Når åpner dere pakkene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Får barna tyvstarte med en pakke på morningen? Eller må de vente til etter middagen?

Vi tar de rett etter middagen, ingen gaver på morningen, kun julestrømpa da :D

De får åpne gavene fra meg på morgenen, de ligger sammen med strømpen. Pleier som regel å kjøpe noe de kan holde på med/leke med utover dagen :)

Resten av gavene kommer etter middag, dessert og oppvask :)

Når jeg var barn så fikk jeg alltid julestrømpe + en gave på morgenen for å holde meg litt opptatt igjennom dagen, slik at den ikke ble så lang :)

Vi åpner i år gavene i 21 tiden, da vi bare er voksne til stede. Blir vel noe annet neste år når lille er kommet :)
Når mine søskenbarn (små barn) feirer med oss åpner vi vel i 19 tiden :)

Dem får gaven fra oss på morgnen, spiser kl 16 og nissen kommer 17.30, da blir det også åpning av resten av pakkene :)

Julestrømpe og kalender på morgenen, julegaver etter middag :-)

Julestrømpe med en pakke på morgningen.
Resten etter middag.

Ingen pakker åpnes før kl 18.00. Til gjengjeld begynner storesøster å bli en veldig tålmodig jente ;) :)

Åpner gaver etter middag og oppvask.
ble ingen gave på morgenen i år siden eldste er hos faren og minste ikke etterlyste det.

Mini er bare ti måneder, så i år åpnes pakkene etter middag. Etter hvert får han julestrømpe og kalenderpakke på morgenen regner jeg med.

Her er det pakker på formiddagen fra min side og så er det pakker på kvelden fra gubbens side :)

Først middag klokka fem, og dessert. Så går vi rundt treet til nissen kommer.

Det må passe med min bror, ettersom min mann blir borte en stund, før eller etter at nissen er her...

Barna fekk opne alle gavene på morningen i år, siden ungene reiste til pappa'n nå på ettermiddagen for og feire jul der!:)

Nissen har nettopp vært her.

Nå er mannen er snartur "på jobb og låser inn noen som har mistet nøkkelen sin". Eller altså på.gjenvisitt hos vår nisse.

Resten av gavene tar vi når mannen er tilbake

Når frøkna er hjemme så får hu strømpe og en liten ting som ligger i strømpa. Da har hu noe å holde på med den dagen. Så åpnes gavene når middag, dessert og oppvask er tatt og det er gjort klart til kaffe og kaker. Når hu feirer jul hos faren åpner vi gaver sammen når hu kommer hjem :)

Julestrømpe på morgenen.

Deretter er det gaver etter middag og dessert, middag som regel kl 17.00, men i år hadde ikke nissene tid til å komme annet enn 1630, så da ble det gaver da, og dessert etterpå :) ;)

Back
Topp