Nå kommer jeg nok til å tråkke på noen tær...

Grete71

Forumet er livet
Med Vetle så amma jeg ikke - det gikk rett i dass. Og han slet med en del mageknip. Ikke hyl-skriking, men sutring og ubehag.

På en av kontrollene sa helsesøster at noen barn kan reagere motsatt på malt - hun hadde selv hatt et slikt barn.

Men så lurer jeg litt... Dere som gir mme.. Gir dere malt uansett? Fordi dere har hørt at det "må" de ha når de får mme? Uten å ha prøvd UTEN først?

Jeg skriver ikke dette for å være "stygg" men rett og slett for å informere.... [:)] Slik at dere er litt obs på virkningen av malt.

Jeg måtte også bytte fra nan til hipp, og fikk en ny unge... Gikk tilbake til nan rundt 6 måneder, siden Hipp ikke hadde nr.2-erstatning. Ikke noe problem da.

Benjamin får malt i mme nå.. Grunnen, han rett og slett får bæsjet av det [:)] Men ikke til hver flaske, får som regel minifom i.. 

ORIGINAL: Alice88

Jeg ammer og gir mme, men har aldri brukt malt. Skal prøve det idag, siden hun sliter med avføring..

Er det jeg mener; du har IKKE prøvd før, men føler liksom at det er så mange som bruker det uansett? Eller? [:)]

ORIGINAL: Linda31

Benjamin får malt i mme nå.. Grunnen, han rett og slett får bæsjet av det [:)] Men ikke til hver flaske, får som regel minifom i.. 

Men malt er til basjing, og minifom til raping (luft....)? Brukte minifom og lactulose på Vetle, jeg... [:)]

ORIGINAL: Alice88

Har også det inntrykket at mange får det uansett liksom, uten at de har prøvd uten malt først. har flere venner som gir mme, og altid har hatt malt oppi.

Da får du gi beskjed til dem at det ikke er sikkert at det virker, tvert i mot! [8D][;)]

Jeg vet jo virkningen på det etter at begge mine har hatt kolikk smerter.. Bast var værst.. Men uten malt i mme så ble det ti ganger verre.. Så ja, jeg har prøvd uten før han fikk med malt.. 

jeg bruker nan og jeg brukte ikke malt før helsesøter sa det til meg, men synes ikke den hjelper så mye, han avfører like lite bare det blit utrolig vannete..
men han strever like mye med å avføre lixsom, så nå har jeg kjøpt inn hipp for å se om det vil hjelpe..

hesesøtar mi sa at malt ikke var farlig så jeg kunne gjerne sette 1 1/2. t-skje i vært måltid jeg gjorde en gang men da var det jo rene suppen i bleien.
men han har forsatt vont i i magen så håper på at hipp vil gjør han bedre[:D]

Jeg ammet kun 3 mnd med eldste gutten og 1 mnd med nr 2... Og jeg ga malt KUN når de ikke hadde avføring på en dag eller 2... Og det har fungert veldig bra på mine barn hvertfall...Har aldri hatt noe problemer med det.
Så jeg ga ikke malt ved hvert måltid for det er jo ikke bra.. ikke rart barn evnt får magevondt da...

Alle bør prøve å gi mme uten malt først..

Vi prøvde uten malt først i et døgn. Hun slet da veldig med magen, og avføringen var veldig hard. Har aldri hørt henne skrike så mye som hun gjorde da hun måtte på "do". Så vi måtte begynne med malt. Men vi må ha ganske mye malt i nanen for at hun skal ha ok avføring (ca halvannen spiseskje i døgnet) så nå skal vi gå over til collett i dag, og håper at det bedrer seg da. Vi skal da begynne uten noe malt, og håpe at det ikke skjer d samme som da vi ga henne nan uten malt.

Har kun brukt malt en gang på ene snuppa, og det funket veldig bra. Hun hadde ikke bajset på et par dager. Men gikk over fra Nan til Collett som IKKE funket, de gulpet masse etter nesten hvert måltid i 2 eller 3 dager. Så da prøvde vi Semper (svensk merke) og jentene gulper minimalt og bajsen er som den skal og de bæsjer ca hver dag. [:D] Men de får Nan igjen akkurat nå siden det er tomt for Semper og de er litt harde i magen igjen men ikke noe knip. (Heldigvis er mamma i Sverige nå, så da kommer det et lite lass med mat i morgen)

Bruker kun mme, og har aldri brukt malt. Ikke noe behov for det her...

aldri gitt malt jeg.. ikke hørt om det engang. [:)]

Back
Topp