Nå vet jeg hvor bekkenet sitter:(

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Auuuu, tror kanskje jeg har fått begynnende bekkenløsning. Det gjør vondt helt nede ved skambeinet (den sitteringen foran der om dere skjønner). Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, bør jeg kontakte legen ganske raskt eller burde jeg se det an, og se om det går over etterhvert, eller om det forverrer seg? Hadde ikke det i forrige svangerskap, men føles som om det er igang nå, og det kom over natta:( Noen med erfaring som vet noe om dette, og om de smertene jeg beskriver kan likne på det i det hele tatt?

:)

Høres ut som bekkenløsning, akkurat der jeg og har vondt. Ville kontaktet lege eller jordmor for råd. Jeg er blant annet henvist til fysioterapi, tenkte å starte med fysioterapigruppe i basseng. Har hørt flere skryter av det. Du må og vurdere hva jobb du har om det må tilrettelegges, Evt sykemelding/ eller nedtrapping.

Kan anbefale bekkenbelte, kan gå noen korte turer og til butikken med det uten smerter. Så det har hvertfall god effekt hos meg.

Høres ut som bekkenløsning, akkurat der jeg og har vondt. Ville kontaktet lege eller jordmor for råd. Jeg er blant annet henvist til fysioterapi, tenkte å starte med fysioterapigruppe i basseng. Har hørt flere skryter av det. Du må og vurdere hva jobb du har om det må tilrettelegges, Evt sykemelding/ eller nedtrapping.

Kan anbefale bekkenbelte, kan gå noen korte turer og til butikken med det uten smerter. Så det har hvertfall god effekt hos meg.
Hei!
Vet du om bekkenbelte kan forebygge? Eller er det noe en kun bruker når en har fått bekkenproblemmer?

Usikker om det forebygger, tror ikke det blir anbefalt av jordmor eller lege før en har bekkenløsning. Men føler det holder mer på plass, så en kjenner smertene mindre.

offda, da var jeg ikke like heldig denne gangen..
Det fins sikkert forskjellige grader på dette. Er det noe du har fått beskjed om å trene på nå når du har fått dette?

Det kommer Ann på om det er låsning i ryggen eller symfyseløsning som skaper plagene. Ved låsning i ryggen anbefales det å gå mest mulig og vær aktiv og trene styrke.
Jeg har seff symfyseløsning :( Å da skal en holde seg mer i ro og anbefalte styrketrening rygg og bekkenbunnstrening. Skal på bassengtrening gruppe for gravide med bekkenløsning og fysioterapeut neste uke, så satser på enda mer informasjon da!

Hvis jeg har bekkenløsning er det nok samme som deg, og det virka ikke som om legen visste om den varianten engang. Greit nok at han ikke er mann, men hvis han ikke tror på pasienten sin fordi han har for lite kunnskap om graviditeter, synes jeg at han skal henvise meg til noen andre... Uansett så er det ikke noe behagelig i det hele tatt, uansett om det er bekkenløsning eller ikke.

Nei, smerter er smerter:( Er nok mye bedre å snakke med noen om kunnskaper om emnet:) Vikarierende som jeg var hos første gang utøvte diverse tester å kunne konstatere at det ikke var alvorlig bekkenløsning heldigvis.

Back
Topp