Når andre er syk..

Ovelia

Flørter med forumet
... Hvor går grensen nå? Hva "utsetter" dere dere for? :-) Jeg har f.eks. ei venninne som har vært innlagt med lungebetennelse i tre dager - Vi har en avtale om å møtes på lørdag. Men så ble vi litt usikre begge to. Jeg kjenner at med "alt annet" jeg har av kroppslige "plager/irritasjoner" for tiden, så har jeg veeeeeldig lite lyst til å bli syk - Dersom det er en bitteliten sjanse for at jeg kan bli det... Men vil ikke være hysterisk heller!! Det er jo alltid bakterier/virus i lufta, uansett hvor jeg går! :-)

Så da lurer jeg på: Hvor går deres grense nå? Er dere mer nøye? :-)

Nei, jeg stresser ikke med det med mindre det er snakk om sykdom gravide skal være forsiktige med å utsette seg for, som for eksempel vannkopper, men jeg har uansett hatt mesteparten av den typen sykdommer :) Jobber i barnehage, så det er ikke så godt å unngå basselusker :p

Jeg liker ikke å være med folk hvis jeg VET de er veldig syke..trenger ikke gjors på liksom. men kanskje jeg er ekstra oppmerksom nå.

Jeg har heldigvis kjempebra immunforsvar! :)
når lillegull kommer blir jeg nok helt panisk om noen så mye som nyser i samme rom :p neida. Håper det går seg til:)
Men jeg og kjæresten har blitt enig om at vi skal gi beskjed på forhånd før folk kommer på besøk at hvis de er syke/forkjøla så får de vente med å se henne.
Har ei venninne som har en sønn som fikk rs-virus da han var 2 mnd, hun sa at hun angret på at hun ikke var mer påpasselig med dette med andres sykdom rundt dem.

Jeg hadde nok venta med å treffe venninna di, hvis du skulle være veldig uheldig å bli smitta så er jo ikke det noe gøy :(
Vent en uke! :)

Det tenker jeg veldig lite på. Kommende storesøster har begynt i barnehage i høst og får da med seg det som er av ting hjem pluss litt til. Kan ikke akkurat slutte å være i nærheten av henne. Eneste jeg må være forsiktig med er røde hunder da jeg ikke har antistoffer i blodet, men igjen det er ikke akkurat mye av det. Barnehagen til mini gir beskjed hvis de mot normalen skulle få utbrudd av det i barnehagen.
Tror nok jeg kommer til å være litt forsiktig i begynnelsen etter vi er hjemme, men så sant vi ikke får prematur barn så blir det som normalt. Men nå er også folk flinke til å vente litt med besøk hvis de har fått en kraftig forkjølelse eller noe sånt.

Jeg må ærligtalt som førstegangsfødende innrømme at jeg ikke har tenkt på tiden etter at babyen er ute :-S Altså at syke folk bør unngåes for lillegutt! ;-) Der kommer jeg sikkert til å slite med svigerfamilien min om jeg havner i situasjon hvor jeg ønsker at de som er syke skal holde seg litt på avstand - De er litt frampå, og vi er litt ulike kan du si! Jeg er "hysterisk" uansett hva jeg sier til dem! Det blir spennende!!

Hmm... Jeg tenker fortsatt på hva jeg skal gjøre til helgen :-) Er hun ikke smittebærer lenger er det jo OK, men er hun det så tror jeg vi venter noen dager med den daten - Noen dager til eller fra skader ikke vennskapet uansett ;-)

Jeg tenker aldri på sånn jeg! Unntatt når d gjelder omgangsyke! Det unngår jeg for alt i hele verden... Mn alt ant er jeg ikke så nøye på egentlig! Burde kanskje være det siden jeg ikke sto først i køen når han der oppe delte ut immunforsvar :-(

Siden vi har en på 2,5 år, så oppsøker jeg ikke akkurat folk som er syke ;) Har nok med det som måtte komme fra bhg!
Når lillebror melder sin ankomst, så kommer jeg nok til å være som sist gang, at er folk syke, så får de ikke komme på besøk! Enkelt og greit :) Storebror drar sikkert nok basselusker med seg hjem fra bhg, så det for holde ;)

Kommer selvsagt til å være hakket mer påpasselig når gutten er født - trodde det var snakk om seg selv under graviditeten. Storebror fikk også RS-viruset da han var to måneder. Vi forsøkte jo så klart å skjerme ham for folk vi visste var syke, men dessverre ikke så godt å unngå all form for smitte :(

Back
Topp