Nå nærmer vi oss :)

mira1908

Blir kjent med forumet
... Og det med stormskritt. Noen flere enn meg som føler at dagene flyr av gårde? :D

Vi har vært å fikset søknadspapirene til foreldrepenger, om ikke lenge er det tid for både ferie og mammaperm :) Gleder meg! Også har vi nylig flytta og vi holder på å innrede leiligheten og ikke minst babyrommet. Blir spennende å bruke all tid man har til disposisjon til å fikse barnerommet. Vil gjerne ha det klart en god stund før termin så det ikke blir hastverk med å få det ferdig. Det skal jo være koselig å gjøre i stand også:)

Ellers merker jeg godt på kroppen at jeg er gravid nå. Jeg kan virkelig ikke legge meg på ryggen i mer enn noen sekunder før det blir såå tungt å puste! Jeg kan ikke lene meg på ryggen heller. Flere som har det sånn? Det er så tungt å ligge på sidene hele tiden:(
Babyen min har fra jeg begynte å kjenne den foretrukket høyre side. Ofte kjenner jeg at h*n dytter hodet eller rumpa (kjenner ikke forskjell) så langt det lar seg gjøre og magen min buler ut på høyre side. Det er virkelig ubehagelig. Og da spesielt hvis jeg sitter. Dette er vel ikke farlig på noe vis? Ser for meg at magen min kommer til å henge sånn på høyre side etter fødselen :p Paranoid førstegangs sa du? Hahah

Til slutt kunne jeg tenkt meg å høre litt om ferien deres? Med termin i august dropper vi noe lang ferie i år men jeg vil veldig gjerne komme meg utenlands en langhelg. En siste utflukt for meg og mannen før babyen kommer. Har dere anbefalinger? :)
 
Alt det du beskriver der er nok normalt :)

Her er barnerommet klart, jeg gleder meg veldig til permisjonen starter, merker det er tungt å være på jobb og hjemme hele tiden.

Apropos ferie og utenlandsturer. Vil bare minne dg på at de fleste flyselskaper ikke vil fly gravide over 32 uker med mindre man har en legeerklæring. Iallfall slik jeg har forstått det. Så da bør du kanskje tenke på en tur snart ;)
 
Sist fødte jeg i uke 34 og kjenner endel på tidsnøden nå når jeg imorgen er i uke 31. Følges opp på sykehuset pga kort/svak livmorhals og er bekymret for tidlig fødsel denne gangen også. Føler absolutt ikke at vi har alt i orden, men tenkte å bruke helga på å sortere og finne frem utstyr fra sist for å få litt mer roen. Har ikke søkt NAV om foreldrepermisjon ennå for jeg venter på lønnsforhandlingene som er igang på jobben nå, men skal nok få det iorden i tide tenker jeg.

Pga av litt frykt for prematurfødsel, bekkenløsning osv så tør jeg ikke reise bort i sommer. Men mini skal være med besteforeldre til Hunderfossen så han får seg ihvertfall en ferietur.
 
Alt det du beskriver der er nok normalt :)

Her er barnerommet klart, jeg gleder meg veldig til permisjonen starter, merker det er tungt å være på jobb og hjemme hele tiden.

Apropos ferie og utenlandsturer. Vil bare minne dg på at de fleste flyselskaper ikke vil fly gravide over 32 uker med mindre man har en legeerklæring. Iallfall slik jeg har forstått det. Så da bør du kanskje tenke på en tur snart ;)

Oii det visste jeg ikke. Trodde jeg hadde litt lenger tid på meg enn som så. Jeg er jo 30 uker alt. Hva med sånn type minicruise til Kiel/køben? Samme regler der og? Vi tenkte på en tur nå i juni alt, håper det lar seg gjøre :)
 
Sist fødte jeg i uke 34 og kjenner endel på tidsnøden nå når jeg imorgen er i uke 31. Følges opp på sykehuset pga kort/svak livmorhals og er bekymret for tidlig fødsel denne gangen også. Føler absolutt ikke at vi har alt i orden, men tenkte å bruke helga på å sortere og finne frem utstyr fra sist for å få litt mer roen. Har ikke søkt NAV om foreldrepermisjon ennå for jeg venter på lønnsforhandlingene som er igang på jobben nå, men skal nok få det iorden i tide tenker jeg.

Pga av litt frykt for prematurfødsel, bekkenløsning osv så tør jeg ikke reise bort i sommer. Men mini skal være med besteforeldre til Hunderfossen så han får seg ihvertfall en ferietur.

Jeg håper du får et fullgått svangerskap denne gangen! Har ingenting som tyder på det men frykter litt prematur fødsel, er jo så synd på de bittesmå. Hyggelig at storebror går seg en ferie med besteforeldrene :)

Nei de lønnsforhandlingene orket ikke jeg å vente på, dessuten får jeg veldig lite utbetalt. Jobber ikke fullt uansett og har ikke fast jobb, er stundent i permisjon så vi lever på mannen :) Han et ferdig utdanna og tjener godt da! likevel er det greit å få noen tusen å bruke på seg selv og babyen når jeg er i permisjon:)
 
Min baby ligger kun på høyre side og har gjort det siden jeg kunne merke hvor hun ligger. Presser enten hode eller rompe opp i ribbeina mine på høyre side. For hun ligger så høyt. Og når det presser på så står det en bul ut under ribbeina mine, hehe.. Og det er nokså ubehagelig. Kan ikke skjønne hvordan dette skal bli de nærmeste ukene. Er snart i uke 30. Hun må snart begynne å bruke hele magen og ikke bare høyre side, hehe... ;) På 3D ul forrige uke lå hun med hodet ned og ryggen utover mot høyre, men tror hun snur på seg for kjenner endel bevegelse. Men kjenner kun spark opp mot høyre. Magen min står mer ut på høyre side, er liksom tomt på venstre side, hehe.. ;)

Også var det ferien. Den er nesten ikke eksisterende i år. Var student i fjor, har kun 4 dager betalt ferie og de tar jeg ut den uka som kommer nå. Vi skal på en overnattingstur til Stavanger. Skal kjøre fly. Kun to nettet. Vi har nettopp kjøpt oss hus, så vi driver med oppussing. Håper dog å være ferdig i løpet av neste uke. Så blir det flytting og innredning av hus og barnerom. Det gleder jeg meg til. Ikke permisjon før 30.juli her i gården :/
 
Kieltur er ikke noe farlig :D vi skal på tur til Kiel tre uker før termin! Legen sa det var helt i orden :)


venter prins i august <3
 
Jeg syns dagene går fort, men samtidig så syns jeg det er lenge til august.
 
Synes ikke det går fort :p sommeren blir nok laaaang


Sent from my iPhone
 
Det går både fort og sakte synes jeg. Lengter så inderlig etter å få holde min lille skatt! Det er nesten fysisk vondt. Og så er jeg lei av endel svangerskapsplager og gleder meg til å bli ferdig. Men ja, tiden flyr jo likevel! Når jeg ser tilbake på det blir jeg litt overveldet!
 
Kieltur er ikke noe farlig :D vi skal på tur til Kiel tre uker før termin! Legen sa det var helt i orden :)


venter prins i august <3
Oi. Tror jeg ville vært litt forsiktig med å gi sånne råd. Er ikke lenge siden det var en historie i media der noen mistet en baby fordi de var på en cruisebåt og det oppstod komplikasjoner uten å få hjelp. En lege kan ikke garantere på forhånd at slikt ikke skjer. Jeg ville aldri reist på "cruise" på den tida,


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg fødte 6 uker før termin med første, med den erfaringen så reiser jeg ikke fra flekken jeg ihvertfall:rolleyes: Greit at man kan gå over termin, men man kan jo få før også, selv om man ikke har noen tegn til det.
Ihvertfall sørg for å ha forsikringer osv i orden om man reiser til utlandet ect.
 
Jeg fødte 6 uker før termin med første, med den erfaringen så reiser jeg ikke fra flekken jeg ihvertfall:rolleyes: Greit at man kan gå over termin, men man kan jo få før også, selv om man ikke har noen tegn til det.
Ihvertfall sørg for å ha forsikringer osv i orden om man reiser til utlandet ect.

Enig. Vurderte å presse inn en sydentur nå i uke 34-35, men slo det fra meg. Man vet jo aldri :eek: jeg føler meg sååå fødeklar!!


Sent from my iPhone
 
Her blir det ingen ferietur. Mannen min har ikke ferie før 14 juli uansett, og da er det bare 3 uker til termin, så greit å holde seg i nærheten. Blir sikkert noen fisketurer i området her og masse avslapping på terassen :)
 
Lenge før jeg visste termin har vi bestilt billetter til kaptein Sabeltann i dyreparken 17.juli. På oul ble jeg flyttet frem, slik at termin ble 31.7. Er veldig usikker på om jeg skal reise eller prøve å forskyve billettene. Bor langt unna sykehuset uansett og jeg har målt tida til rundt 2,5 timer til sykehus uansett om jeg er hjemme el Kristiansand.. Hva hadde dere gjort?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lenge før jeg visste termin har vi bestilt billetter til kaptein Sabeltann i dyreparken 17.juli. På oul ble jeg flyttet frem, slik at termin ble 31.7. Er veldig usikker på om jeg skal reise eller prøve å forskyve billettene. Bor langt unna sykehuset uansett og jeg har målt tida til rundt 2,5 timer til sykehus uansett om jeg er hjemme el Kristiansand.. Hva hadde dere gjort?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så lenge man er i Norge så hadde jeg ikke vært så skeptisk.. Så ferietur innenlands hadde jeg nok deltatt på dersom formen var ok :) jeg har også laaaang vei til sykehuset. Så det spiller nesten ingen rolle hvor i landet jeg er, føler jeg


Sent from my iPhone
 
Sist fødte jeg i uke 34 og kjenner endel på tidsnøden nå når jeg imorgen er i uke 31. Følges opp på sykehuset pga kort/svak livmorhals og er bekymret for tidlig fødsel denne gangen også. Føler absolutt ikke at vi har alt i orden, men tenkte å bruke helga på å sortere og finne frem utstyr fra sist for å få litt mer roen. Har ikke søkt NAV om foreldrepermisjon ennå for jeg venter på lønnsforhandlingene som er igang på jobben nå, men skal nok få det iorden i tide tenker jeg.

Pga av litt frykt for prematurfødsel, bekkenløsning osv så tør jeg ikke reise bort i sommer. Men mini skal være med besteforeldre til Hunderfossen så han får seg ihvertfall en ferietur.

Sniker fra juli. Du kan fint søke om foreldrepenger nå. Endrer lønnen din seg, så sender bare arbgiver korrigerte inntektsopplysninger til NAV og du vil få med deg endringen om du har rett til det. :)
 
Oii det visste jeg ikke. Trodde jeg hadde litt lenger tid på meg enn som så. Jeg er jo 30 uker alt. Hva med sånn type minicruise til Kiel/køben? Samme regler der og? Vi tenkte på en tur nå i juni alt, håper det lar seg gjøre :)

Så vidt jeg vet så er det ingen slike regler for cruise osv. Det er mer på egen risiko. Det med fly er mer pga. at de ikke vil risikere at fødsel starter på flyturen og de må nødlande. På cruise og sånn er det som regel alltid "legemannskap". Men om det er behagelig å komme i fødsel på cruise og oppleve den usikkerheten osv. som det medfører, det er opp til hver enkelt å avgjøre :)
 
Vi måtte slå fra oss ferien, sålenge det har blitt snakk om at de kanskje må ta han med planlagt keisersnitt... håper jeg slipper det! :eek:


venter prins i august <3
 
Ukan går aillt for fort !!!!!!Æ har itj rukke å sendt inn papir eller nåkka enda :p
Har ferie snart da, så får gjort d meste da :)
 
Back
Topp