Nåken som er eksperta på garanti/forsikring???

Villemoen

Forumet er livet
Vi har ei vaskemaskin som er under et år gammal...

SÅ har eg heve inni ettelleranna som har smuldra opp, og tetta heile driten (trur det er en sutteklut
som eg klipte opp til vaskeklut).
Men dekker garantien sånt? eller forsikringa? når det er min egen feil?

Er under et år sida vi fikk ei ny ei på forsikringa....[8D][8D]

Eg kan nok ikkje fikse den.. men sambo har stått å svetta der nede i timesvis, uten å få det til..

Har ganske bra forsikring, gjennom fagforeninga, så får kanskje prøve der om det går.. men har jo
akkurat brukt den for å få ny.

Hvilken fagforening er du/dere i?

Har dinna her:

http://www.lofavor.no/id/11.0#toppers

Pluss at samboern har samme, så da er jo den litt bedre.. han er ganske vansklig han som eiger butikken vi har kjøpt maskina med..

Vi måtte f.eks ringe eletriker sjøl når den stoppa sist, og han forventer at vi skrur fra kvarandre heile driten sjøl
omtrent før han gjer nåke.. isj..

Maskinen skal jo tåle normal bruk. Jeg har aldri hørt om at noe har "smuldret opp"/blitt revet i filler av en vaskemaskin før, det er ikke normalt. Jeg jobber på serviceavdelingen i et elektrovarehus, og så lenge jeg har vært der har jeg aldri hørt om et slikt tilfelle, uten at det har vært noe feil med maskinen! Jeg ville forhørt meg litt.

Ser at du nevnte at han som eier butikken hvor dere har kjøpt det ikke var så vennlig...Det er faktisk hans(eller en serviceansvarlig) ansvar å følge opp kundene dersom det oppstår problemer med produktet som er kjøpt hos dem. Garantien gjelder i 5 år, og som nevnt over, uansett hvor mange ganger den må fikses. Men, dersom du må fikse garantisaker på maskinen mer enn 3 ganger, så har du rett til å søke om å få hevet kjøpet.

Jeg ville først ha hørt litt med butikken hvor du har kjøpt maskinen, og hvis eieren er usedvanlig vanskelig, så kan du prøve å få dekket uhellet av forsikringen[:D]

Back
Topp