Nå trenger jeg litt råd fra dere !

me84

Elsker forumet
Blir snart sprø, tingen er at snuppa på 2,8 år helst vil gå uten klær !hun kler av seg hele tiden og er veldig bestemt på hvilke klær hun skal ha på seg. Det er en kamp hver eneste gang vi skal ut av huset eller bare stå opp å kle oss for den del! Hun gjør det på besøk hos folk og,kler av seg og vi må tvinge klærene på igjen. Begynner å bli veldig sliten av den evige kampen og er klar for å få en slutt på det,men vet ikke helt hvordan vi skal klare det. Dette har pågått for lenge.og nå som det begynner å bli kaldt og ! Hun tar av seg lue og votter i bhg.

hva med å la ho være med å velge ut klær?
Her har vi ei som de som helst vil bestemme alt ho ska ha på seg. Vi har til en vis grad kommet til et komprimis at hvis ho ska ha kjole må ha ha på seg strømpebukse med taits og en genser under

Angående luer og votter så har vi latt jenta gå uten votter mange ganger siden ho nekter,er ho som blir kald på hendene og ikke vi og ho finner til slutt ut at det er greit å ha de på seg
I barnehagen så sa de at de tvang ingen unger til å ha på seg votter for da ville de ofte ikke skjønne samenhengen at de faktisk ble kalde,men å la de gå uten votter så ville de skjønne til slutt at det var lurt å ha de på

Jo,hun får være med å velge,men velger da alltid tynn svart tights og t shorte, og det er jo ikke så varmt ! Og vi vil jo gjerne at hun skal bruke alle klærene sine,ikke bare noen få plagg. Jeg trenger litt tips til hvordan jeg skal få hun til å beholde klærene på hele dagen og ?

me84 skrev:
Jo,hun får være med å velge,men velger da alltid tynn svart tights og t shorte, og det er jo ikke så varmt ! Og vi vil jo gjerne at hun skal bruke alle klærene sine,ikke bare noen få plagg. Jeg trenger litt tips til hvordan jeg skal få hun til å beholde klærene på hele dagen og ?

Mitt tips som jeg bare har lest er å begrense utvalget hun kan velge i.

Legg frem 2 sett klær også inkludert ullundertøy.

Men hvordan beholde de på er en helt annen sak og der har jeg ingen tips dessverre...

Tweak skrev:

me84 skrev:

Mitt tips som jeg bare har lest er å begrense utvalget hun kan velge i.

Legg frem 2 sett klær også inkludert ullundertøy.

Men hvordan beholde de på er en helt annen sak og der har jeg ingen tips dessverre...

Ja, der begge alternativene er klær tilpasset årstid og vær, dvs ikke tynne tights ol.

Back
Topp