Nå vet jeg hvorfor Milan våkner midt på natta...

Escuro

Forumet er livet
Milan har hatt en lei tendens til å våkne 2-3 på natten. Eller gjerne både 2, 4 og 6. (6 pleier jeg å kapitulere....)

I natt klarte jeg omsider å legge sammen 2 og 2, heh.
Jeg våknet av intense bankelyder, og lurte på om det var samboern som styrte på. Men nei, det kom fra taket. Altså leiligheten over oss. Masse dunking og banking i gulvet der oppe. Og skraping med stoler, tassing over gulvet, TV-lyder, skyvedør som gled frem og tilbake og mumling. Altså, misforstå meg rett, det er ikke lydt her. Jeg hører dem ikke til vanlig, bortsett fra den skyvedøren de har inni leiligheten. Men når det er heeeelt stille hos oss (som feks når vi skal sove) så hører jeg iblant svak mumling og lyden av føtter mot gulvet.

Verre med andre lyder av harde ting direkte mot gulvet, som stolene de skraper rundt eller den dømrade bankingen. Midt på natta! Og så forsvant bankingen bortover i leiligheten i retning Milan, og da våknet jo seff han og begymte å remje. Det tok 1,5 time før det endelig ble stille der oppe.... Og da fortsatte Milan å være urolig enda en liten stund.
Har jo hørt dem på natta ofte før, men har vært så i halvsvime at jeg ikke har skjønt at det er derfor han våkner omtrent hver eneste natt. Han som hadde begynt å sove rundt og greier, gjorde det plutselig ikke mer etter at vi hadde bodd her 2 uker. Da har sikkert de folka kommet hjem fra ferie eller noe.

Drømte etterpå at de hadde full fest og jeg gikk for å klage :P Så selv i drømme plagde de meg!
 
ååååh, så utrolig kjipt :( du må jo bare si ifra.. si at det bor en liten gutt rett under de så om de kunne tuslet litt roligere over gulvet og vært litt mer stille så hadde du satt pris på det :) 
 
Lenore hadde et fantastisk bra forslag, så nå skal jeg kjøpe møbelknotter og dumpe i postkassen deres med en liten ønskeliste og spørre om de kan feste det under stolene sine så de ikke vekker meg om natta. Og kanskje jeg burde kjøpe sexdempende midler til dem i tilfelle det er det som forårsaker dunkingen :P
 
Gå for forslaget til Lenore.

De kan vel tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. Ihvertfall når alle andre sover eller prøver å sove.
 
Det er en husleielov som sier at det skal være stilt mellom kl 23.00 og 07.00. Da er det ikke lov med snekring eller noe annet forstyrrende.

Har det vært her har vi gått å klagd med en gang.

Vi måtte gjøre det da e va gravid for nabokjærringa bynt å snekre og bråke fra midnatt og holdt det gående t ca 03.
Da ringte vi på i bare badekåpe når ho starta en kveld og ba ho om å kutt ut bråket.
Ho va så teit at ho spurte om det hørtes godt... Eeh, JA når ho driv å banker og sager på soveromsgulvet som var rett over vårres så høres det godt. Og det var 1-2-meters tykk betong mellom alle leilighetene.
 
Back
Topp