Nå kommer tvilen!

Blåmann

Elsker forumet
Har en del søvnløse netter og i natt var en av dem. Og da kommer de rare tankene........ Nå som dato for forsamtale nærmer seg, begynner jeg å innse at vi innen et år kanskje er gravide!!

Men da fikk jeg plutselig panikk og masse negative tanker; tenk om barnet blir sykt? Tenk om jeg blir syk? Tenk om hunden vår reagerer negativt på barnet (her så jeg da for meg en baby på stuegulvet med hunden vår som sto over den og snerret, knurret og glefset)

I tillegg var vi 2 års bursdag tidligere på dagen i går, og der var det en 4 åring som jeg rett og slett syntes var ganske uspiselig.... og en overbeskyttende mor der som ble helt i fistel da barnet hennes ville løpe gjennom sprederen - hun kunne jo få vann på seg!

Vi kan jo ikke få barn vi! Barnet blir sykt, jeg blir syk (ser for meg at svangerskapet fremkaller kreft) hunden må selges eller avlives og jeg kommer til å syntes at barnet mitt er uspiselig samtidig som jeg blir forferdelig overbeskyttende fordi både jeg og barnet er sykt!!!

UÆÆÆÆÆ! Hva gjør jeg nå da??[&:][&:]

Kanskje det kan være godt å få tatt en ordentlig prat med noen du stoler på, eller som kan gi deg noen gode råd?

Det er nok helt naturlig å få slike tanker nå som du aner håp i enden av tunnelen og kanskje endelig skal få oppleve det å bli gravid og å bli mamma! Det er uansett kjempe lurt å tenke godt gjennom hvordan man tror det kommer til å bli, og være helt sikker på at dette er noe dere vil, ønsker og et oppdrag dere kan mestre og er komfortable med. Det er et kjempe stort ansvar å bli foreldre! Men man kan ikke være utlærdt på forhånd! Tror vi lærer masse underveis, men man må ønske det beste for barnet og man må være villig til å legge inn en kjempe stor porsjon med innsats!

Man kan dessverre ikke være sikker på å få et friskt barn, men jeg tviler på at du kommer til å synes at barnet ditt er uspiselig... [;)] Jeg er sikker på at velger du å gjennomføre dette, du blir mamma og får oppleve gleden ved å bli mor, så elsker du dette barnet høyere enn alt annet på jord!

Håper tankene dine faller på plass. Tror ikke man orker denne prosessen uten at man er overbevist om at man ønsker barn... Masse lykke til, vennen!

hei[;)]tror nok de tankene du har er helt normalt[;)]prøv og slapp av og ikke tenk,mye kan skje men det tror jeg nok ikke vi mennesker kan styre.det er minn mening[;)]klem og kjempe masse lykke til på samtalen.

Takk[:)] Følte meg litt mer normal nå. Har hørt alle med barn si at det er både gleder og bekymringer, men det er gledene som tar mest plass. Men akkurat nå er det motsatt hos meg. Er redd for å ha for ha for høye forhåpninger om morsrollen, og at jeg skal bli skuffa hvis det viser seg at det ikke var så gjevt allikevel....

Jeg har en å snakke med, går til terapaut hver 14. dag, og tro meg  - det trengs[:D] Også tømmer jeg meg litt her innimellom da[8D]

Tenk litt mindre på hva vis og heller tenk på når vi får barn så skal vi kose oss masse, få friske unger, et fint sv, værste syka vi og barna vil få er det vanlige som omgansyken og influensa og alle barnesykdommene..
dette kan jo i seg selv være ille nok men dette slipper man ikke unna med barn. å hunden deres går det bra med. du gir den en sakte tilvending til ungen å ikke glemmer den helt vekk så vil det ordne seg bra.

dette blir den beste opplevlesen i livene våre uansett hva som skjer i etterkant og slikt..

Fint sagt bling87...[:)] Men jeg blir helt satt ut tickeren din[:D] Blir sittende å glo inn i munnen på hun dama[:D]

Back
Topp