Nå...

neognurk

Gift med forumet
...er jeg virkelig virkelig sliten og lei[:(] Jeg syntes jo at det var nok med 5 mnd babygråt, hyling og våkenetter og bitte lite sovn. Ble bra etter at vi begynte med behandling for snuppa og trodde at nå er den rosenrøde tiden i vente fremover, MEN LANGT I FRA.

I fire uker har snuppa nå bare hylt og babygråten er tilbake i huset[&:] Hun sover ikke på dagen og er veldig sutrete og er oppe annenhver time på natta og hyler utrostelig[:(] Jeg KAN IKKE HJELPE HENNE[:'(][X(][:(]for jeg skjønner ikke hva det er. Har vært hos legen, men legen fant ikke noe galt. Jeg lurer på om vi må tilbake til kiropraktor?????

Er det noen flere som sliter?[:(][:(][:(]Jeg kjenner at nå HATER JEG VIRKELIG BABYTIDEN!!! Hun blir jo 8mnd snart. 8 mnd uten sovn og ro...Jeg holder på å bli gal. Hva som plager henne?????????????????????????????????????????

Huff, føler virkelig med deg. Er som du sier, det skal jo være kos den tiden her!

Men det er ikke noe hun får i seg som hun ikke tåler? Siden lege ikke finner ut av hva det er...

Sender deg en stooor trøsteklem ihvertfall

Huff! Synes virkelig synd i deg/dere! Skulle tro at det rettet seg for dere nå, så dette var ikke noen hyggelig lesing! Jeg har egentlig ikke noen tips å komme med, men kan det være som Tanketrollet sier: at hun får i seg noe hun ikke tåler?

Det er ikke noe trøst i det jeg sier nå, men da mamma fikk storebroren min var han helt utrøstelig også. Han gråt mye desverre, og slik var det bare. Ingenting som feilte han og det var lite hun kunne gjøre. Meg derimot var blid som en sol og gråt så godt som ingenting.

Poenget mitt er: dersom de ikke finner ut av noe så kan det jo være at hun bar gråter for å gråte uten at det feiler henne noe? Liten trøst... jeg vet! [:(]
Jeg får håpe så inderlig at gråteperioden er over snart og at dere ser en lysere tid i møte! Mange og stooore klemmer til deg! ?

off, føler virkelig me deg...
Snuppa grein my ei 4mnd, forferdlig og ikje kunne hjelpa.

Eg ane ikje ka det kan værr, men mine tankar e
-kiropraktor? Kun for og utelukke det.
- noe mat hu ikje tåle, som tanketrollet seie, føll me på utslett ,evnt bæsj?
- varm? kald? eg ane ikje... (vennina mi hadde ein baby som grein masse, va utilpass. Hu kledde på han MYE, og når hu ein dag kledde på han mindre så va han ikje så uttilpass lengre[;)] E sikkert ikje det, men bare mine tankar da.)

Sove hu på natta da? Får hu mme eller mm?

Håpe dokker finne utav det.
Detta ska jo værr ei herlige tid.

Gooooooe klem fra oss!!

Stakkars deg... og stakkars snuppa![&o] Kan du ikke ta en time til hos kiropraktoren da? Kan jo ha fått litt tilbakefall eller lignende.. Han finner jo fort ut om det er noe eller ikke, mener jeg?! Hvis ikke så kan hun jo kanskje ta en allergi-test hos lege?! Mot matvarer eller evt. dyr?
Er ille når de gråter helt utrøstelig, og jeg ble gal av de to mnd vi hadde det sånn! Kan ikke se for meg hvordan det er å slite med det så lenge som dere...[:(]
Om du vil så kan vi prøve å "samarbeide" litt, så du får litt fri på dagen?! Matheo er jo så stille og snill, så jeg kan alltids passe henne litt i tillegg, så du får sjansen til å få hvile litt?!

Uff, høres ikke noe særlig ut. Føler virkelig med deg

Sender seg en stor trøsteklem

Stakkars deg... og stakkars snuppa! Kan du ikke ta en time til hos kiropraktoren da? Kan jo ha fått litt tilbakefall eller lignende.. Han finner jo fort ut om det er noe eller ikke, mener jeg?! Hvis ikke så kan hun jo kanskje ta en allergi-test hos lege?! Mot matvarer eller evt. dyr?
Er ille når de gråter helt utrøstelig, og jeg ble gal av de to mnd vi hadde det sånn! Kan ikke se for meg hvordan det er å slite med det så lenge som dere...
Om du vil så kan vi prøve å "samarbeide" litt, så du får litt fri på dagen?! Matheo er jo så stille og snill, så jeg kan alltids passe henne litt i tillegg, så du får sjansen til å få hvile litt?!

Vi får avtale noe Lelo, for jeg ørker snart ikke å ha noe med henne å gjøre[:(] Helt grusomt. Jeg vet jo at hun hyler sikkert fordi noe plager henne... Ufff, bare griner jeg[:(][:(][:(]

Eg ane ikje ka det kan værr, men mine tankar e
-kiropraktor? Kun for og utelukke det.
- noe mat hu ikje tåle, som tanketrollet seie, føll me på utslett ,evnt bæsj?
- varm? kald? eg ane ikje... (vennina mi hadde ein baby som grein masse, va utilpass. Hu kledde på han MYE, og når hu ein dag kledde på han mindre så va han ikje så uttilpass lengre E sikkert ikje det, men bare mine tankar da.)

Sove hu på natta da? Får hu mme eller mm?

Skal se en uke til, blir det ikke bra, så bestiller jeg time hos kiropraktor igjen. Hun er jo fortsatt stiv selv om hun er mye bedre i forhold til hvordan hun var før bare 1-2 mnd tilbake. Jeg er ikke flink når det gjelder påkledning men endelig har jeg funnet ut det med klær på natta. Så hun er passe varm. Men dette med maten vil jeg undersøke mer... Hun legget ikke på seg så HS mente at hun må ha grøt 2x om dagen. Da stoppet jo magen hennes helt opp. Så nå er vi tilbake til frukt+middag+grøt, ellers morsmelk. Men kan hende at hun tåler ikke noen av grønnsakene/frukt. Så jeg skal prøve meg frem[:-]

Det er jo problemet at hun ikke sover hverken på dagen eller på natta. På natta er hun oppe 12.00, 2.00, 4.00, 5.00, 6.00 og kl.7.00 starter dagen hennes[:@] Så jeg sover 2-3tm hver natt, det er det jeg får. Så nå er jeg så sliten at jeg griner bare ved tanken at kvelden nærmer seg eller når hun begynner å grine.[:'(][:(]

ORIGINAL: cucurs

Stakkars deg... og stakkars snuppa! Kan du ikke ta en time til hos kiropraktoren da? Kan jo ha fått litt tilbakefall eller lignende.. Han finner jo fort ut om det er noe eller ikke, mener jeg?! Hvis ikke så kan hun jo kanskje ta en allergi-test hos lege?! Mot matvarer eller evt. dyr?
Er ille når de gråter helt utrøstelig, og jeg ble gal av de to mnd vi hadde det sånn! Kan ikke se for meg hvordan det er å slite med det så lenge som dere...

Vi får avtale noe Lelo, for jeg ørker snart ikke å ha noe med henne å gjøre[:(] Helt grusomt. Jeg vet jo at hun hyler sikkert fordi noe plager henne... Ufff, bare griner jeg[:(][:(][:(]

Ja, vi får prøve på det[:)] så du får sneket til deg noen timer søvn på dagen også! Er ikke noe greit å ha det slik... Men er hun hard i magen?! Regner med du har prøvd Maltextrakt og svisker og sånt.. Prøv å kutt ut banan og frukt-mikser og grøter med banan i. Og sørg for rikelig med drikke, selv om det er lettere sagt enn gjort[&o] Ville prøvd kiropraktor igjen så fort som mulig. Både for stakkars deg og for stakkars snuppa som gråter av en eller annen grunn!!![:o]
Men kom hit med henne i morgen da?! Skal gå treningstur fra 10.00.. Er vel hjemme halv ett ca... Så fra da til 17.00 så kan jeg ha henne her, så kan du SOVE!![:)] så skal jeg trøste så godt jeg kan, om det blir hyling[:)]

ORIGINAL: *Mammacili*

ORIGINAL: Ulla79

sign

Oj, stakkars snuppa, og stakkars mammaen! Jeg hadde og håpet at ting skulle lette litt for dere nå, Det er sikkert tungt når ting endelig begynte å se bedre ut at alt falt tilbake slik det var igjen!..

Bare husk, med nestemann kan alt bli totalt anderledes igjen! Det så jeg hos min bror, han hadde unge som gråt og ikke fant roen (pga uoppdaget melkeallergi) og neste babyen er totalt omvendt

Prøv kiropraktor igjen, Det gjør det ikke værre iallefall.

Gooood Luck!!

Og så deilig å ha Lelo i nærheten da.. Benytt deg av tilbudet, ønsker deg gode drømmer de timene du får sove

GOOOOODE klemmer til dere

ORIGINAL: *Caroline

ORIGINAL: *Mammacili*

sign

Så utrolig lei lesning! [:(] trodde virkelig at det gikk bedre for dere nå. Det som er så dumt med disse små er at de ikke kan si ifra om hva som plager dem [:(]

skjønner godt at du er sliten og at du snart tørner!!

Jeg ville ha komt meg til kiropraktoren så fort som mulig - om ikke annet så for å avkrefte at det er noe slikt som plager henne. Eller kanskje en mauellterapeut? Vet ikke hva de gjør, men har hørt mye positivt fra folk som har benytta seg av det. Og så er det jo det med matintoleranse, ja..tenk om det er så "enkelt" at det er noe hun reagerer på som gjør at hun blir slik?

Uansett hva det er, så håper jeg at du finner en løsning på det. Slik som det her er det ikke sunt og gå, verken for deg eller lille snuppa di. Håper at dere får kose dere sammen snart!! Og så må du benytte deg av søte snille lelo [:)]

Kjempestor klem til deg fra Herman og mammaen

Signerer alle over her.. Kom deg til kiropraktor så fort som mulig, kanskje dere kan få litt hjelp [:)]

Dessuten må jeg bare rose lelo over her, som virkelig stråler ut nestekjærlighet! Utrolig flott gjort av deg! [:D] Håper du tar imot tilbudet Cucurs, så du har mulighet til litt avslappning. [:)]

Ring kiropraktoren i morra og få time så fort som mulig!
Sjekka legen ørene?

Sender en klem og håper det går bedre snart [:)]

Nei og nei,dette var ikke noe kjekt å høre..skulle jo bare bli bedre tid i vente for dere nå.. Men du burde kanskje få litt avlasting før du klikker helt ja,kan være ho og kjenner det på deg og blir ekstra urolig?? jeg syns det var ille her en natt da det var noe som plaga henne og det var øret,så ikke det før etter hinna sprakk og masse gugge kom ut.. Det er jo så vondt i mamma hjertet når det er noe som plager de og gjør vondt,så skjønner du blir frustert og lei deg.Hadde kanskje fått time så fort som mulig jeg og fått sjekk ut om det var noe en kiroprator eller lign kunne fått gjort. Skal tenke litt og kommer jeg på noe som kanskje kan plage ho skal jeg skrive.. Hååper det blir funnet ut noe denne uka så ho får det bedre stakkars. *stå på* Du gjør en super innsats *klem klem*

off så trist å høre [&:]

må bare signere alle andre, få en kiropraktortime til å håpe at han kan hjelpe den lille snuppa di!! Vet jo du har gått dit før, men det kan jo ha fått tilbakefall kanskje?

ellers...må skryte av Lelo for det utrolig hyggelige medmenneske hun er mot deg nå![:)] Gode venner er gode å ha i slike stunder. Benytt deg av tilbudet og få sovet noen timer og slappet av!

sender deg en stooooor trøsteklem

Jeg føler VIRKELIG med deg...[&o] En kan bli steintullete av å ha det slik. Bittert å ikke få oppleve en fin barseltid/permisjonstid - og være helt utslitt både fysisk og psykisk til den dagen en skal begynne å jobbe igjen - når en egnetlig skulle vært full av overskudd og glede over en koselig tid med babyen sin.
Og så er det den andre siden; det å gå å være så bekymret og fortvilet over hva som gjør at barnet ens gråter så utrøstelig.

Jeg støtter Tanketrollet her i å kanskje prøve å se om det kan være noe i kosten hun reagerer på som skaper magesmerter. Hvordan er avføringen hennes, gulp, eksem/utslett - når på døgnet skjer gråteanfallene (skrive ned kl.slett, hvilken mat hun spiser osv for å prøve å se et mulig mønster).
Ville definitivt oppsøkt kiropraktor igjen og sett om en låsning har glidd tilbake igjen - evnetuellt prøve manuell terapi.

Tar hun seg til ørene, kaster på hodet, verre når hun ligger flatt? Da kan det være ørebetennelse. Har dere prøvd å gi paracet - i såfall; har det hatt effekt (skal komme effekt i løpet av en times tid).

Stor klem...[:)][:)]

Tusen takk jenter for alle gode ord. Hun rev fryktelig i ørene sine så jeg trodde at det er ørebetennelse. Dessusten ville hun ikke spise på en uke så jeg fikk legetime med en gang jeg ringte. Men både ørene, halsen, lungene alt var som det skulle. Men legen mente at det kunne være magen.

Nå gir jeg henne malt i hver grøt porsjon. Fra i morn skal jeg gi en frukt og en grønnsak og skal skrive alt ned slik at jeg ser om det er noe fra maten som plager henne. Skal prøve å følge med også på hva jeg spiser om det kan være noe der[:(]

Ja, man blir helt tullete i hodet...[:'(][:(]Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Jeg som var så stolt over magen min. Har enda ikke fått samme følelser over jenta men det er jo ikke så rart som dere sier.

LELO: jeg har ikke noe planer i morn, så skal se formen min i morn, MEN JEG TRENGER VIRKELIG SOVN. Du hører fra meg. TUSEN TAKK for tilbudet. Det er så godt å ha deg[;)]

Back
Topp