Nå trenger jeg synspunkter....

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Har noen her erfaring med å ta urinprøve på legekontoret for å påvise svangerskap? Nå har det seg sånn at forrige tirsdag- altså to dager før ikm. Da dro jeg til legen og tok en der og den fikk svaaakt positiv. Legen sa jeg kunne komme tilbake om en ukes tid om jeg bare ville forsikre meg og ta en ny. I mellomtiden har jeg tatt tester hjemme som det ikke finnes tvil på. Mye sterkere hos legen og tror rett og slett de ikke får blitt sterkere. Ikke kom mensen på torsdag heller. LIKEVEL var jeg nå dum og ville ta en hos legen. Jeg leverte morgenurin som sist. Nå var det en annen dame der og ho sa: den er negativ. Så sa ho: nei vent litt, jeg kan skimte en veldig svak strek. Og jeg trodde de hos legen var veldig sikre, så jeg gikk ut i bilen og begynte gråte. Etter så lang prøving var jeg redd dette nå går rett vest... men samtidig:mensen er ikke konmet, det stikker litt i magen og jeg personlig syns testene hjemme ikke får blitt sterkere. Jeg kunne såklart tatt blodprøver og venta flere dager på svar, men syns det også er selvpining. Dro rett hjem og tok og tester. Disse er da tatt etter jeg har drikket er stort glass saft idag. Åssen kan dette ha seg a?? ImageUploadedByBV Forum1389603247.921202.jpg
 
Du trenger ikke å ta hverken blodprøve eller no ny test hos legen *trøste* Du er jo gravid og det er det INGEN tvil om.. det er ikke mulig å få en superpositiv test uten hcg... det må være no galt med testene hos legen... men det skal holde med en hjemmetest for å være gravid hos min lege hvertfall.. har aldri trengt å måtte ta en test der også bare for å bevise... ta med hjemme testen din til legen du :)
 
Du trenger ikke å ta hverken blodprøve eller no ny test hos legen *trøste* Du er jo gravid og det er det INGEN tvil om.. det er ikke mulig å få en superpositiv test uten hcg... det må være no galt med testene hos legen... men det skal holde med en hjemmetest for å være gravid hos min lege hvertfall.. har aldri trengt å måtte ta en test der også bare for å bevise... ta med hjemme testen din til legen du :)

Ja de har ikke sagt jeg MÅ ta urinprøve der altså. Det er bare at den forrige uke der ble såpass svakt positiv at ho sa jeg kunne komme tilbake. Det burde jeg aldri gjort... for nå er jeg dritlei meg..Idag ble clearblue testen min mer positiv enn noen annen dag og teststreken kom fortere enn kontrollstreken...

Håper dere skjønner jeg ble rådvill...beklager at jeg bryr dere med dette :(:(

Men nå skjønner jeg jo ingenting. Hvordan kan de være SÅ positive hjemme??? og så og si ikke der???
 
De bruker nok forskjellige tester!
Alle tester reagerer jo på forskjellig mengde hcg. for eksempel tok det lang tid før e-bay testene mine ble positive.

Selv om det er et legekontor så betyr jo ikke det alltid at de har det nyeste og beste utstyret!
ofte styres jo det av penger så hvis de kjøper inn noen superbillige tester kan det godt hende at de trenger mer hcg for å slå skikkelig ut!

Men kjære deg, du ER jo gravid!!
Hjemmetestene dine hadde aldri slått så mye ut dersom du ikke hadde hcg i kroppen!
Og det GÅR IKKE AN å få utslag på g-tester hvis en ikke er gravid! Det er helt umulig.
Men derimot går det an å få falsk negativ! Og det er nok det som skjedde her.

gå tilbake og be dem ta en blodprøve du :)
100% sikker på at du får et positivt svar :)
Og på mitt legekontor får vi svar med en gang på blodprøvene!
Desuten er det jo mye mer pining å gå å forvente det verste sånn som du gjør nå enn det er å vente på bekreftelse på blodprøven!
 
De bruker nok forskjellige tester!
Alle tester reagerer jo på forskjellig mengde hcg. for eksempel tok det lang tid før e-bay testene mine ble positive.

Selv om det er et legekontor så betyr jo ikke det alltid at de har det nyeste og beste utstyret!
ofte styres jo det av penger så hvis de kjøper inn noen superbillige tester kan det godt hende at de trenger mer hcg for å slå skikkelig ut!

Men kjære deg, du ER jo gravid!!
Hjemmetestene dine hadde aldri slått så mye ut dersom du ikke hadde hcg i kroppen!
Og det GÅR IKKE AN å få utslag på g-tester hvis en ikke er gravid! Det er helt umulig.
Men derimot går det an å få falsk negativ! Og det er nok det som skjedde her.

gå tilbake og be dem ta en blodprøve du :)
100% sikker på at du får et positivt svar :)
Og på mitt legekontor får vi svar med en gang på blodprøvene!
Desuten er det jo mye mer pining å gå å forvente det verste sånn som du gjør nå enn det er å vente på bekreftelse på blodprøven!

Jøss kan man få svar på blodprøve med engang? :):) lurer på om de gjør det her...for da får jeg jo vite hcg nivået i kroppen... Jeg må bare tro jeg er gravid, den hos legen fikk jo ultrasvakt positiv, så...
 
På mitt legekontor gjør jeg i hvert fall det.

Forrige gang jeg var inne så var jeg inne pga av magesmerter å da tok de blodprøver for å sjekke om jeg var gravid. Gikk 5 min så fikk jeg beskjed om at det ikke var graviditet!

Men det kommer jo helt an på hvilke rutiner det er på ditt legekontor.
 
Kunne ikke vært mer positive!!! Gratulerer:-D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Ja oppdatering herfra da jenter... Jeg gikk opp til legekontoret igjen, for ville ta blodprøve. Tok med meg de positive testene mine og da gratulerte de meg og sa det var ikke tvil. Testen jeg hadde tatt oppe hos dem var også positiv, for den ble sterkere etter jeg hadde gått. Ho dama hadde lest den av for tidlig! Det syns jeg de kunne ringt og fortalt meg men! Da mente de jeg ikke trengte da blodprøver, for når alle tester er positive er det ikke mer å lure på :):D
 
Gratulerer! :D

Gå og ta en blodprøve du, så er du enda mer sikker!
 
Ja oppdatering herfra da jenter... Jeg gikk opp til legekontoret igjen, for ville ta blodprøve. Tok med meg de positive testene mine og da gratulerte de meg og sa det var ikke tvil. Testen jeg hadde tatt oppe hos dem var også positiv, for den ble sterkere etter jeg hadde gått. Ho dama hadde lest den av for tidlig! Det syns jeg de kunne ringt og fortalt meg men! Da mente de jeg ikke trengte da blodprøver, for når alle tester er positive er det ikke mer å lure på :):D
 
Back
Topp