Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: thejohan
ORIGINAL: stibli
Syns de kan begynne med å gi alle fedre muligheten til å være hjemme. Sambo ønsket virkelig å være hjemme, men måtte da gjøre dette uten betaling fordi jeg var student under svangerskapet og hadde ikke tjent opp retten til foreldrepenger. Hvor er DEN logikken hen? Jeg var STUDENT, ikke en som satt hjemme på ræven og bare ville ha pappan hjemme for morroskyld. Han kunne med andre ord ikke være hjemme, for vi hadde ikke råd til å leve 6 uker uten hans inntekt, nettopp fordi jeg var STUDENT.
En sak som provoserer meg med andre ord [8D]
Vet du.. Dette trodde vi også, men Lasse fant ut nå at han har krav på 37 uker (fram til barnet er 37 uker) hvis mor enten tar seg 100% jobb eller er student..
37 uker etter de 6 ukene som er kun til mor.
Jeg hadde ikke jobbet nok til å få permisjonspenger denne gangen, så Lasse begynte å søke litt, og fant ut at han har krav på disse ukene!
Helsikke til dårlig forklaring, men jeg klarer ikke forklaaaare!
ORIGINAL: rodstilk
ORIGINAL: thejohan
ORIGINAL: stibli
Syns de kan begynne med å gi alle fedre muligheten til å være hjemme. Sambo ønsket virkelig å være hjemme, men måtte da gjøre dette uten betaling fordi jeg var student under svangerskapet og hadde ikke tjent opp retten til foreldrepenger. Hvor er DEN logikken hen? Jeg var STUDENT, ikke en som satt hjemme på ræven og bare ville ha pappan hjemme for morroskyld. Han kunne med andre ord ikke være hjemme, for vi hadde ikke råd til å leve 6 uker uten hans inntekt, nettopp fordi jeg var STUDENT.
En sak som provoserer meg med andre ord [8D]
Vet du.. Dette trodde vi også, men Lasse fant ut nå at han har krav på 37 uker (fram til barnet er 37 uker) hvis mor enten tar seg 100% jobb eller er student..
37 uker etter de 6 ukene som er kun til mor.
Jeg hadde ikke jobbet nok til å få permisjonspenger denne gangen, så Lasse begynte å søke litt, og fant ut at han har krav på disse ukene!
Helsikke til dårlig forklaring, men jeg klarer ikke forklaaaare!
Jepp! Han har ikke krav på fedrekvoten om du er student, men han har rett til ukene UTENOM fedrekvoten dersom mor studerer eller jobber 100%! [:)]
ORIGINAL: junipie
Synes det er kjempe at permen utvides. Er ikke så begeistret for tredeling og at pappan skal prioriteres pga lovgivning. Jeg mener dette bør være opptil hver enkelt familie, det er ikke alle pappaer som vil være hjemme over lengre tid med ansvar for barnet. Jeg reagerer også på at det ikke står noe om hva skjer hvis pappan ikke har krav på perm, mister man da de ekstra ukene?