ORIGINAL: Pappa til Andrea
Nå skal jeg være helt ærlig med dere å si følgende..
Det dummeste dere gjør er å beholde spilleren.
Utover dette er det lydsignaturen som er viktig å like, flere merker låter ganske likt, mens noen låter HELT forskjellig.
Det beste er da å vite følgende
1.Hvor store høyttalere er det på de forskjellige plassene i bilen. Dere har litt kontroll der, men det er mer enn diskant bak, så det bør dere finne utav.
2.Hvor mye penger skal man bruke på dette, jo mer man bruker jo mer får man igjen i form av lytteglede.
Hva slags lyd liker dere? eneste måten å finne utav det på er å dra til en butikk å få en liten demo av de forskjellige.
3.Demping, hvor mye demping er det i dører og andre plasser det er høyttalere, jo mer demping jo bedre.
Hilsen en som har STORT bilstereoanlegg i familietralla [:D]
Kan jeg få spørre hvorfor?
Brukte den orginale i v70, og den funket ganske bra!
Je kunne godt tenkt med et skikkelig annlegg der ungene helst hadde måttet brukt hørselvern når vi spilte på maks[8D]
Men denne gangen har vi lagt pengene i bilen, annlegget blir ikke så stort i denne bilen.
Poenget her er at vi vil ha fin lyd, god lyd, og jeg vil kunne spille litt høyt.
Trenger ikke riste skilta av bak lissom[8D]
Uten at vi har fått sjekket ut bilen skikkelig enda, så mener sambo at dempinga er det ingen problem med.
Og som jeg skrev over så er det 6.5"høytalere i dørene, altså en i hvær dør[8D]
Og det er 4 diskanter, noe mer en det tror jeg nok ikke eksisterer inni der, men går jo kansje an og få inn mer.
Når det gjelder kostnader så har vi ikke satt makspris enda, i første omgang, ikke mer en 8-10 000 i høytalere og diskanter.
Er dette vi vil i første omgang.
Med tiden vil det nok komme en sub inn i bilen og, men prioriterer ikke det i første omgang[:)]