Når andre bruker såpe på din baby

Januarjente17Oktobergutt19

Forelsket i forumet
Var hos en venninne i kveld og vesla på 11 uker skulle bade for kvelden der. Moren til venninnen spurte så fint om å få lov å bade henne, jeg svarte ja og tenkte ikke noe mer over det.. når jeg tok frøkna i fanget for kveldsflasken stinker babyen parfymert shampoo [emoji48] hun har da brukt parfymert såpe i badevannet og i tillegg vasket håret hennes med dette (hun har mye hår). I tillegg vasket de klærne som hun hadde bæsjet litt på med skyllemiddel.

Og jeg som aldri har brukt parfymerte produkter på frøkna eller på klærne hennes og ikke hadde tenkt å bruke det på lang tid enda.. :( (har ikke brukt en eneste våtserviett en gang) er veldig forsiktig med alt som kan fremme allergi da vi vet om kumelkallergi hos henne fra før.
Er det normalt og måtte påpeke at et lite spedbarn ikke er skittent eller ikke bør brukes parfymerte ting på? (Skal sies at hun som gjor dette har 2 små barnebarn og ett til på vei)

Hadde i det minste forventet spørsmål om vi brukte dette selv hvis hun antok det.. årrh.. blir faktisk skikkelig sint.. :/

Jeg hadde heller sagt ifra på forhånd om hva jeg mente. Føler ikke du har rett til å bli sur for det samtidig som jeg ikke kan fortelle deg hva du skal føle osv.
Men du sa tross alt at det var greit for henne å bade ungen, da må du forvente at hun bader ungen som hun gjør sine barn dersom du ikke sier noe annet.. Eller er du helt uenig? Jeg hadde heller sagt ifra neste gang, for tror ikke vedkommende gjorde det for å være slem eller noe.

Jeg hadde blitt irritert. Tar det for gitt at folk har vett nok til å ikke bruke parfymerte produkter på barn. Alle har vel sett Blenda reklamen feks ;) Hadde nok blitt for paff til å si noe der og da, men om du vil la henne stelle igjen så ville jeg gitt beskjed om at du kun ønsker parfymefritt pga allergi.

Hadde blitt irritert, men hadde ikke sakt noe [emoji846] Ville heller gitt beskjed før en eventuell neste gang. Når ho hadde små barn selv så viste en ikke alt dette en vet i dag [emoji846]

Jeg ville gitt dem de produktene de trenger for bading. Ikke alltid man tenker over at parfyme kan gi allergi

Hadde nok ikke sagt noe, men mulig jeg hadde blitt irritert innvendig. Nå er jeg også litt kontrollfreak, så skal ikke se bort i fra at jeg hadde kommet med en "han trenger bare vann i balja forresten" i det jeg hadde takket ja til at noen badet han [emoji6]

Hadde blitt irritert, men hadde ikke sakt noe [emoji846] Ville heller gitt beskjed før en eventuell neste gang. Når ho hadde små barn selv så viste en ikke alt dette en vet i dag [emoji846]

Tenker samme. Får neppe allergi av denne ene gangen, så får du huske til en annen gang å være forut slikt og fortelle hvilke produkter som skal brukes når andre steller og vasker :)

Jeg ville definitivt sagt i fra til din venninne om at babyer ikke burde vaskes i såpe, ei heller sjamponere håret. Dersom moren hennes ofte har barnebarna så vasker hun jo dem på samme måten og vil påføre de unødvendig mye kjemikalier. Kjempeviktig iom det er en til på vei. Og du kan også nevne at skyllemiddel burde man ikke bruke uansett om det er klær til baby eller mannfolk, det er ikke sunt!

I forhold til det ene badet er det ikke så viktig, men venninnen din bruner tydeligvis også såpe på barna sine. Vann uten såpe eller oljer er alt en baby trenger...

Jeg hadde heller sagt ifra på forhånd om hva jeg mente. Føler ikke du har rett til å bli sur for det samtidig som jeg ikke kan fortelle deg hva du skal føle osv.
Men du sa tross alt at det var greit for henne å bade ungen, da må du forvente at hun bader ungen som hun gjør sine barn dersom du ikke sier noe annet.. Eller er du helt uenig? Jeg hadde heller sagt ifra neste gang, for tror ikke vedkommende gjorde det for å være slem eller noe.
Jeg sa ingenting om hva jeg syntes om det til henne. Men trengte en utblåsning her ;) jeg hadde selvfølgelig sagt noe om det med såpe eller prosedyre på forhånd hvis jeg hadde tenkt at andre synes det er naturlig å bruke parfymerte produkter på små babyer ;)

Jeg hadde blitt irritert. Tar det for gitt at folk har vett nok til å ikke bruke parfymerte produkter på barn. Alle har vel sett Blenda reklamen feks ;) Hadde nok blitt for paff til å si noe der og da, men om du vil la henne stelle igjen så ville jeg gitt beskjed om at du kun ønsker parfymefritt pga allergi.
Det var det jeg også tok forgitt ;) sa heller ikke noe om det, ble ganske satt ut. Men nå vet jeg vertfall at jeg skal si fra på forhånd om noen andre skal bade henne igjen ;)

Det skal jeg gjøre :)
Jeg sa heller ikke noe om det, men vet nå at jeg skal fortelle andre hvordan vi bruker å gjøre ting uansett ;)

Kan jo heller spørre venninnen din hva hun pleier å bruke på sine egne barn, så kanskje hun kan evt snakke med sin mor dersom hun føler moren trenger å oppdateres? :)

Svigermor er heller ikke helt oppdatert bestandig, men jeg føler hun har "forstått" at ting har endret seg og er flink til å spørre oss hva vi gjør og bruker osv. :)

Skal være sagt at jeg er nøye selv, men engangstilfeller skader ikke. Man skal svelge noen kameler som foreldre :-)
Sant det.. ble bare så satt ut for jeg tenkte ikke i de baner en gang ;) sa liksom til henne at hun liker vannet litt varmere enn kroppstemperert, hvordan hun pleier ligge i nyfødtinnlegget og at jeg bruker ha en klut på brystet hennes så hun ikke blir kald av å ikke ha noe der så ville vertfall tenkt når mor sa dette at hun ville sagt hvis hun brukte noe i vannet eller brukt annledningen til å spørre ;)
Jeg hadde bare tenkt "jaja". Ingen krise.

Vi bruker kun vann..
Vann kan jo tørke ut huden vi har litt babyolje i og bruker bittelitt babywash i skitne områder som under hals, armer,andre krinker og kroker. Men babyer trenger ikke å bruke noe særlig såpe, men er naturlig for veldig mange.

Back
Topp