Nå vet mine 2 små at det kommer en baby til i huset :D

Marie2209

Forelsket i forumet
Jeg fortalte det i går kveld da. Jeg var spent på reaksjonen. Vesla mi på 8,5 år har allerede 2 småbrødre. Men hun ble kjempe glad hun :) Men hun hadde et lite ønske om søster denne gangen da. Og hun kom med denne kommentaren da: " Ææææsj..... Har du gjort sånn ekkelt for å få baby?" Hehe, jeg måtte jo le da :P

Minsten på 3,5 år ble faktisk glad han og. Og kysset magen med en gang. Også spurte han om jeg skulle ta med babyen i magen når jeg skulle sove og :D Hehe.

For dere som har flere barn: Har dere fortalt det til dem enda? Reaksjon?

Hihi..så søte :) Du får bestille ei jente da - så storesøster blir førnøyd ;)

Snuppa mi er bare to år..så vi har ikke prøvd å forklare enda...venter til hun ser litt mage på meg :) Hun fikk en kjempefin bok til bursdagen nå i helgen..som handler om babyen i magen med sånne klaffer du åpner og ser hva babyen holder på med inni magen...så vi skal prøve så godt vi kan å forberede henne på at hun skal bli storesøster!

Vi har nevnt det for vår sønn som blir 3 i oktober, men ikke snakket ordentlig om det. Tror ikke han skjønner det helt. Han sier at mamma har baby i magen, men det er det. Skal snakke ordentlig med han når magen blir større og det blir litt mer virkelig for han.

Har selvsagt fortalt det til de tre store barna mine, men minsten på 2 skjønner ingenting av det, så han har jo hørt det, men han er overhode ikke i stand til å ta innover seg hva det innebærer.. De store ble glade, men de syntes nok innerst inne at det er nok babyer/småsøsken nå.. De har jo oppdageren her på drøyt 2, samt at de fikk enda en lillebror i vår, men de gleder seg veldig til babyen kommer, og er kjempespente på hvem som skjuler seg i magen:-)

Har fortalt det til gutten vår på tre år. Han snakker med babyen i magen nesten hver dag og gleder seg til den kommer ut:)) Og han sier den er pitteliten og må ligge i mamma sin mage en stund til slik at den blir stor:))

Vi skal fortelle det etter at vi har vært på ordinær ultralyd, den er neste uke :)

Hun blir 3 i oktober og er opptatt av babyer (har nettopp fått et nytt søskenbarn og en venninne har fått baby) så vi har ikke snakket om det rundt henne enda.

Har også sagt til andre at de ikke skal snakke om det så hun hører, for jeg er helt sikker på at hun hadde plukket det opp :)

Så koselig :-)Har fortalt det til gutten vår vi også, han er bare 2,5 år men han skjønner godt at mamma har baby i magen nå :D Han har tilogmed fortalt alle i barnehagen at mamma har baby i magen sin, hihi!

Storesøstrene her er tre og seks år, og de gleder seg veldig! De har visst det lenge, siden jeg har gått sykemeldt i 10 uker, og slitt med mye kvalme og oppkast. Valgte å forklare for dem hvorfor jeg var så syk, så de ikke skulle bli redd for mamma'n sin. De prater masse om babyen og forteller det til alle de treffer på sin vei

Back
Topp