Når ønsker du å ta tidlig ultralyd?

Raskatte

Elsker forumet
Nevn gjerne litt om hvorfor du ønsker å ta ultralyd akkurat i den uken. Jeg er litt usikker på når jeg bør ta selv

Jeg ønsker å ta tidlig ultralyd mellom uke 10 og 11. Da vi mistet i februar hadde fosteret død i uke 9, det var den mest kritiske uken fikk jeg beskjed om.. Derfor vil jeg ha ultralyd etter uke 9..

Tok i uke 12 sist jeg var gravid.

Forrige gang hadde jeg i uke 8 hos gyn, da så vi en liten sjøhest med er hjerte som slo, og ordinær ul i uke 18. Denne gangen vurderer jeg sterkt å ta en i uke 11 også.

Vi skal ta i uke 7-8, for å se at hjertet slår. I tillegg skal vi ta i uke 12.
Vi har tidsligere mistet i uke 13, så ønsker å ta det litt flere ganger.

Vi mista sist i uke 8.  Helst ville jeg hatt en ul i uke 8 og en i uke 12, men egentlig er vel det litt unødvendig mye siden det ikke er noe spesielt . Tror det at jeg mistet sist var en helt naturlig forklaring. . . er jo desverre slik at ikke alle spirer klarer å klamre seg fast.... Har en velskapt gutt fra tidligere:)) Tror jeg har landa på at jeg vil ta ul i  uke 9/10. Mest for å se at alt er som det skal da. . .og så er jeg litt spent på om det er flere der inne! Kommer fra tvillingslekt + at jeg syns symptomene er så himla sterke denne gangen....

Er litt usikker hvor tidlig jeg bør ta kontakt for å få time.....usikker på om det er lang ventetid:)

Kan man bare velge å få en tidlig UT??
viste ikkje det eg:)

Klesklypa skrev:
Kan man bare velge å få en tidlig UT??
viste ikkje det eg:)

Bare hvis man betaler selv, hos noen private.. Jeg får ikke velge selv, det er det sykehuset som bestemmer..

Vil prøve å holde meg fram til uke 12, selv om jeg gjerne skulle hatt ultralyd tidligere enn det ;-)

(jeg kommer til å få endel ekstra ultralyder i løpet av svangerskapet, men ikke før etter ordinær ul....)

Hei, hører egentlig litt til i januarforumet men siden jeg ligger så nært på grensa til februar kommer jeg litt innom her ;) Har bestilt time til uke 12 på majorstuaklinikken. Samme dag faktisk, sliter litt på tålmodigheta her inni mellom ;)

Hvis jeg kunne valgt så ville jeg valgt uke 11 :)
Jeg får nok tidlig UL på grunn av medisiner jeg tar, så da får jeg nok ikke et valg..

Uke 10 kanskje..

Hadde i uke 12 sist gang, regner med at det blir det samme nå også!

Jeg/vi skal prøve å få i slutten av uke 8 eller uke 9 (men blir kanskje kluss p.g.a ferie å sånn). Jeg har hatt to MA'er og begge gangene har hjertet sluttet og slå (etter påvist hjerteaktivitet) og utviklingen sluttet i slutten av uke 7 og begynnelsen av uke 8. Jeg fikk beskjed om at uke 8 var den uken mest mista, etter tidlig SA da. Så vi vil over den kneika.

Har ikke vært hos legen enda, og vil helst vente iallefall ei uke til med det. Så når jeg har vært hos han, vet vi når det blir ul.

jeg fikk tidlig ultra på ahus uten problemer sist.. Var til en bestemmelses ultra i uke 5 denne gangen (vi visste ikke om det var 5 eller 9 uker den gang) og da bet vi privat siden det var ventetid. Skal tilbake i uke 8 men flytter den nok til uke 10 da det er den "trygge uken" som gyn sa, det er også da det går ann å evt ta div prøver (fostervann osv) om det skulle være behov for det. 

Back
Topp