Nå kommer jeg snart tilbake - MA

frydefull83

Forelsket i forumet
Fikk på ul i dag se to spirer som ikke klarte seg. Vet ikke når det stoppet opp, men var bare to rundinger å se. Så antagelig ganske tidlig. Skulle Vært 9 uker.

For dere som har opplevd noe lignende : er det noen mulighet for at kroppen ordner opp selv? Tenker i forhold til at jeg har gått noen uker med det. Jeg har fått time igjen om en uke, for å se om kroppen ordner det selv.
Kan jo Være at det skjer snart, ettersom nå er kropp og hjernen klar over det nå.

Det syns jeg var rart, når jeg hadde en MA så satte de igang med en gang. Var bare inne på kontroll en uke etterpå for å se om alt var kommet ut som det skal.

Dem sa at jeg kunne få med en gang. Men vi var litt i sjokk. Så jeg viste ikke hva jeg skulle si eller Gjøre. Så da bestemte ho at vi setter opp ny time neste uke og håper at kroppen ordner opp selv.

Jeg har opplevd 2 MA og begge gangene har jeg fått cytotec dagen etter at det ble oppdaget MA. Utrolig trist at det ikke var liv i magen :( det er fryktelig vondt å miste! Det kan godt være at kroppen din ordner opp selv, men det er jo mulig at det tar tid også. Det der må du føle deg frem til hva som er best for deg. Ønsker du å vente så gjør du det, ønsker du å "få det overstått" så kan det ordnes også. Håper du har folk rundt deg som tar godt vare på deg! Sender deg en god klem ♡

Jeg opplevde MA i uke 11, og fikk utskrapning dagen etter. Syns det var rart at de ikke gav deg tabletter eller iallefall time dagen etter til å starte behandling?

Jeg har opplevd 2 MA og begge gangene har jeg fått cytotec dagen etter at det ble oppdaget MA. Utrolig trist at det ikke var liv i magen :( det er fryktelig vondt å miste! Det kan godt være at kroppen din ordner opp selv, men det er jo mulig at det tar tid også. Det der må du føle deg frem til hva som er best for deg. Ønsker du å vente så gjør du det, ønsker du å "få det overstått" så kan det ordnes også. Håper du har folk rundt deg som tar godt vare på deg! Sender deg en god klem ♡
Jeg opplevde MA i uke 11, og fikk utskrapning dagen etter. Syns det var rart at de ikke gav deg tabletter eller iallefall time dagen etter til å starte behandling?

Jeg bor en time fra sykehuset og dem hadde nesten ingen ledige timer fremover.
Sånn jeg føler det nå, kunne jeg godt tatt tablett i morgen. Trengte i dag på å komme over verste sjokket. Men samtidig håper jeg egentlig at kroppen kan ordne opp selv.
Det jeg nå kjenner er det verste er alt jeg vet jeg har mistet. Sang nattasang til miste jenta i kveld, som lå å koste med teppet hun har hatt fra dag en. Om litt over 7 mnd kunne jeg ha gjort det for to til.

På en dag har jeg gått fra å sjekke papiret etter dobesøk i frykt for å SE blod, til å ønske å se blod.

Jeg bor en time fra sykehuset og dem hadde nesten ingen ledige timer fremover.
Sånn jeg føler det nå, kunne jeg godt tatt tablett i morgen. Trengte i dag på å komme over verste sjokket. Men samtidig håper jeg egentlig at kroppen kan ordne opp selv.
Det jeg nå kjenner er det verste er alt jeg vet jeg har mistet. Sang nattasang til miste jenta i kveld, som lå å koste med teppet hun har hatt fra dag en. Om litt over 7 mnd kunne jeg ha gjort det for to til.

På en dag har jeg gått fra å sjekke papiret etter dobesøk i frykt for å SE blod, til å ønske å se blod.
Merkelig at de ikke har ledig time til deg på sykehuset da... De burde da kunne klare å skvise deg inn innimellom noen andre. Første MAen jeg hadde gjennomførte jeg behandlingen på sykehuset, mens sist gang gjennomførte jeg den hjemme. Så det er hvertfall greit å vite at man kan velge det :)

Det er virkelig grusomt å miste. Fryktelig vondt. Heldigvis hjelper tiden. Det vil gå litt bedre for hver dag som går.

Håper kroppen ordner opp selv nå :)

Jeg fikk konstatert MA når jeg skulle vært 9+5. Fosteret ble målt til 5+4. Jeg fikk time på sykehuset to dager etter - trengte også tid til å komme over sjokket. Innen timen begynte jeg å blø masse. Fikk ordentlige rier. Jeg følte derfor at kroppen var i gang med å ordne opp selv og ville vente med tabletter. Etter en uke med stor blødning og daglige sterke smerter viste det seg imidlertid at kroppen ikke klarte å ordne opp selv - fostersekken var fremdeles intakt. Det endte med tablettkurer som ikke fungerte ordentlig. Innleggelse på sykehuset grunnet stor blødning ved kontroll og utskrapning fire dager senere. Etterpå fikk jeg høy feber og antibiotikakur.

Det jeg ville si er: det er ikke noe fasit, og du må føle på det selv, om du vil gi kroppen tid til å prøve å ordne opp selv, eller om du vil ha hjelp nå. Det kan hende kroppen klarer å ordne opp selv, eller kanskje ikke.

Uansett; har ferskt i minne hvor vondt det er å miste. Veldig leit at du også må gå igjennom dette nå! Sender deg en god klem ❤️

Jeg mistet tvillinger md to ukers mellomrom.da var æ 4 1/2 månde på vei.d e ubeskrivelig tungt.vet hvordan du har d.klem

Vil bare sende deg en klem!

Tusen takk damer. Uheldigvis er vi alt for mange her som har opplevd dette. Nå venter på bare på at torsdagen skal komme og helgen gå fort. Nå vil jeg bare Være ferdig med alt og starte på nytt.

Back
Topp