Når anbefaler dere?

*Novemberhåp*

*Lykkelig*
Når anbefaler dere og bestille time til ultralyd? Jeg vil bare vite at alt er bra der inne og at hjertet dunker! Får vi eventuelt en bekreftelse på at det lever der inne når jeg er hos legen? Jeg har legetime 11 juli, men jeg aner ikke hva vi gjør på dette besøket?

Jeg har også legetime 11 juli, men jeg har lyst å ta en tildlig ultra i 8-9 uke, tenkte jeg skulle høre med legen når jeg er der. jeg venter også første og synes dette er dritskummelt! :)

• Liker
Reactions: EJ
Når anbefaler dere og bestille time til ultralyd? Jeg vil bare vite at alt er bra der inne og at hjertet dunker! Får vi eventuelt en bekreftelse på at det lever der inne når jeg er hos legen? Jeg har legetime 11 juli, men jeg aner ikke hva vi gjør på dette besøket?

En bekreftelse på at babyen lever får man vel ikke helt sikkert før man har vært på den ordinære ultralyden i uke 17-19(og med en doppler(hjertelyd) hos jordmor rundt uke 14?) såfremt at man ikke har et risikosvangerskap, blødninger i svangerskapet eller betaler for en privat ultralydundersøkelse :)
Hos legen første gang så er det vel blodprøver,(evt)bestille time til ordinær ultralyd, bestemme fødeplass og noe småprating som skjer. (leeenge siden jeg var med på det sist så jeg husker ikke helt)
Alt kommer vel litt ann på hvor langt du er på vei også tenker jeg :)

Jeg var på ultralyd i dag 6+1, og fikk ikke sett så mye annet enn at hjertet slo.
Er alt for smått til at ting skal vises og ebryoet er veldig lite utviklet i forhold til det det vil være i uke 8-9 :)
Men helt klart verdt det alikevel og vi har allerede bestillt ny ultralydundersøkelse i uke 12 :D

Alt er jo nytt for meg kan man si! og jeg har egentlig ikke satt meg inn i noe! har hatt lite symtomer på at jeg var gravid egentlig, begtynte bare å lure jeg når mensen uteble, og det gkk en hel uke flr det gikk opp for meg at der mulig var en grunn gitt! :) nå har jeg smakt litt på tanken og har begynt å glede meg litt! :) mye kan jo gå galt enda men krysser fingre for at alt er bra! :)

Hvis du skal tidlig ultralyd, så må du betale selv. Skal når jeg er11+6 og da ser man mye mer i fht tidligere. Da er det ett lite menneske. Han jeg skal til anbefaler sånn ultralyd 11-13+6. Gjorde det med begge gutta:)

Termin 24februar
Kjenner du meg igjen, hysj!
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg var på ul første gang da jeg va 7+ da såg vi hjerte så banka :) Den måtte jeg selv bet for selv om jeg fikk henvising av legen,men siden hun jeg pleier å gå til ikke var på jobb den uken måtte jeg gå til ei anner i samme bygg (hun hadde ikke aftale med d offentligge) va derfor jeg måtte ut me en go del...

2 Gang var jeg også på ul pga de trudde jeg hadde cyste,da var jeg akkoratt 9 uker :) Da fikk jeg henvising av legen å bet ingenting... Neste Ul blir ikke før den ordinære i uke 18 :) Så det blir akkoratt 2 mnd til:) Glede meg til det :)

Legetime kan du bestille når som helst,ingen regel på hvor lenge du må vente før du tar det skittet.Ultralyd tidlig i svangerskapet er ingen bekreftelse på at alt er bra.Jeg tok ikke det med frøkna vår,og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller.Legen/Jordmor lytter etter hjertelyden etter uke 12.Så er det ordinær ultralyd i uke 18 ca.Da får man svar på mye derimot:-)

Jeg skal ta ul når jeg er 7 uker på vei.

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 ♥

Jeg ville dratt i uke 11. Hvis du drar tidligere er det ikke så mye du får se annet enn at hjerte banker. Nærmere uke 12 kan de se organer og telle fingre osv. Du må betale dette selv da, eller vente til oul.

Hvor langt er du på vei 11. Juli? Første svangerskapskontroll så tar de blodprøver og fyller ut svangerskapspapirer. Søker om fødeplass og time til oul.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Jeg ville dratt i uke 11. Hvis du drar tidligere er det ikke så mye du får se annet enn at hjerte banker. Nærmere uke 12 kan de se organer og telle fingre osv. Du må betale dette selv da, eller vente til oul.

Hvor langt er du på vei 11. Juli? Første svangerskapskontroll så tar de blodprøver og fyller ut svangerskapspapirer. Søker om fødeplass og time til oul.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

OKei =) takk for svar =)
11 juli er jeg ca 9 uker på vei. i morgen er jeg 7 uker. så det blir spennende =)

Da ligger jeg en uke etter deg da Lykkeli! :) jeg vil nok ta en tidlig UL selv om jeg må betale dette av egen lomme! litt for min egen del tror jeg! at alt er bra får vi vel ikke vite senere.. Det er vel min største skrekk .. at noe er gale!

i dag har jeg hatt mine to første kvalmebyer gitt, først en i morges gør jeg stod opp (lå bare helt i ro så gikk det over etter et par minutter og en litt ut på dagen nå! , var med en venninne som fikk for 6 uker siden så jeg passet babyen mens hun fikk gjort litt ærender, da måtte jeg virkelig konse! er jo litt tidlig å si noe til henne men hun har jo akkurat vært gjennom det samme så kommer nok til å si det ganske tidlig til henne, rett etter lege timen tenker jeg!

jeg ble henvist til ul når jeg var til lege i går, og jeg betaler ikke selv, det går igjennom svangerskapet sa legen.. må på ul pga smerter i høyre side, og en opp posning der.. hun tror det er skjev livmor bare, men kan også være gravid utenfor livmor sa hun.. Jeg var på tidlig ul og flere ul gjennom svangerskapet sist gang også, og aldri betalt noe..

jeg ble henvist til ul når jeg var til lege i går, og jeg betaler ikke selv, det går igjennom svangerskapet sa legen.. må på ul pga smerter i høyre side, og en opp posning der.. hun tror det er skjev livmor bare, men kan også være gravid utenfor livmor sa hun.. Jeg var på tidlig ul og flere ul gjennom svangerskapet sist gang også, og aldri betalt noe..

Man bet aldri noe uansett når man for henvising av lege - men det må være en grunn for å få det!! Ellers så må man bet det selv vist man går til privat eller ei som ikke jobber i det offentligge...

Back
Topp