nå orker jeg ikke kvalme mere.

mrs secret

Blir kjent med forumet
så nå har jeg bestillt meg en time til lege imorga for å få noe kvalmedempende. kvalm hele dagen og orker ingenting,fokusera kun på kvalmen og ikke at det er en baby i magen.regner med at jeg kan få noe som er trygt og at dem ikke gir ut ka som helst.
har prøvd alt anna først og det virker ikke.

huff, det skjønner jeg godt. jeg husker hvor kjipt det var i forrige svangerskap.

dessuten er det best å ta tak i det med en gang og sykmelde seg hvis det blir for gale.

det skulle jeg gjort sist... jeg var kvalm fra uke 6 til uke 18, uten å være sykmeldt. kastet opp på jobb nesten hver dag bare fordi jeg ikke torde å sykmelde meg. så i uke 12, når jeg trodde kvalmen skulle avta så bare fortsatte det i 6 uker til.....

jeg ble 50 % sykmeldt i 2 uker men det hjelper ikke så mye. skikkelig dritt å være så kvalm men leser at det skal være ett sunnhetstegn så denne babyen /babyene bør være superfriske :P

spørr om smelte tablett mot kvalmen sånn som skal under tunga. Den har sterkere effekt og virker mye fortere og helt trygt for babyen

takk :) fikk afipran med legen.men har ikke tatt dei enda for kvalmen har plutselig roa seg...så venter i det lengste men nå har jeg ihvertfall tabletter hvis det blir skikkelig gale igjen.fortsatt småuggen men ikke spyferdig så da venter jeg litt :)

Huff, føler med deg!! ligger strak ut på sofaen, orker ingenting!! Hater denne kvalmen! Men klarer heldigvis og få mat i meg denne gongen, det var det værre med forrige gang!! Også lurer eg så følt på koffor noken er kvalm,mens andre slipper unna alt!!!??? :)

Høres kjipt ut. Jeg går imidlertid å venter på symptomer.... har kjent et snev av halsbrann i to dager, men det er det. jeg gleder meg til det kommer fler symptomer for er jo redd for at lille spire skal dette ut....

Nå har jeg blitt gravid i igjen og krysser fingrene for at kvalmen ikke blir like ille som sist... Da var jeg kvalm fra 5 uker til 6mnd på vei... Hang over doen, spøy bare ved å åpne kjøleskapsdøra, gikk ned 7 kg istedet for å gå opp. Ungen viser seg å være veldig sunn når han først kom ut... vel .. etter de fikk hjulpet han litt igang... PS. Det er visst ganske normalt at ungen er blåaktig når han kommer ut... Tror jeg er ca. 6 uker på vei nå og er kun litt uggen.. krysser fingrene for at det varer.

jeg har nå vært til legen å ble sykemeldt i to uker. Mista sist så tar ingen sjangser denne gangen. Håper kvalmen gir seg men det er vel ett bra tegn at den er der også. 

lurer jeg også på men ingen svangerskap er lik og det er ett sunnhetstegn at man er kvalm men det er helt forferdelig når man står oppi det.går vell snart over :)

nei har ikke prøvd men her er ingen i nærheten som er medlem av foreningen så da tør jeg ikke å prøve han heksedoktoren som er her.,(selvlært sikkert)

Føler med deg.. Ligger i et kaldt og mørkt rom og spyr frem til ca kl 17 på ettermiddagen, da legger det noen timer og forverrer seg gradvis igjen. 3.svangerskaP med slik kvalme så visste hva jeg gikk til da. Premien er heldigvis så verdt det, selv om det føles lenge til ennå.

Back
Topp