Når andres barn er alvorlig syke

Apekatter

Elsker forumet
To av barna til en i nær familie er alvorlig syke. Sykdommen er sjelden, men med medisiner kan de overleve til voksen alder (i hvert fall en av dem, der de har klart å utrede at sykdommen ikke er kommet veldig langt). Jeg syns dette er fryktelig trist, og vil gjerne hjelpe og støtte den så godt jeg kan. De vil ikke snakke om det, men vi snakker litt om andre ting på melding og snap. Jeg vil vise at foreldrene kan snakke med meg om de vil, uten å presse dem til å dele noe de ikke vil. Hvordan ville dere gått frem for å vise det?
 
Ville sagt det som det er. Kanskje samtidig passet på å finne på hyggelige ting.
Noen ganger er den beste støtten å finne på noe helt annet, koble vekk tankene.
 
Ville sagt det som det er. Kanskje samtidig passet på å finne på hyggelige ting.
Noen ganger er den beste støtten å finne på noe helt annet, koble vekk tankene.
De bor i en annen del av landet enn oss, men vi har invitert dem hit og planlegger å besøke dem til våren. Skal prøve å finne på avveksling da :)
 
Har også alvorlige syke barn i nær familie, men de snakker gjerne om det så blir ikke helt det samme.

En snap, en melding, facetime å bare spørre hvordan det går generelt å vise oppriktig innteresse når de snakker kan være nok, da vet de at du er der å skulle de ha behov for å snakke om sykdom føler de sikkert at de kan lufte tanker med deg om de har behov for det.
 
Sånn er alltid vanskelig men si du er der for de og lytt til de når de vil prate, men husk det kan være godt å slippe å snakke om det som er vanskelig av og til.

Hvis de forteller om noen prøver/ undersøkelser, følg opp når de har vært der og spør hvordan det var etc:)
 
Kanskje de allerede har noen de får snakket ut om det til og behovet kanskje ikke er der helt?
Kanskje si at dere gjerne vil hjelpe og hvis det er noe dere kan gjøre for de må de ikke nøle med å ta kontakt.
 
Ts her. Takk for svar alle sammen! Jeg skal prøve å si at vi er her hvis de vil snakke og heller vente til de eventuelt tar det opp. Jeg vet de betror seg til foreldrene sine, kanskje til flere :)
 
Det er kjempeviktig viktig å fortelle en at en er der om de trenger noen å snakke med, men kanskje like viktig å gjøre hyggelige ting sammen med dem, eller å tilby seg å passe barna så de kan få litt egentid.
 
Det er kjempeviktig viktig å fortelle en at en er der om de trenger noen å snakke med, men kanskje like viktig å gjøre hyggelige ting sammen med dem, eller å tilby seg å passe barna så de kan få litt egentid.
De bor ti timer unna, så barnepass og sånt er vanskelig. I tillegg har de flere barn, blant annet en nyfødt, så det er nok litt ekstra vanskelig å få barnevakt. Men vi skal besøke dem til våren :) takk for svar!
 
De bor ti timer unna, så barnepass og sånt er vanskelig. I tillegg har de flere barn, blant annet en nyfødt, så det er nok litt ekstra vanskelig å få barnevakt. Men vi skal besøke dem til våren :) takk for svar!

Ja, da skjønner jeg det ble det litt vanskelig i akkurat dette tilfellet. Håper der går bra med barna, og at dere finner en måte å vise deres støtte på.
 
Ja, da skjønner jeg det ble det litt vanskelig i akkurat dette tilfellet. Håper der går bra med barna, og at dere finner en måte å vise deres støtte på.
Jeg håper og det. For en av dem ser medisinene ut til å fungere veldig godt, og det finnes mange hjelpemidler som gjør at han kan klare seg selv når han blir eldre. Krysser fingrene for at den andre også får samme diagnosen!
 
Det er kjempeviktig viktig å fortelle en at en er der om de trenger noen å snakke med, men kanskje like viktig å gjøre hyggelige ting sammen med dem, eller å tilby seg å passe barna så de kan få litt egentid.
Det er det men jeg antar man kjenner de såpass godt at man vet om de ønsker barnevakt feks ,men hyggelige ting i en tøff hverdager viktig ja
 
Vi bestilte forresten frokost fra morgenlevering , for en hyggelig start på dagen og det ble de veldig glade for
 
Back
Topp