Nå skal jeg klage litt

*Kolibri*

Forumet er livet
.

Huff, føler godt du blir lei deg! Litt overdramatisk vil jeg nok si, han er liten enda, og gleder seg over de som faktisk kommer[;)]

Nå vet jeg ikke hvem som har takket nei, men de er vel såpass nære at du kan si du er skuffet? Å være sliten har da ingenting med en navnefest å gjøre[&:] Og bursdag dagen ETTER er jo heller ingen grunn[8|]

ja tanta er på besøk, så litt overdamatisk er jeg nok..men syns det er så sårt at folk ikke syns det er like spennende med lillebror som de syns med storesøster. Rart kanskje, men for meg er det litt trist..han er jo et like stort vidunder som storesøsteren sin[8|]

Nei uff så dumt at det blir sånn. Det er absolutt ingen unnskyldning synes jeg og være sliten eller at man skal noe hverken dagen før eller dagen etter. For meg er dåp og navnefest likestilt og begge deler er like høytidelig, jeg ville synes det var rart om noen mente noe annet.
Jeg ser det du sier ifht at nr 2 ikke får like mye oppmerksomhet som nr 1. Det har vært akkurat det samme hos oss, men jeg har faktisk ikke reflektert så mye over det.
Han er så liten og så lenge han får like mye oppmerksomhet som nr 1 når han blir så stor at han skjønner noe av det så er jeg fornøyd med det. Skjønner du blir lei deg, og det er helt forståelig. Og du er egentlig like mye lei deg for din egen del fordi du føler på deg at han hadde blitt lei seg hvis han skjønte noe av dette. Men det gjør han ikke Guro, så ikke tenk så mye på akkurat det.

Er det veldig nær familie/venner som ikke kommer på navnefesten deres?
Det er veldig trasig og forstår du blir lei deg.
Slenger på en klem her jeg for nå synes jeg du trengte en [;)]

ORIGINAL: kolibri

ja tanta er på besøk, så litt overdamatisk er jeg nok..men syns det er så sårt at folk ikke syns det er like spennende med lillebror som de syns med storesøster. Rart kanskje, men for meg er det litt trist..han er jo et like stort vidunder som storesøsteren sin[8|]

Det er han så absolutt[:D] Gud som han digget meg[8D] Han er kjempeherlig!

Det vil alltid, om en liker det eller ei, være forskjell med nr 1 og 2. På lik linje som på nr 2 og 3.

Det å bli mor for første gang, da tenker jeg at de like mye feirer mor som har blitt "voksen"[8D]

Jeg forstår at du syns det er sårt, men prøv å tenk på hvor anderledes ting er med nr 2. På en bedre måte! Vi har mer erfaring, forstår mer av lyder o.l, og noen blir kanskje en litt mer rolig mamma for det vi var redde for første gang. Så da veier kanskje de positive tingene opp med de negative med det å være nr 2[8|][;)]

Horribelt og tragisk. Dumme, dumme mennesker. Hvorfor skal de tenke sånn? HELT tåpelig spør du meg. Theo er da minst like viktig som storesøster. Argh! Nå ble jeg litt sint på dine vegne!

Edit:
WHAT? November 2007? Hvorfor svarte jeg her? Nå har det jaggu skjedd noe rart her. Hehe [:D]

Skjønner godt hva du mener, slik har det vært her også.. bare vent til du får nr 5 [8D]
Neida skal ikke tulle med følelser, men litt humor kan aldri være en negativ ting?? eller? [8|]

Men livet er bare sånn, her er eldste vår det første barnebarnet til svigersene, og selv om di prøver å likestille alle 9 (!!!!!) barnabarna likt, er det liksom noe som gjør at storjenta vår er bedre/viktigere/større enn alle andre... av en eller anna merkelig grunn [&:] noe som på en måte irriterer meg (og flere i slekta vår) men samtidig så er det greit, det er nr 1 og vil alltid være det.. [;)]

Jeg skjønner akkurat hva du mener.

Jeg forventet ingenting da vi fikk vesla og ble overrasket og glad over alle gratulasjoner og gaver som kom dryppende - som regel fra helt uventet hold. Forventet forsåvidt ikke noe for mini heller, men innrømmer at jeg har blitt noe overrasket over så mange av de som gav til nr 1 ikke gir til nr 2... Og aller værst synes jeg det er når ens nærmeste tydelig viser tendenser til favorisering. Det har ikke vært de store episodene, men jeg er, som du, ganske sår på akkurat dette punktet. Jeg opplevde selv at andre ble favorisert av min bestemor og det var utrolig vondt. Så fortsetter det slik blir det noe vi må ta opp med de det gjelder.

Følte ikke at vi ble nedprioritert på navnefestene, heldigvis, men så valgte vi å bare ha besteforeldre og tanter/onkler og så fylle på med nære venner. Tror også mange som deltok for vesla ble så positivt overrasket av kvaliteten på seremonien at de gjerne ville komme igjen.

ser den!! Er fortsatt overrasket over hvor liten interesse folk rundt oss har vist ovenfor vesla i forhold til Bernard..

Virker som dette er ganske vanlig ja. Synd at det skal være sånn.
Jeg husker tydelig selv da jeg var barn at Mormor favoriserte Søsteren min over meg. Hun er den førstefødte. Så jeg håper jo at de rundt har vett til å tenke på dette når barna blir så store at de faktisk skjønner og ser det selv.

Forkastelig egentlig!

Ja det er helt forkastelig![:'(]

nå har ikke vi fått nr 2 til å eksistere engang, så vet ikke hvordan det blir da, men tror nok ikke det blir like mye oppmerksomhet med nr 2 som nr 1.. virker som det er sånn hos de fleste.. dumt at det er sånn!

Føler veldig med deg! Og hadde nok reagert som du.. Er enig med Lbaby at det er vel ingen grunn at man skal i bursdag dagen ETTER.....og forøvrig så er vel ALLE mer eller mindre slitne til helgen, men vi er da ute og farter for det om.

Men du er ikke alene om å oppleve det slik ang nr to. Kjenner ett par stk som også har opplevd noe lignende,uten at det gjør det riktig.

VIL GI DEG EN GOD STOOOOOR SOLSKINNSKLEM!!![:)]

Først og fremst en stor og varm holderundtklem

Du har nok disse tankene pga du er sliten nå.
Men det er absolutt ikke uvanlig.

Svigermor er ille.
Her i huset er det dattera som er favoritt, hun kan IKKE gjør NOE gal i hennes øyne og øre, og når vi forteller henne hvordan det er så vil hun ikke høre etter.

Når det gjelder de minste av barnebarna så er det fetteren til Magnus som er favoritt. Han får ditt og han får datt.
I løpet av dette året har M fått en shorts og en t-skjorte av de. Ikke at det gjør meg så mye for han har mye klær han.
MEN hun trenger ikke sitte og fortelle hva hun har kjøpt til han andre. Tenker bare at det er godt Magnus er så liten ennå at han ikke skjønner det.

MIN mor derimot er veldig på å behandle alle likt.
Der kjøper hun gaver til alle barnebarna og det er ingen forskjell. Jeg er også vokst opp med det, så her er det lik behandlig på alle.

Prøv og hev deg over de som ikke vil komme. Er de som går glipp av noe fint

Klem klem klem klem klem

Jeg forstår deg veldig godt jeg! Jeg hadde ALDRI avlyst noe sånt![:)]

ORIGINAL: Rappo

Jeg forstår deg veldig godt jeg! Jeg hadde ALDRI avlyst noe sånt![:)]

SIgn var inne å leste tråden i går men fikk ikke tid til å svar.
Stooooor klem til deg

ORIGINAL: kolibri

Fikk ikke lest innlegget ditt men det med at det tydeligvis ikke er like interessant med nr 2 har vi oppdaget også. Ikke det at folk ikke kommer i dåpen vi skal ha, men da storebror ble født kom folk langveis fra for å se ham. Denne gangen er det visst ikke så mye å bry seg med. Har hatt besøk av kjennsfolk hjemmefra som ikke kom da storebror ble født da så det veier nå litt opp. Vi regnet igrunnen med at naboer ikke kom til å være så interessert heller da lillebror kom men der har vi tatt feil. Vi har fått gaver fra nesten alle de som vi fikk fra da storebror ble født, og de har til og med husket på storebror så han har fått gaver også. Har overhodet ikke forventet å få gaver fra naboer men det har vi altså fått til både storebror og lillebror.

Må legge til at svigermor faktisk ikke er like interessert i barnebarn nr 2 som hun var da storebror ble født. Hun var ikke særlig begeistra da de fikk vite at lillebror var på vei heller, virket som hun mente at vi burde klare oss med 1. [8|] Er redd hun kommer til å forskjellsbehandle dem, men er vel også en stor mulighet for at hun er så surrete om et par år at vi slipper å oppleve så mye av det. Hun er dessuten så respektløs overfor oss og våre valg og prinsipper i forhold til oppdragelsen av storebror at jeg har mest lyst å mose trynet på henne [:'(], så for min del gjør det ingenting om hun forsvinner ut i periferien. [:-][X(]

Back
Topp