun har gjort tidligere. Opplyste henne at NAV hadde satt en frist på to uker, men dette svarte hun ikke noe på. Etter to uker, hadde hun enda ikke sendt inn papirene, og tar fortsatt ikke telefonen når jeg ringer. Tok kontakt med min nærmeste sjef igjen i tilfelle hun ikke var sykemeldt lenger, men fikk heller ikke noen svar der. Jeg har selv snakket med NAV, men dem sier at det er jeg som er ansvarlig for at disse dokumentene blir sendt inn, til tross for at det er arbeidsgiver som må sende dette.
Hva gjør man i en slik situasjon?
Siden den gangen har jeg ikke hørt noe mer fra arbeidsgiveren min. Jeg holder ikke til der jeg vanligvis jobber, da jeg er midlertidig flyttet en annen plass i permisjonstiden. Har derfor ikke muligheten til å selv stikke innom. Tok først kontakt med min nærmeste sjef, som egentlig har oversikt, men hun var sykemeldt. Prøvd å ringe min øverste sjef flere ganger, uten hell. Hun svarer heller ikke lenger på e-post, noe hun har gjort tidligere. Opplyste henne at NAV hadde satt en frist på to uker, men dette svarte hun ikke noe på. Etter to uker, hadde hun enda ikke sendt inn papirene, og tar fortsatt ikke telefonen når jeg ringer. Tok kontakt med min nærmeste sjef igjen i tilfelle hun ikke var sykemeldt lenger, men fikk heller ikke noen svar der. Jeg har selv snakket med NAV, men dem sier at det er jeg som er ansvarlig for at disse dokumentene blir sendt inn, til tross for at det er arbeidsgiver som må sende dette.
Hva gjør man i en slik situasjon?