Når amming er eneste kos

S-40560260

Flørter med forumet
Lille vennen har nettopp blitt 1 år. Vi har testet kosekluter, temmer, bamser og smokker i haugevis men amming er det eneste som er konkret og kan trøste. Nå er hun over 1 og vi må tenke på tennene hennes også. Hun gråter og er så fortvilet ved leggetid samt flere oppvåkninger på natt. Da har vi ammet, så søvn har egentlig ikke vært et stort problem for oss store hittil. Men gjør vi nå som vi må passe tennene? Hun begynner i barnehagen? Etc. skulle så gjerne ønske hun kunne finne trøst i noe vi kunne sendt med henne ♥️ Hun er ellers en solstråle hele dagen og krever egentlig veldig lite. Har dere noen gode råd dere som har vært gjennom dette før?:) på forhånd tusen takk

Lille vennen har nettopp blitt 1 år. Vi har testet kosekluter, temmer, bamser og smokker i haugevis men amming er det eneste som er konkret og kan trøste. Nå er hun over 1 og vi må tenke på tennene hennes også. Hun gråter og er så fortvilet ved leggetid samt flere oppvåkninger på natt. Da har vi ammet, så søvn har egentlig ikke vært et stort problem for oss store hittil. Men gjør vi nå som vi må passe tennene? Hun begynner i barnehagen? Etc. skulle så gjerne ønske hun kunne finne trøst i noe vi kunne sendt med henne ♥️ Hun er ellers en solstråle hele dagen og krever egentlig veldig lite. Har dere noen gode råd dere som har vært gjennom dette før?:) på forhånd tusen takk
Vi ammet til datter var 2 år. Hun nektet smokk etc, og knyttet seg ikke til noen bamser el lignende, så var samme situasjon her. Leste meg opp på nattamming med tenner osv, og det skal gå bra å pusse tenner som normalt og amme ved behov. Puppen blir jo et stykke inni munn og hun svelger, så går ikke spesielt utover tennene. Datter her er 3,5 år nå med normale tenner.

Du kan lese mer her:

Spørsmålet her er egentlig hva DU føler deg komfortabel med, og hva DU ønsker å gjøre videre. Det er ikke noe i veien for å fortsette ammingen hvis det er kos for både barnet og DEG.

Det kommer til å gå helt fint i barnehagen. De fleste barna tilpasser seg fort, og hun vil fort akseptere at barnehageersonalet trøster henne på andre måter enn mamma.

Det finnes en del forskning ang nattamming og tenner. Helsedirektoratet fraråder nattamming etter fylt 1 år, mens Ammehjelpen.no sier det er greit. Sistenevnte er en interesseorganisasjon som velger å fremheve all forskning for og ikke mot amming, så jeg personlig velger å stole på de offentlige helserådene. Samtidig kjenner jeg ingen i min omkrets som har fått hull i tennene av nattamming.

Beklager jeg ikke kom med noe konkrete råd, men dette temaet er altså så personlig...

Back
Topp